2012-05-13, 04:32
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najjten
Men snus är ju alltid snus

White är ju för kärringar. Nej men seriöst, de jag känner som snusar vit snus gör oftast det på jobbet eller på skolan för att slippa gå iväg och slänga prillan ifall det rinner för mycket. Jag hatar dock white, tycker det fräter fast än jag är en härdad snusare, smakar skit gör det också...
Citera
2012-05-13, 04:40
Medlem
MeanMEs avatar
White är skit, ska säljas i egna affärer så vi andra minimerar risken att ta fel
Citera
2012-05-13, 07:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bambita
Snusar också alltid white av samma anledning som Kashi.
Samt att jag ibland befinner mig i situationer då jag inte kan göra mig av med min snus på ett acceptabelt sätt och då är det inte kul att ha en "vanlig" under läppen.

samma anledning för mig också
Citera
2012-05-13, 07:38
Medlem
And-so-it-burns-s avatar
Har snusat i fem år. Snusar oftast white men ibland vanlig portion. Får ungefär lika stor nikotinkick men föredrar white, det känns "fräschare" på något sätt.
Citera
2012-05-13, 11:06
Medlem
VVeeDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najjten
"har märkt att folk som snusar löst oftast gillar den starka smaken" Håller inte riktigt med där. Jag tycker att lös smakar betydligt mindre och rinner mindre. White rinner ju inte alls, men lös smakar ju nästan hälften så lite som en vanlig portion.
"Bakar" du snuset då? För jag känner inte igen det du skriver. En färsk portion smakar väl en del men absolut inte som en lös.
Citera
2012-05-13, 14:56
Medlem
Oscar-sans avatar
Generellt sätt tycker jag inte om white portion. Snusar oftast Grov original portion, men när pengarna tryter och man tvingas köpa budget-snus kör jag alltid på Kaliber white. Då snuset inte smakar gott i original gör det mig absolut ingenting att dämpa smaken ytterligare.
Citera
2012-05-13, 15:11
Medlem
BigFatCones avatar
För att jag tycker att dom är lenare mot läpp och tandkött, rinner mindre och är allmänt mer trevliga.
Citera
2012-05-15, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVeeD
"Bakar" du snuset då? För jag känner inte igen det du skriver. En färsk portion smakar väl en del men absolut inte som en lös.

Nej kastar upp den levande. Bakar man den till en boll så kan man lika gärna ha en pappersbit under läppen. Tycker bara att lös rinner dåligt, men portionen har jag till större delen i munnen än under läppen så kan vara därför. I don't know. Im not a doctor...
Citera
2012-05-15, 08:18
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
hej flashbackare jag har tänkt på en sak varför snusar vissa whitesnus de smakar ju mindre än original och lös de känns därför i de närmsta helt nikotinfria för mig ?

undantaget är skruf stark och sådana märken men tex grov vit känner man ju ingen smak på knappt i alla fall så det är ju meningslöst att snusa det

har märkt att folk som snusar löst oftast gillar den starka smaken och är mycket mer beroende av nikotin än portionsnusarna stämmer det?

när det gäller vanliga portionssnusare så är de väl inte så vana eller tycker inte att det är värt besväret att baka och dessa förstår jag mig på mer?

white snusarna snusar white för att de precis börjat eller använder det för att det är mer acepterat eller något annat?

så flashbackare varför snusar ni white

Nu är det såhär att det spelar ingen roll hur starkt/mycket ett snus "smakar", det påverkar inte nikotinhalten. Nikotinet tas till största del upp i munslemhinnan och inte i magen, så huruvida ett snus smakar mycket, rinner mycket eller smakar starkt spelar ingen som helst roll gällande nikotinupptaget.

Att säga att det är meningslöst att snusa white är bara intelligensbefriat.
Citera
2012-05-17, 21:12
Medlem
+ Prillorna är snyggt uppstaplade i dosan.
+ Står sig längre p.g.a den låga fuktigheten.
+ Det går att ha prillan inne längre eller använda den två gånger.

- Är så torr så att man får ont i tandköttet efter ett par dosor.
- Anses ännu mer omanligt än vanlig portionssnus.

På senare tid har jag fått mer smak för Lössnus och nu är det det enda alternativet. När jag tar en portionssnus mår jag illa av den kemikaliska smaken. Förstår inte hur jag kan ha snusat så mycket portioner förr men jag antar att jag vande mig.
Citera
2012-06-03, 19:10
Medlem
bunjackens avatar
snusar själv bara portion och lös (mest portion) anledningen är att lös är så jävla omständigt det rinner oerhört och är svårt att få bort på civiliserat sätt visst smakar mer och starkare.

vanlig portion är väldigt gott nästan oavsett märke med undantag för mintsnus och miniportioner är inte lönt att snusa

general original är gott men granit original 10-15 kronor billigare smakar lika gott så kör hellre på det
Citera
2012-06-03, 21:42
Medlem
Mytomanis avatar
Jag körde enbart white när jag började snusa, sedan rörde jag mig uppåt till General och Grov original portion, händer dock att jag köper en Rapé ibland då jag gillar att avrunda med den smaken, jävligt synd att den bara finns i white.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in