Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-12, 02:10
  #1
Medlem
Hej!

Precis fått hem min nya tv en LG led 47tum me 3-D.

Innan har jag bara haft plasma så lite novis på led.

Ett par frågor som jag hoppas kunna få hjälp med av nån kunnig.

1 När jag lirar tv spel (fifa på ps3) så upplever jag att det laggar att bollen "hackar" finns en inställning som heter spel läge men problemet kvarstår ändå.

2 När jag ser på 3-d via min ps3 så märker jag ingenting!!!? Jag väljer alltså först i menyn på filmen att visa i 3d självklart ,sen på med brillorna men inget funkar. Då satte jag själv på 3d i tv menyn finns då 4 olika alt ett där man kör 2d till 3d. ett annat där bilden är delad. en till med delad bild slutligen en som bara heter 3d. Jag valde då alternativ 3d.
Märkte fortfarande knappt nån skillnad. Så testa alt 2d till 3d och då fick jag effekt?? Dock ingen vidare.. Jag tycker att det måste vara fel inställning då jag redan valt att visa filmen i 3d.. så vafan ska jag göra? Har även testat att inte göra nånting utan bara sätta på 3d filmen för det sa snubben i butiken nåt om har jag för mig. Alltså han menade på att tv själv skulle känna av om det var en 3d film och ställa in sig efter det automatiskt, men det verkad inte funka...

Tacksam för tips..
Citera
2012-05-12, 10:51
  #2
Medlem
Har du hdmi 1.4? Om inte så köp en.
När du sätter igång filmen så ska den visa side by side eller over and under bild.
Efter det så trycker du på 3d på dosan och väljer vilken typ av de som kommer upp. Tex till sbs välj den som visar sbs.
Citera
2012-05-12, 14:20
  #3
Medlem
Biggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khane
Hej!

Precis fått hem min nya tv en LG led 47tum me 3-D.

Innan har jag bara haft plasma så lite novis på led.

Ett par frågor som jag hoppas kunna få hjälp med av nån kunnig.

1 När jag lirar tv spel (fifa på ps3) så upplever jag att det laggar att bollen "hackar" finns en inställning som heter spel läge men problemet kvarstår ändå.

2 När jag ser på 3-d via min ps3 så märker jag ingenting!!!? Jag väljer alltså först i menyn på filmen att visa i 3d självklart ,sen på med brillorna men inget funkar. Då satte jag själv på 3d i tv menyn finns då 4 olika alt ett där man kör 2d till 3d. ett annat där bilden är delad. en till med delad bild slutligen en som bara heter 3d. Jag valde då alternativ 3d.
Märkte fortfarande knappt nån skillnad. Så testa alt 2d till 3d och då fick jag effekt?? Dock ingen vidare.. Jag tycker att det måste vara fel inställning då jag redan valt att visa filmen i 3d.. så vafan ska jag göra? Har även testat att inte göra nånting utan bara sätta på 3d filmen för det sa snubben i butiken nåt om har jag för mig. Alltså han menade på att tv själv skulle känna av om det var en 3d film och ställa in sig efter det automatiskt, men det verkad inte funka...

Tacksam för tips..

Va för 3D film kör du? Ibland skickar inte PS3 de automatiskt. Men de verkar faktiskt som föregående talare sa, 1.4 HDMI eftersom du kan köra 2D-3D Konv.
Citera
2012-05-13, 01:17
  #4
Medlem
Hej igen!

Tack för svaren men det löste sig ändå. Kom på vad det var. Jag hade bara kört en systemuppdatering på ps3án. Det trodde jag skulle räcka men icke. Man får gå in manuelt i ps3 menyn och välja på nytt att man ansluter via hdmi till en nytv med 3-D. Då känner ps3an det automatiskt och frågar efter hur många tum tvń är på. Sen när det är klart så skickar ps3an i 3D till Tvń som då automatiskt går i rätt läge och en liten skylt kommer upp där det står att det är 3D som spelas och att man ska ta på sig brillorna

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback