• 1
  • 2
2012-05-12, 07:56
Medlem
http://www.expressen.se/gt/smatjuv-v...or-dodskrasch/

Vad anser ni? Personligen tycker jag det är en mycket liten människa. Någon som borde sitta inne i flera, flera år, men som inte är man nog att ta sitt straff ens i några futtiga månader. Vars överklagande kostar samhället än mer resurser.
2012-05-12, 08:07
Medlem
Sgt-Hartmanns avatar
Sverige.. De stackars `offren` som var ute och stal är det tydligen alla synd om. Hela gänget har skuld i detta så jag har svårt att tycka synd om dem. Hade antagligen varit mer humant om 18-åringen dött.

Angående föraren så vad skall man säga? Man slutar aldrig att förvånas..
2012-05-12, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOneTwo
http://www.expressen.se/gt/smatjuv-v...or-dodskrasch/

Vad anser ni? Personligen tycker jag det är en mycket liten människa. Någon som borde sitta inne i flera, flera år, men som inte är man nog att ta sitt straff ens i några futtiga månader. Vars överklagande kostar samhället än mer resurser.

Jag anser att ett par månader för vårdslöshet i trafik är alldeles för lite.

Jag antar att han inte inser vad hans handlingar har lett till. Eller så vet han att han körde överjävligt, men tänker låtsas att han är helt blåst och hoppas att det fungerar. (vilket det troligen kommer att göra....)
2012-05-12, 08:13
Medlem
Denna ynkliga figur, ursäkt till människa, ut med namnet så fort det bara går.... Sen kan jag hålla med att den som ger sig in i leken får leken tåla, tviivlar på att de två tjejerna var omedvetna om stöldgodset, avsaknad av körkort, bilens status etc..
2012-05-12, 08:38
Medlem
Tror det finns en tråd om detta... en som började från början...

Jag blir fan galen!!! Jag VET att det finns en tråd om själva olyckan när den skedde, jag har själv läst den för inte så länge sedan...
ADMIN... Finns det inget man kan göra åt sökfunktionen här? När man söker är det skitsvårt att hitta eller så får man en gogoplex (överdriver i frustration) hitar...
Senast redigerad av Pillituten 2012-05-12 kl. 09:16. Anledning: Frustration!!!
2012-05-12, 10:53
Medlem
chibarikus avatar
Tycker att vållande till annans död vore ett lämpligt straff med två års fängelse.
2012-05-12, 11:09
Medlem
Imzadis avatar
Varför är en höggravid ens med i detta?

Man vågar väll inte hoppas på att den mannen ska få högre straff. Fy fan!

OT: Pillituten, håller med. Sökfunktionen behöver göras bättre.
2012-05-12, 11:37
Medlem
Ingen sympati för de inblandade. Cant do the time, dont do the crime.

Ju fler brottslingar som dör, desto bättre.
2012-05-12, 11:38
Medlem
Sgt-Hartmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imzadi
Varför är en höggravid ens med i detta?

Man vågar väll inte hoppas på att den mannen ska få högre straff. Fy fan!

OT: Pillituten, håller med. Sökfunktionen behöver göras bättre.
Modus operandi bland white trash?
2012-05-12, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillituten
Tror det finns en tråd om detta... en som började från början...

Jag blir fan galen!!! Jag VET att det finns en tråd om själva olyckan när den skedde, jag har själv läst den för inte så länge sedan...
ADMIN... Finns det inget man kan göra åt sökfunktionen här? När man söker är det skitsvårt att hitta eller så får man en gogoplex (överdriver i frustration) hitar...
Det tog mig ca 30 sekunder att hitta den
https://www.flashback.org/t1181925
2012-05-12, 11:45
Medlem
Mvks avatar
Vilken horunge.
Vill han ha sänkt straff?
Han ska ligga och kallsvettas och vakna av mardrömmar varje natt, inte styra upp en överklagan.

Fram med namn nu.
Var är Breivik när man behöver honom?
2012-05-12, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt-Hartmann
Sverige.. De stackars `offren` som var ute och stal är det tydligen alla synd om. Hela gänget har skuld i detta så jag har svårt att tycka synd om dem. Hade antagligen varit mer humant om 18-åringen dött.

Angående föraren så vad skall man säga? Man slutar aldrig att förvånas..

Men bebisen kan man ju inte anse har någon skuld eller hur? Han har åtminstone orsakat ett helt oskyldigt livs död.

Fattar inte varför han inte bara kryper in i 5 månader och håller käft, måste vara nåt missbruk eller nåt, vemfan hade inte nöjt sig med att sitta 5 månader och ha "tagit sitt straff" ur samhällets synvinkel efter en sån här katastrof.

Citat:
Ursprungligen postat av Gluppsker
Det tog mig ca 30 sekunder att hitta den
https://www.flashback.org/t1181925

Jo men det här är ju en tråd om dom rättsliga efterspelen inte själva olyckan, tycker gott den här tråden kan ligga kvar. Jag är också rätt intresserad av namn, om han inte har ett svårt heroinmissbruk e.d. så är ju grabbens beteende helt obegripligt.

EDIT: Såg att du inte kommenterade denna trådens vara eller icke vara, men låter min kommentar stå kvar ändå
Senast redigerad av gottmooos 2012-05-12 kl. 15:41.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in