Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-13, 20:01
Medlem
Kroesus-Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sieg
haha jag var med, cirka 250 åkare. Nästa meet i juni om ni vill hänka! Sjukt roligt att bryta ALLA trafikregler och få så mycket uppmärksamhet

Uppmärksamheten du får när du ligger under en bil lär vara roligt
Citera
2012-05-13, 20:24
Medlem
Blaskas avatar
Det är väl kul att ungdomar engagerar sig? Personligen skulle jag vilja sett spektaklet.
Citera
2012-05-13, 20:25
Medlem
hedinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomFaen
Vet ej om jag placerade tråden rätt, mod får gärna flytta.

Till ämnet: Igår (12/5, ca 13.30) när jag gjorde ärenden i Stockholm city kommer det en stort gäng idioter på crossar och mopeder, de var minst 200 stycken. De gasade fram längst Sveavägen, och verkade försöka spela balla då alla var unga, arga små män, några få hade en dam bakom sig på fordonet.

Det var grönt för oss fotgängare, vilket de sket totalt i och tog istället ut sina nävar i farten, som att de skulle slå dessa som stod, enligt dem, för långt ut då vi ville gå över vägen. Det var en äldre herre som gick fram och blockerade en av dessa dårar bakom styret som blev väldigt lätt arg, hoppade av sin moped och var redo att slå till herren, som givetvis backade.

De verkade vara allmänt dumma i huvudet bara. Så nu till min fråga: Vet någon vilka detta var? Något "moppegäng"? Vart skulle dem? Är bara allmänt nyfiken.

Antagligen någon moppeträff i närheten , brukar vara " Strögande " under dessa träffar och då kan det röra sig om ca 50-300 mopeder..
Citera
2012-05-13, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedino
Antagligen någon moppeträff i närheten , brukar vara " Strögande " under dessa träffar och då kan det röra sig om ca 50-300 mopeder..

wow, du missade alltså tre sidor med snack om det där de både kommit fram till vad det var och fått fram bilder?

Citera
2012-05-13, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sieg
haha jag var med, cirka 250 åkare. Nästa meet i juni om ni vill hänka! Sjukt roligt att bryta ALLA trafikregler och få så mycket uppmärksamhet
Som någon tidigare skrev så kommer du att blicka tillbaka på det här om några år och, förhoppningsvis, skämmas en hel del. Men du är inte så gammal än, så det är förståeligt att du inte begriper bättre.
Jag vet själv hur man tänkte när man var runt 15 år gammal. Moped var ju tufft, så var det bara. Helst skulle man ha svart visir på hjälmen också.

Det är förståeligt, på ett sätt, att ni beter er som de idioter ni uppenbarligen är, nu. Sålänge ni en dag kommer skämmas är allt frid och fröjd!

/attract
Citera
2012-05-13, 21:22
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Oktor
Ähh, låt småungarna ha lite skoj. Sånt där var kul när man var 15, men det verkar ni gnällspikar ha glömt bort.

Håller med.

Visst att sedan vissa är omogna och bryter mot reglerna som är uppsatta av de som driver det, men så är det ju i bilvärlden på bilträffar också. Det finns alltid folk som förstör.

Jag personligen höll på mycket med mopeder och tävlande för 4-5 år sedan och kan säga att det är en jävla gemenskap att köra i sådana "cruise" med massa vänner. Det blir ändå en hel del mopeder som sagt.

Att de sedan bryter mot trafikregler är en annan sak, men det finns värre saker. Så länge de inte skadar någon fysiskt så tycker inte jag att man ska bry sig så mycket.
Citera
2012-05-13, 21:25
Medlem
Spaz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pernila12
Oliwer Erichsen (Joakim Oliwer Schiøtz Erichsen)

http://www.facebook.com/oliwer.erichsen?ref=pb

Är grabben som hade hand om mötet!

Facebook event!

http://www.facebook.com/events/298309470204317/

Seriösa grabbar det dära
http://www.moppenet.nu/showthread.php/14942-Ropsten-F%C3%B6rtr%C3%A4ff-2012-Ny-info-7-5?p=367834&viewfull=1#post367834

känner oliwer han säger att detta stämmer.
tjipp tjipp
Citera
2012-05-13, 21:40
Medlem
Hahaha, låter som en hel del gamla män här är avundsjuka för att dem inte fick uppleva något sådant under deras ungdom.

Tycker det är kul att ungarna engagerar sig, förvånar mig att NI är förvånade då detta pågått i väldigt väldigt många år.

Vadå åker mot röttljus?
Har sett dem åka, och dem åker inte förbi röttljus.. Det är ett cruise och i början av cruiset var det grönt

Idiotgäng verkar det inte röra sig om, men det finns alltid en idiot här och där.
Du är ett sådant trångsynt rövhål som gillar att dra alla över en enda stor kam, va?
Citera
2012-05-13, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashacash
Vadå åker mot röttljus?
Har sett dem åka, och dem åker inte förbi röttljus.. Det är ett cruise och i början av cruiset var det grönt
Filmen som länkats här förut, http://www.youtube.com/watch?v=Ah1OimH1aeg
så spolar du fram till 2:06 så har du en riktigt tydlig rödåkning. Därav är det ett gäng idioter.
Citera
2012-05-13, 23:27
Medlem
Att gående och bilar INTE kan vänta MAX 5 minuter. Så alla får åka.

Och nej det är inga bilar som kör när dom har fått grönt då ledet rullar på.

Bilarna har mer förståelse än gång trafikanter.

Dom meet jag vart med på så har det inte hänt en enda på körning av annan bil. Så det är inte det stora.

Sen finns det dom som tycker det är ganska ballt. Då jag tycker att ni som gnäller ska rota/låna fram en moped. Samt åka med nästa gång. Så får ni se hur många som tar bilder och filmar.

Så snälla sluta gnäll. Visa lite välvilja och låt dom ha kul! Bjud på 5 minuter i ditt liv. Stå titta och njut. Tack för att du läste och din förståelse.
Citera
2012-05-13, 23:52
Medlem
timmmys avatar
Kan inte polisen sätta en grabb på kontoret att kika på youtube och skriva ner reg-plåtarna på alla trafikförteelser.
Citera
2012-05-14, 00:30
Medlem
hedinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik32
wow, du missade alltså tre sidor med snack om det där de både kommit fram till vad det var och fått fram bilder?

yep , läste Ts inlägg och skrev sedan mitt inlägg. Finns det något som helst jävla krav att jag ska läsa alla förbannade jävla inlägg innan jag skriver mitt ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in