• 1
  • 2
2012-05-11, 19:16
Medlem
har försökt sluta med både snus och cannabis i flera år utan att lyckas, har snusat dubbelsnus, ca 1 och en halv dosa per dag i 2 år, och försökt sluta flera gånger men helt omöjligt, likadant med cannabis.

sen fick jag bakolfen mot mina tics (tourettes syndrom) och efter en väcka så försvann allt sug efter snus och cannabis. tar jag en snus nu så mår jag skit dåligt och får ta ut den direkt, likadant med cannabis, mår skit.

misstänkte att det måste ha att göra med min medicinering och googlade lite..
http://www.guardian.co.uk/society/20...addiction-drug

har även läst att det förutom har god effekt på alkohol och nikotin, även på kokain och opiat beroende.

så om du har något beroende och inte kan sluta, prata med en läkare om baklofen, behövdes ingen stor dos och mkt milda biverkningar på den. hoppas att detta kan vara till intresse för någon
Citera
2012-05-11, 21:26
Medlem
Antidots avatar
Nu vet jag inte om jag får länka torrents hit, men en viss svensk torrent sida som inte är pirat eller undertext men har rätt feta filmer.

Dom har iaf en dokumentär från HBO som heter Addiction väldigt bra fick förnyat förtroende för beroendevården om vi följer samma mönster som i dokumentären, där tar dom upp baclofen och den minskade impulsen som uppkommer när man ser ett objekt som man relaterar till missbruk och den impulsen kan räknas i millisekunder. Väldigt intressant och gripande dokumentär som sagt.

Mvh Anti

Glömde säga att jag har hörts baclofen nämnas i GBL sammanhang men kommer inte riktigt ihåg vad dom hade gemensamt eller om det var för att bryta abstinensen.
Citera
2012-05-12, 06:10
Medlem
Xalterads avatar
Finns riktigt många preparat som fungerar på olika sätt men med samma slutresultat, mindre sug.
Nu kan jag inga i huvudet men det är väll bara att köra en liten sökning på FASS så hittar man en hel uppsjö av läkemedel om suget är för stort.
Citera
2012-05-12, 11:51
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidot

Glömde säga att jag har hörts baclofen nämnas i GBL sammanhang men kommer inte riktigt ihåg vad dom hade gemensamt eller om det var för att bryta abstinensen.

Baklofen o GHB/GBL påverkar båda GABA-B i hjärnan, kan användas till gobbe abstinens men sedan måste du trappa ut baklofen annars är du beroende utav det istället.
Senast redigerad av Slingshot 2012-05-12 kl. 11:58.
Citera
2012-05-12, 19:22
Medlem
E.W.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Baklofen o GHB/GBL påverkar båda GABA-B i hjärnan, kan användas till gobbe abstinens men sedan måste du trappa ut baklofen annars är du beroende utav det istället.

Baklofen börjar användas mer och mer. Även om abstinens inte är en godkänd indikation i Sverige.

I Frankrike används det mer frekvent. Ett av argumenten är att toleransutvecklingen är låg. Psykoaktiva läkemedel med låg toleransutveckling brukar ha låg potential att vara beroendeframkallande.

Dessutom är det inte narkotikaklassat. Och det verkar inte finnas några planer på att narkotikaklassa det.
Citera
2012-05-20, 05:40
Medlem
Slingshots avatar
Sluta inte med baklofen tvärt säger jag bara, höll på att få psykos inatt när jag var utan det i nästan 48 H, pupillerna rörde sig in o ut hela tiden. Kände igen symptomen direkt ifrån sist jag fick en psykos innan helvetet bröt löst, var helt tom i huvudet o full med ångest.
Senast redigerad av Slingshot 2012-05-20 kl. 05:42.
Citera
2012-05-20, 16:45
Medlem
Slingshots avatar
Fick ta min vanliga dos igen på 90 mg per dag, nu nästan 12 timmar efter har pupillerna börjat bli normala, phu fyfan som jag såg ut i ögonen innan, som om jag hade schizofreni. Var riktigt paranoid dessa timmar o hade hörsel hallisar, som en GHB avtändning.
Senast redigerad av Slingshot 2012-05-20 kl. 16:49.
Citera
2012-05-21, 14:40
Medlem
Slingshots avatar
Edit:
Citera
2012-05-30, 23:28
Medlem
äter 75mg per dag mot tics (tourettes), ska trappa ner snart då jag fått deep brain stimulation.
men har märkt av psykosliknande symtom när jag glömt ta ibland:/ men när jag trappade ner sakta från 90 till 75 ganska snabbt så kände jag inget.

varför slutade du tvärt? jag har iofs gjort samma sak ibland med neuroleptika för jag velat bli av med skiten direkt o inte nån långsam nedtrappning. vad äter du baklofen för?
Citera
2014-04-08, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Sluta inte med baklofen tvärt säger jag bara, höll på att få psykos inatt när jag var utan det i nästan 48 H, pupillerna rörde sig in o ut hela tiden. Kände igen symptomen direkt ifrån sist jag fick en psykos innan helvetet bröt löst, var helt tom i huvudet o full med ångest.

Jag har nyligen fått baklofen utskrivet mot alkoholberoende men har inte börjat använda dom än. Hur länge hade du gått på det och i vilka doser för att drabbas av sån abstinens?
Citera
2014-05-19, 14:38
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Jag har nyligen fått baklofen utskrivet mot alkoholberoende men har inte börjat använda dom än. Hur länge hade du gått på det och i vilka doser för att drabbas av sån abstinens?

Var uppe i 300 mg om dagen som mest, men för det mesta gick på 200 mg om dagen, gick på det i några månader.
Citera
2014-05-19, 14:40
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slobbster
äter 75mg per dag mot tics (tourettes), ska trappa ner snart då jag fått deep brain stimulation.
men har märkt av psykosliknande symtom när jag glömt ta ibland:/ men när jag trappade ner sakta från 90 till 75 ganska snabbt så kände jag inget.

varför slutade du tvärt? jag har iofs gjort samma sak ibland med neuroleptika för jag velat bli av med skiten direkt o inte nån långsam nedtrappning. vad äter du baklofen för?

Slutade tvärt pga jag inte pallar med att trappa ner, bytte till 2 mg ikto i 3 dagar sedan var jag fine.

Tog det för ångest o mot GHB sug.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in