Citat:
Ursprungligen postat av SomFaen
Det var grönt för oss fotgängare, vilket de sket totalt i och tog istället ut sina nävar i farten, som att de skulle slå dessa som stod, enligt dem, för långt ut då vi ville gå över vägen.
Citat:
Ursprungligen postat av Greentractor
Det var ett liknande event i Gbg för 6-7 veckor sedan. De bara brötade på alla som en lång orm förbi rött ljus och sket fullständigt i gångare, medtrafikanter osv.
Det verkar som att ni måste gå tillbaka till körkskolan, kära fjunfjortisar.. De hade all rätt att köra mot rött då det var ett stort följe, samma sak med begravningsföljen och demonstrationståg, lagen ger dem rätt att fortsätta utan att idioter skall komma och stoppa dem. Förlåt om jag låter lite arg men i min ungdom har jag deltagit i liknande event och det verkar som att vissa av er verkligen inte förstår detta. Det är inga gäng, det är inga människor som vill förstöra, det är ungdomar som vill beblanda sig med likasinnade, grilla korv, prata skit, tävla med "dragracingmopeder" samt visa upp sina färdigheter på bakhjulet, självklart på förutbestämd plats utan risk för skada eller fara för allmänheten.
Dock så kan saker ha ändrat sig och ungdomarna blivit "arga och elaka" sedan min mopedkarriär så att säga men det är icke troligt.
Edit: Nåja, tåget hade kanske inte tillstånd (som man för övrigt inte kan veta, men kan anta) men man skall trots det inte göra livet surt för dem.