2012-05-14, 00:36
Medlem
Skid-masks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timmmy
Kan inte polisen sätta en grabb på kontoret att kika på youtube och skriva ner reg-plåtarna på alla trafikförteelser.

I sverige sätts bötern på föraren och inte på fordonet/regskylten
Citera
2012-05-14, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedino
yep , läste Ts inlägg och skrev sedan mitt inlägg. Finns det något som helst jävla krav att jag ska läsa alla förbannade jävla inlägg innan jag skriver mitt ?

Nej det är ju inget krav men tror det kallas forumetik
Citera
2012-05-14, 01:15
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Öhm va?
Så du menar att bara för det är något typ av cruse med randomfolk så har de all rätt att bryta mot trafikregler och att man inte får bryta kortegen?
Du måste skoja?

Det enda som man inte får störa är militärkorteger och begravningståg.
Nejdå. Det jag inte visste som jag insett nu är att denna kortege inte hade tillstånd, vilket förändrar saken.
Citera
2012-05-14, 01:37
Medlem
Keihs avatar
Var på en sån träff för 4-5 år sedan i Stockholm, men då kommer jag ihåg att det var rätt seriöst och soft. Folk följde regler osv, man körde på led och träffade andra mopedister.

Detta verkar ju inte riktigt vara samma sak, lite synd tyvärr.
Citera
2012-05-14, 03:44
Medlem
Blöjknuttar hette såna här när jag var ung...
Citera
2012-05-14, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klotiris
Blöjknuttar hette såna här när jag var ung...

Kanske det, men jag skulle verkligen inte kalla en scooter som gör över 100 för någon blöja.
Tycker det är väldigt coolt att dagens ungdomar får upp mopparna i denna hastighet.

Förut så jackade man ju kolven å så, sen så tyckte man ju att 70blås var häftigt
Går in på Twostrokerider ibland å läser, väldigt fascinerande är det..
Citera
2012-05-14, 19:38
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashacash
Kanske det, men jag skulle verkligen inte kalla en scooter som gör över 100 för någon blöja.
Tycker det är väldigt coolt att dagens ungdomar får upp mopparna i denna hastighet.

Förut så jackade man ju kolven å så, sen så tyckte man ju att 70blås var häftigt
Går in på Twostrokerider ibland å läser, väldigt fascinerande är det..
Visst, hur svårt kan det vara att köpa färdiga delar och skruva dit?
Citera
2012-05-14, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Ska du upp i 100 blås Riktiga och inte mätare så är det inte att bara skruva dit.
Det ska ställas in, drevas rätt osv.
Citera
2012-05-15, 22:45
Medlem
manniskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomFaen

Det var grönt för oss fotgängare, vilket de sket totalt i och tog istället ut sina nävar i farten, som att de skulle slå dessa som stod, enligt dem, för långt ut då vi ville gå över vägen.

Citat:
Ursprungligen postat av Greentractor
Det var ett liknande event i Gbg för 6-7 veckor sedan. De bara brötade på alla som en lång orm förbi rött ljus och sket fullständigt i gångare, medtrafikanter osv.

Det verkar som att ni måste gå tillbaka till körkskolan, kära fjunfjortisar.. De hade all rätt att köra mot rött då det var ett stort följe, samma sak med begravningsföljen och demonstrationståg, lagen ger dem rätt att fortsätta utan att idioter skall komma och stoppa dem. Förlåt om jag låter lite arg men i min ungdom har jag deltagit i liknande event och det verkar som att vissa av er verkligen inte förstår detta. Det är inga gäng, det är inga människor som vill förstöra, det är ungdomar som vill beblanda sig med likasinnade, grilla korv, prata skit, tävla med "dragracingmopeder" samt visa upp sina färdigheter på bakhjulet, självklart på förutbestämd plats utan risk för skada eller fara för allmänheten.

Dock så kan saker ha ändrat sig och ungdomarna blivit "arga och elaka" sedan min mopedkarriär så att säga men det är icke troligt.

Edit: Nåja, tåget hade kanske inte tillstånd (som man för övrigt inte kan veta, men kan anta) men man skall trots det inte göra livet surt för dem.
Senast redigerad av manniskan 2012-05-15 kl. 22:48.
Citera
2012-05-16, 09:18
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Begär inte så mkt av blöjknuttarna..
Dom är mentalt knappt 14-15 år och kunskapen både att "tjöra" och på mekanik-mekande är vanligen på miniminivå och precis som i (s)kolan är viljan att vidareutbilda sig om sånt också på den nivån.
Enligt sig själva kan de dock allt! När man är 15 är man odödlig och skulle det hända nåt är det nån annans fel..
Faktum är, att det finns många anledningar till att en EU-moppe kostar mer i försäkring än en äldre 1000kubiks hoj..
Trimning, omdömeslöshet och fejkade "stölder" kostar, inte bara pengar och skapar lessna föräldrar.
Föräldrar som ofta känner till "trimmade moppen"
Citera
2012-05-16, 17:41
Medlem
Först läste jag "idiotgäng", då tänkte jag typ 5-6 stycken "coola" killar som rände runt city i nån timme. Sen såg jag att det rörde sig om typ 200-300 pers, då tänkte jag, coolt, då va det säkert massa veteranare. That´s nice. Men nu ser jag...kan knappt hålla mig för skratt för det är så jäkla skoj och patetiskt...men det rör sig tydligen om 200-300 SYMASKINER som ställer till med odåga i Stockholms innerstad. Dem ränner runt med sitt mäktiga symaskinsljud och folks knän skakar till det öronbedövande ljudet. HAHAAHAH det här är det löjligaste jag någonsin sett. Symaskinsmoppe är motorvärldens Justin Beiber.

Såhär ser jag ut just nu:
http://www.information-facts.com/wp-...gh-300x295.jpg
Nej, det är inte skägg, det är fradga från att skratta så hårt + ett par tänder som ramlat ut efter jag rullat in i väggen när jag ROFL:a.
Citera
2012-05-16, 18:13
Medlem
majordoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deusfan
men det rör sig tydligen om 200-300 SYMASKINER som ställer till med odåga i Stockholms innerstad. Dem ränner runt med sitt mäktiga symaskinsljud och folks knän skakar till det öronbedövande ljudet. HAHAAHAH det här är det löjligaste jag någonsin sett. Symaskinsmoppe är motorvärldens Justin Beiber.

Symaskiner.. det var en bra definition på en scooter.. jag hoppas du menar scootrar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in