Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-12, 16:27
  #1
Medlem
Har haft en het disskusion med min vän om att han skulle slå t.ex Schumacher på Nurburging.
Min vän skulle sitta i en Porsche 911 Turbo och Schumacher i en Volvo 245 -92.
Min vän är en helt vanlig man som aldrig haft ngt med racing att göra men han tror han skulle vinna.
Jag tror då naturligtvis tvärtom.
Citera
2012-05-12, 16:30
  #2
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imperialisten
Har haft en het disskusion med min vän om att han skulle slå t.ex Schumacher på Nurburging.
Min vän skulle sitta i en Porsche 911 Turbo och Schumacher i en Volvo 245 -92.
Min vän är en helt vanlig man som aldrig haft ngt med racing att göra men han tror han skulle vinna.
Jag tror då naturligtvis tvärtom.

Tror också på Schumacher. Man får ju även tänka på att din vän säkert inte vill kvadda en svindyr porsche och därför fegkör en aning. Även utan den variabeln så skulle en förare i världsklass enkelt vinna över en helt oerfaren förare i en snabbare bil.
Citera
2012-05-12, 16:42
  #3
Medlem
trosfuktarns avatar
finns ju något klipp där en tjej som jobbar på nurburgring kör ifrån porschar osv med en inlånad skåpbil. Så kan du köra bil så leker du av amatörer.
Citera
2012-05-12, 17:22
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trosfuktarn
finns ju något klipp där en tjej som jobbar på nurburgring kör ifrån porschar osv med en inlånad skåpbil. Så kan du köra bil så leker du av amatörer.

Har sett den precis men det är ju också bilar och MC som tar det väldigt lugnt.
Min kompis har för övrigt aldrig kört en Porsche.
Citera
2012-05-12, 20:36
  #5
Medlem
Kan garantera att din polare inte har en sportmössa till chans.Om han inte kört bana men ändå är en hyffsat skillad förare kanske han kan komma ner på 12-13 minuters rundor. Schumi skulle utan vidare med bra sulor komma ner under 10 minuter.
Citera
2012-05-12, 21:56
  #6
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trosfuktarn
finns ju något klipp där en tjej som jobbar på nurburgring kör ifrån porschar osv med en inlånad skåpbil. Så kan du köra bil så leker du av amatörer.

ja från programmet Top Gear, Sabine Schmitz heter hon.
Citera
2012-05-15, 15:04
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trosfuktarn
finns ju något klipp där en tjej som jobbar på nurburgring kör ifrån porschar osv med en inlånad skåpbil. Så kan du köra bil så leker du av amatörer.

Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
ja från programmet Top Gear, Sabine Schmitz heter hon.

För att utveckla:
Sabine Scmitz hon körde "Ring Taxi" fram till 2011. Man får åka med henne på en på en riktigt fartupplevelse. Hon säger desseutom att hon kört runt Nordschleife 20 000 gånger.

Det rycktas också att hon är "The Stig" i Top Gear fr o m 2011.
Citera
2012-05-15, 17:23
  #8
Medlem
.carls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haznus

Det rycktas också att hon är "The Stig" i Top Gear fr o m 2011.



Inte en chans! The Stig är en kille......
Citera
2012-05-15, 22:28
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .carl


Inte en chans! The Stig är en kille......

Det tror jag också. Men detta är bara rykten.
Har sett lite bilder med kommentarer.. Det kan handla om Top Gear USA också.

Men kom ihåg att hon slutade som "Ring Taxi"-chaffis 2011. Ben Collins, som med all sannolikhet var "the Stig", blev av med jobbet i samma veva.
Det betyder att det tillkom en ny "the Stig"........
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback