• 1
  • 2
2014-05-19, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Var uppe i 300 mg om dagen som mest, men för det mesta gick på 200 mg om dagen, gick på det i några månader.

Jävlar, jag orkade hälften av dom doserna i några veckor sen tyckte jag det var för risigt att vara utan och struntade i att förnya receptet.
Kändes som i slutfasen av lyricaabs. Om det inte bara är vad det innebär att vara normal.

Har väldigt låg ångesttröskel dock och blandade en del med benso under tiden.

Skulle inte rekommendera Baklofen till nån som inte har ett beroende av någon drog som sliter värre på en och bara är ute efter att byta.

Läkaren sa att den varit vanlig inom beroendevården förr men kunde ha en del dåliga effekter på njurarna och det tillsammans med rus/booster-effekter gjort att den nästan inte används längre, men nu är på väg att göra en comeback.
Citera
2014-05-19, 17:06
Medlem
jag har haft tics med blinkningar med ögonen, tandgnisslande och dylikt. Jag har tid på vårdcentralen snart och vill gärna ha just baklofen utskrivet.

Vad bör jag säga för att maximera chansen att få Baklofen utskrivet?

Jag tänker inte nämna något om beroende.

Är det någon ide att säga att man ätit baklofen man fått från en kompis och att det fungerade väldigt bra mot ticsen?

Väldigt tacksam för svar

PMa gärna!

iQ
Citera
2014-05-20, 15:23
Medlem
Zot^s avatar
Är rätt övertygad om att baklofen kan vara ett ännu värre helvete än benzodiasepinerna att sluta med. Man ska aldrig bråka med GHB/GABA B receptorerna i onödan (typ om man vill sluta med cannabis eller snus) för dem tar år och dar på sig att fungera normalt igen.

Mediciner/Droger som enligt mig inte ens skall tas i med tång så länge du inte verkligen behöver dem för att fungera normalt är:

Benzodiasepiner
Baklofen
Pregabalin
Gabapentin
Senast redigerad av Zot^ 2014-05-20 kl. 15:25.
Citera
2014-05-20, 16:23
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Är rätt övertygad om att baklofen kan vara ett ännu värre helvete än benzodiasepinerna att sluta med. Man ska aldrig bråka med GHB/GABA B receptorerna i onödan (typ om man vill sluta med cannabis eller snus) för dem tar år och dar på sig att fungera normalt igen.

Mediciner/Droger som enligt mig inte ens skall tas i med tång så länge du inte verkligen behöver dem för att fungera normalt är:

Benzodiasepiner
Baklofen
Pregabalin
Gabapentin

Kan bara instämma på detta, jag som är heltorsk på gobbe får en sjujävla avtändning utav baklofen, värre än benso.

Kommer aldrig mer röra baklofen, slutade precis med det, kommer dock köra på gabapentin men det är en annan sak, inte alls samma avtändning för måste ha något för min ångest.
Citera
2025-10-25, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^

Benzodiasepiner
Baklofen
Pregabalin
Gabapentin

11 år sen men så jävla aktuellt. Står du fast vid detta idag? Testade baklofen och gabapentin för första gången nyligen och jävlar jag har verkligen brist på Gaba-B efter alla år av cannabismissbruk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in