Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-13, 00:24
  #1
Medlem
Hej, har jobbat på mitt jobb sedan hösten 2010! Fram till sommaren 2011 gick jag som timanställd på heltid, sen ville dom att jag skulle jobba kvar, så fick en visstidsansällning från augusti till 31 december 2011, sedan ny visstidsanställning 1 Januari till 30 juni.

Jag har alltså allt som allt jobbat 7 månader heltid som timanställd, följt av 11 månader som visstidsanställd. Nu verkar det som att jag kommer jobba kvar nästa läsår

Citat:
Du undrar hur man kan bli, som det kallas, "konverterad till en tillsvidareanställning" (fast tjänst). Varje arbetspass som du arbetar och har timlön för räknas som ett arbetstillfälle oavsett hur många timmar du jobbar de passen. Är du månadsavlönad räknas varje sådan månad som 30 dagar. Du ska ha arbetat totalt 721 tillfällen inom två år under en femårsperiod.
Det är det här jag inte förstår!
När och hur kommer jag kunna kräva tillsvidareanställning?

Jag har ingen utbildning, vilket är ett krav för att få tillsvidareanställning.

Ursäkta att det blev lite rörigt, men hoppas någon förstår och kan hjälpa mig, tack!
Citera
2012-05-13, 06:53
  #2
Medlem
Dubbelpost..

.
Citera
2012-05-13, 06:54
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutmyass
Hej, har jobbat på mitt jobb sedan hösten 2010! Fram till sommaren 2011 gick jag som timanställd på heltid, sen ville dom att jag skulle jobba kvar, så fick en visstidsansällning från augusti till 31 december 2011, sedan ny visstidsanställning 1 Januari till 30 juni.

Jag har alltså allt som allt jobbat 7 månader heltid som timanställd, följt av 11 månader som visstidsanställd. Nu verkar det som att jag kommer jobba kvar nästa läsår


Det är det här jag inte förstår!
När och hur kommer jag kunna kräva tillsvidareanställning?

Jag har ingen utbildning, vilket är ett krav för att få tillsvidareanställning.

Ursäkta att det blev lite rörigt, men hoppas någon förstår och kan hjälpa mig, tack!


Jag föreslår att du pratar med facket. Där får du bästa hjälpen.

För du är väl medlem?

.
Citera
2012-05-13, 08:41
  #4
Medlem
läsår, krävs utbildning..

Är det möjligen så att det handlar om en lärartjänst?
Det är isåfall på gång att tillsvidareanställning kommer att förutsätta lärarlegitimation och det går alltså inte att hänvisa till hur länge man arbetat om man ändå inte är behörig att få fast anställning.
Facket borde istället kunna hjälpa till med den nödvändiga vidareutbildning som krävs för denna legitimering.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback