• 4
  • 5
2012-05-16, 19:51
Medlem
Back from the dead!

Tack alla som svarat, kul att veta samt få något ansikte på dårarna. Större skala till nollor tillsammans har nog aldrig skådats förut, det var väll det enda som imponerade på mig!

Man får hoppas för deras skull att de hittar vettigare intressen i framtiden, tills dess kan de väll få tro att de är balla.. Hoppas dock de blir tagna nästa gång för att köra mot rött! Alternativt att någon blir påkörd då de kör mot rött, hehe.
Citera
2012-05-16, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majordoe
Symaskiner.. det var en bra definition på en scooter.. jag hoppas du menar scootrar?

Jadu, den "tekniska" definitionen är väl scooter men enligt de blindas riksförbund så finns det egentligen ingen mänsklig förmåga att utröna om det rör sig om en scooter eller en symaskin. Jag brukar därmed anta regeln, symaskin tills motsatsen är bevisad. Dock är det omöjligt att se en fysisk skillnad mellan en symaskin och en scooter då dem mer eller mindre har exakt samma form om man vrider lite på dem.

Här har jag två bilder:
http://image.made-in-china.com/2f0j0...cc-Scooter.jpg
http://www.brothersewingmachines.gur...chine_XL-6.jpg

Lycka till (jag har inte löst problemet än)!
Citera
2012-05-16, 22:54
Medlem
Fenrers avatar
När jag var ung så fick en moppe göra 30, men det fanns ingen som gjorde under 70, de som bildade gäng var socialt efterblivna, de visste alla och lät dem hållas. Vi hade några kreativa pojkar på vår skola som kallade sig för hellmoppers, men man såg aldrig röken av dem förutom i mindre grupperingar och en massa undanflykter. Jag fick ett dödshot emot mig, men han som uttalade det ansåg sig själv vara allt för sjuk (hösnuva) för att slå ihjäl mig, men vänligt nog så frågade han var jag bodde så han kunde komma och sno min Yamaha disco 50 CC uppgraderad till en 7 ½, hans vapendragare såg måttligt road ut och ville antagligen hem till mamma.
I efterhand så ser man dessa personer som väldigt intressanta och man skulle vilja veta om de började knarka och hamnade på Kumla eller hall?

Så kort och gott, det är efterblivna idioter som tror de har mer hästar mellan benen än vad de har.
Citera
2012-05-17, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erich.Honecker
Ca 200 mopeder lär ju vara ett ganska stort följe? Bara 20 stycken som kör tillsammans lär vara ganska mycket, kan jag tänka mig.

Den 12/5 var vi rätt exakt 150 mopeder.

Citat:
Ursprungligen postat av tobiiash
Kan det varit denna träff?

http://www.moppenet.nu/showthread.ph...12-Ny-info-7-5

Helt korrekt, den träffen handlar det om.

Citat:
Ursprungligen postat av pernila12
Oliwer Erichsen (Joakim Oliwer Schiøtz Erichsen)

http://www.facebook.com/oliwer.erichsen?ref=pb

Är grabben som hade hand om mötet!

Facebook event!

http://www.facebook.com/events/298309470204317/

Seriösa grabbar det dära
http://www.moppenet.nu/showthread.ph...l=1#post367834

Helt fel, den personen är varken arrangör eller funktionär.
Ang texten i spoilern: Vi som organiserar och arrangerar detta tar avstånd från personer som uttrycker sig på det sättet, vi tror snarare på att ha fler funktionärer med reflexvästar i själva cruiset än på att sparka ner folk som inte lyssnar.
Personen som gjorde uttalandet är varken arrangör eller funktionär.

Citat:
Ursprungligen postat av Alelale
Vilka idioter. Dom kommer till den dagen då de tittar bak och tänker på det och tänker vad pinsamt!
Så uppför man sig inte i trafik!

Tanken är inte att vi ska samlas för att köra som idioter. Om du läser cruisereglerna, som citerats samt länkats tidigare, så förstår du att vi inte strävar efter att uppföra oss som idioter i trafiken. Det faktum att vi hanterar ett stort antal personer där majoritetens ålder är mellan 15-18 bör säga en del om att det faktiskt kan finnas personer som inte tycker om att följa regler som tillåter oss att färdas under ordnade förhållanden.
Under optimala förhållanden kan ett cruise se ut på följande vis:
http://www.n0.se/f/f/f552b_228126_10150242667226421_740731420_9064133_8 323332_n.jpg

I övrigt håller vi som är ansvariga med dig, så uppför man sig inte i trafik, gällande personerna som bryter mot reglerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Greentractor
Det var ett liknande event i Gbg för 6-7 veckor sedan. De bara brötade på alla som en lång orm förbi rött ljus och sket fullständigt i gångare, medtrafikanter osv. Det var minst 150 mopeder (modell "scooter") som jag såg.

Endast för information: Vi som arrangerar dessa träffar i Stockholm har inget som helst samröre med de träffar som arrangeras i t.ex. Göteborg.

Citat:
Ursprungligen postat av MisterKlister123
White thrash-möte?

Visst känner man igen en och annan åkare.

Det är inte nödvändigtvis white-trash folk som dyker upp på våra träffar, det är väldigt blandat.

Citat:
Ursprungligen postat av Sieg
haha jag var med, cirka 250 åkare. Nästa meet i juni om ni vill hänka! Sjukt roligt att bryta ALLA trafikregler och få så mycket uppmärksamhet

Vi hoppas att du skojar, handlar inte om att bryta trafikregler. Det bör du vara väl medveten om med tanke på att cruisereglerna gås igenom inför varje avgång.

Citat:
Ursprungligen postat av MedlemXX
Haha fyfan vad löjligt. Vad tjänar dom på att åka runt och se ut som idioter?

http://statigr.am/p/189844404142635726_24445285 Kolla på taggarna "inget kunde stoppa oss"

http://statigr.am/p/190290510710340197_24445285 "fuck the police"

Tanken är inte att vi ska åka runt och se ut som idioter, utan snarare att vi ska skapa förutsättningar som gör att likasinnade kan samlas och göra det de tycker är roligt. T.ex. åka i ett cruise.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Oktor
Ähh, låt småungarna ha lite skoj. Sånt där var kul när man var 15, men det verkar ni gnällspikar ha glömt bort.

Trevligt att det finns folk som tycker att man kan få ha roligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Bronken
Det här är så... töntigt.... att.... jag.... tror... jag.... dör. Vilka jävla kvantnördar. Jösses, blir helt mållös. Kommer sälja motorcykeln nu och flytta till Sibirien, vill aldrig kunna bli förknippad med sånt här jävla trams.

Tack för din åsikt. Dock förstår jag inte varför du som individ skulle bli förknippad med ett stort antal mopeder som åker i stan(?)

Citat:
Ursprungligen postat av nuplie22
Haha intressanta regler, kör mot rött men ha för fan hjälmen på er och båda händerna på styret.

Kul att någon reflekterar över våra regler med lite humor

Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Det är väl kul att ungdomar engagerar sig? Personligen skulle jag vilja sett spektaklet.

Nästa träff är 2/6, vi åker tyvärr inte samma väg som vi åkte på förträffen med tanke på att Stockholm Marathon körs samma dag, däremot är du välkommen att hälsa på oss på vår slutdestination.

Citat:
Ursprungligen postat av attract
Som någon tidigare skrev så kommer du att blicka tillbaka på det här om några år och, förhoppningsvis, skämmas en hel del. Men du är inte så gammal än, så det är förståeligt att du inte begriper bättre.
Jag vet själv hur man tänkte när man var runt 15 år gammal. Moped var ju tufft, så var det bara. Helst skulle man ha svart visir på hjälmen också.

Det är förståeligt, på ett sätt, att ni beter er som de idioter ni uppenbarligen är, nu. Sålänge ni en dag kommer skämmas är allt frid och fröjd!

/attract

Vi hoppas att de som tycker att det är okej att bryta mot regler avsiktligt skäms en hel del.
Dra vänligen inte alla över en kam, alla beter sig inte som idioter och grundtanken är inte att vi ska åka runt och köra som idioter.

Citat:
Ursprungligen postat av Spaz.
känner oliwer han säger att detta stämmer.
tjipp tjipp

Den personen är varken arrangör eller funktionär, precis som vi tidigare skrivit i detta långa svar.
Vad är det som denna oliwer bekräftar(?)

Citat:
Ursprungligen postat av flashacash
Hahaha, låter som en hel del gamla män här är avundsjuka för att dem inte fick uppleva något sådant under deras ungdom.

Tycker det är kul att ungarna engagerar sig, förvånar mig att NI är förvånade då detta pågått i väldigt väldigt många år.

Vadå åker mot röttljus?
Har sett dem åka, och dem åker inte förbi röttljus.. Det är ett cruise och i början av cruiset var det grönt

Idiotgäng verkar det inte röra sig om, men det finns alltid en idiot här och där.
Du är ett sådant trångsynt rövhål som gillar att dra alla över en enda stor kam, va?

Det är riktigt roligt och givande att hålla på med detta, det är faktiskt rätt mäktigt att vara 300 mopeder som åker två och två på Sveavägen. Tanken är att bilister och gående förhoppningsvis ska respektera att vi är ett stort följe och att den som kör längst fram endast kör förbi ett trafikljus när det är grönt, detta fungerar dock inte alltid i praktiken.

Återigen, tack för att det finns folk som tycker att man kan ha överseende.

Citat:
Ursprungligen postat av voffar
Att gående och bilar INTE kan vänta MAX 5 minuter. Så alla får åka.

Och nej det är inga bilar som kör när dom har fått grönt då ledet rullar på.

Bilarna har mer förståelse än gång trafikanter.

Dom meet jag vart med på så har det inte hänt en enda på körning av annan bil. Så det är inte det stora.

Sen finns det dom som tycker det är ganska ballt. Då jag tycker att ni som gnäller ska rota/låna fram en moped. Samt åka med nästa gång. Så får ni se hur många som tar bilder och filmar.

Så snälla sluta gnäll. Visa lite välvilja och låt dom ha kul! Bjud på 5 minuter i ditt liv. Stå titta och njut. Tack för att du läste och din förståelse.

Det händer ibland att någon bil får för sig att tränga sig in eller liknande, man kan dock inte göra så mycket åt detta.

Återigen, tack för att det finns folk som tycker att man kan ha överseende.

Citat:
Ursprungligen postat av Keih
Var på en sån träff för 4-5 år sedan i Stockholm, men då kommer jag ihåg att det var rätt seriöst och soft. Folk följde regler osv, man körde på led och träffade andra mopedister.

Detta verkar ju inte riktigt vara samma sak, lite synd tyvärr.

För 4-5 år sedan så fanns inte alls samma organisation som finns idag, det var i princip laglöst på de träffarna, exempel finns om du är intresserad.

Citat:
Ursprungligen postat av SomFaen
Back from the dead!

Tack alla som svarat, kul att veta samt få något ansikte på dårarna. Större skala till nollor tillsammans har nog aldrig skådats förut, det var väll det enda som imponerade på mig!

Man får hoppas för deras skull att de hittar vettigare intressen i framtiden, tills dess kan de väll få tro att de är balla.. Hoppas dock de blir tagna nästa gång för att köra mot rött! Alternativt att någon blir påkörd då de kör mot rött, hehe.

Trevligt att du tycker att vi är nollor. Puss.

Kommer besvara samtliga frågor som kommer om någon undrar över något. Intressant att läsa folks reaktioner på detta.
Citera
2012-05-17, 21:40
Medlem
majordoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matinforion
Vi hoppas att du skojar, handlar...

Vi hoppas att de som tycker...

"Vi" ?

Pratar du för alla 250st som är ute och kör, eller är du någon sorts ledare av något slag?
Citera
2012-05-18, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majordoe
"Vi" ?

Pratar du för alla 250st som är ute och kör, eller är du någon sorts ledare av något slag?

Man skulle kunna kalla mig för en kommunikatör å organisationens vägnar, det är alltså "officiella" svar som skrivs.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in