• 1
  • 2
2012-05-13, 02:26
Medlem
bunjackens avatar
hej flashbackare jag har tänkt på en sak varför snusar vissa whitesnus de smakar ju mindre än original och lös de känns därför i de närmsta helt nikotinfria för mig ?

undantaget är skruf stark och sådana märken men tex grov vit känner man ju ingen smak på knappt i alla fall så det är ju meningslöst att snusa det

har märkt att folk som snusar löst oftast gillar den starka smaken och är mycket mer beroende av nikotin än portionsnusarna stämmer det?

när det gäller vanliga portionssnusare så är de väl inte så vana eller tycker inte att det är värt besväret att baka och dessa förstår jag mig på mer?

white snusarna snusar white för att de precis börjat eller använder det för att det är mer acepterat eller något annat?

så flashbackare varför snusar ni white
Citera
2012-05-13, 02:27
Medlem
bullet^s avatar
Gick från att ha snusat general lös i 7 år till att snusa Grov White, försöker att trappa ner, smidigare med påse, rinner inte.
Citera
2012-05-13, 02:29
Medlem
TheGamers avatar
Hatar alltid när jag råkar ta en "White" istället för original dosan utav Grovsnus.. Har hänt två gånger de senaste 2 månaderna och nu dubbelkollar jag ALLTID innan jag betalar för att vara säker, så jävla träligt då White smakar fan piss.

Sen om man trappar ner så visst men jag tror inte på att "Trappa ner" utan ska man sluta så gör man det direkt för att få det överstökat.
Citera
2012-05-13, 02:31
Medlem
LightClouds avatar
Det rinner inte så onödigt mycket, det känns på något vis fräschare och det brukar vara lena påsar för läppen.

Dock så snusar jag överlag oftare vanlig portion, men köper white med jämna mellanrum.
Citera
2012-05-13, 02:32
Medlem
Kashis avatar
Snusar i princip alltid white av nån anledning.
Får egentligen inte snusa på jobbet vilket innebär att jag inte kan spotta ut den förrens rasterna, så det kan hända man står nån halvtimme med en totalt smaklös påse i käften.

Den blir inte alls lika geggigt, slajmigt och rinnigt som en original portion blir.
Citera
2012-05-13, 02:37
Medlem
bullet^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kashi
Får egentligen inte snusa på jobbet vilket innebär att jag inte kan spotta ut den förrens rasterna, så det kan hända man står nån halvtimme med en totalt smaklös påse i käften.

Den blir inte alls lika geggigt, slajmigt och rinnigt som en original portion blir.

rätt offtopic men, vad jobbar du med, eftersom du inte får snusa där?
hanterar livsmedel?
Citera
2012-05-13, 02:39
Medlem
Kashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullet^
rätt offtopic men, vad jobbar du med, eftersom du inte får snusa där?
hanterar livsmedel?

Yes exakt, flera norrmän och svenskar som snusar där. Har inte bekräftat än men jag misstänker att dessa personer också smyger in en portion efter rasterna (för på själva rasterna käkar man ju).

En något extrem regel tycker jag, visst man förstår den men risken att det skulle påverka produkterna är obefintlig (vilket jag tror dom flesta är överens om, utan att det blivit sagt öppet).
Senast redigerad av Kashi 2012-05-13 kl. 02:43.
Citera
2012-05-13, 02:46
Medlem
bunjackens avatar
Citat:

vad händer om jobbet kommer på att du snusar får du straff då?
Citera
2012-05-13, 02:48
Medlem
Keffastes avatar
Jag brukade snusa general lös, men efter en tid gick jag över på portion då det är fräschare. Lös är det absolut godaste snusen, efter det tycker jag göterborgs rape. Vanlig general portion, eller vanlig portion överhuvudtaget smakar "saltigt" på ett konstigt sätt jag inte uppskattar och det är anledningen till att jag valt white över vanlig portion. Jag håller med om att det är smaklöst, så inhandlar någon lösdosa emellanåt, men jag snusar hellre smaklös snus än något jag tycker är äckligt.

Edit: Nikotinberoendet gällande lös snusare stämmer in på mig, ibland kändes det som man inte hade intagit nikotin när jag började med portion så kanske därför jag köper lössnus ibland, köpte alltid en dosa lös för varje dosa portion när jag började snusa portionssnus.
Senast redigerad av Keffaste 2012-05-13 kl. 02:52.
Citera
2012-05-13, 03:20
Medlem
Bambitas avatar
Citat:

Snusar också alltid white av samma anledning som Kashi.
Samt att jag ibland befinner mig i situationer då jag inte kan göra mig av med min snus på ett acceptabelt sätt och då är det inte kul att ha en "vanlig" under läppen.
Citera
2012-05-13, 03:23
Medlem
RockEnds avatar
Whitesnus.
Allt annat snus är knark och borde narkotikaklassas
Citera
2012-05-13, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
hej flashbackare jag har tänkt på en sak varför snusar vissa whitesnus de smakar ju mindre än original och lös de känns därför i de närmsta helt nikotinfria för mig ?

undantaget är skruf stark och sådana märken men tex grov vit känner man ju ingen smak på knappt i alla fall så det är ju meningslöst att snusa det

har märkt att folk som snusar löst oftast gillar den starka smaken och är mycket mer beroende av nikotin än portionsnusarna stämmer det?

när det gäller vanliga portionssnusare så är de väl inte så vana eller tycker inte att det är värt besväret att baka och dessa förstår jag mig på mer?

white snusarna snusar white för att de precis börjat eller använder det för att det är mer acepterat eller något annat?

så flashbackare varför snusar ni white

"har märkt att folk som snusar löst oftast gillar den starka smaken" Håller inte riktigt med där. Jag tycker att lös smakar betydligt mindre och rinner mindre. White rinner ju inte alls, men lös smakar ju nästan hälften så lite som en vanlig portion. Dock är lös som en lyx för mig. Lös var det innan man slutade för att sedan börja med portion -.- .

Jag tror att dom som snusar white är antingen folk som inte gillar när det rinner, eller också folk som snusen vanligtvis rinner extra mycket för, tror det är lite från person till person hur mycket det rinner också. För mig rinner snusen väldigt lite oavsett så tuggar rätt ofta på den. Andra som snusar white mini kan man se ha i stort sett brun saliv över hela käften.

Men snus är ju alltid snus
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in