2012-05-11, 15:37
Medlem
Thcfarmers avatar
Det var en kompis som var snäll nog att beställa deras drog info paket med DVD skivor och massa broschyrer med drogfakta hem till mig . haha allt är bara lögner och skit
Citera
2012-05-11, 15:42
Medlem
steeekarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nate-Higgers
Om du läser i kommentator-fältet så är det många som påstår att om du t.ex röker hasch en gång så kommer THC't lagras i fettvävnaden för att sedan göra dig hög igen vid annat tillfälle.

Om det vore så väl!
Citera
2012-05-11, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Alexander Breeze, vilken jävla mupp. Torshammare och eldsflammor, minsann. Så vinner man säkert ungdomarnas förtroende. Lyssna gärna till ljudklippen från hans föreläsning:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/dr...in_6988673.svd

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/dr...ol_6989007.svd

Jag blev så arg att jag började slå sönder saker i kring mig när jag lyssnade till detta. Jag brukar inte svära, men fy fan så jävla dumt detta var. Jävla piss skit helvete så dumt.

Kan detta verkligen vara tillåtet? Finns där inga lagar som förbjuder detta? Jag vill se huvuden rulla!
Gud det var värre än jag trodde. Han har ju totalfel på allt, även saker som inte har något alls att göra med droger.

Mycket bra liknelse med donken och tolerans. Det är för att kroppen vant sig som man inte blir mätt av en cheeseburgare som vuxen man. Inte för att man är 5 gånger så stor.
Senast redigerad av Mr.Dee 2012-05-11 kl. 16:29.
Citera
2012-05-11, 16:32
Medlem
Guitarsmokes avatar
Debattartikel nu på SvD av politikerna Metin Ataseven (M), riksdagsledamot i Socialutskottet, och Camilla Waltersson Grönvall (M), riksdagsledamot i Utbildningsutskottet:

Citat:
Dessutom har informationen från Drogfritt visat sig innehålla stora faktafel. I en tid när allt fler ungdomar lockas att prova droger är det extra viktigt att undervisningen är korrekt och evidensbaserad.

[...]

Det är centralt att problemen uppmärksammas för att omgående råda bot på dem innan mer skada görs. Med barn och deras utveckling får vi aldrig slarva – undervisning ska hjälpa, inte stjälpa.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...ta_7192557.svd

"Råda bot" låter inte bra i mina öron... Bra att man kritiserar lögner, men vi ska inte ersätta dem med nya.
Senast redigerad av Guitarsmoke 2012-05-11 kl. 16:48.
Citera
2012-05-11, 16:43
Medlem
gottmospahedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thcfarmer
Det var en kompis som var snäll nog att beställa deras drog info paket med DVD skivor och massa broschyrer med drogfakta hem till mig . haha allt är bara lögner och skit

Själv intervjuade jag någon högt uppsatt Scientolog i Göteborg - fick sitta och titta på en informationsfilm. Minns bara glada, amerikansk medelklassfamiljer som pratade om hur deras liv var perfekta.
Citera
2012-05-11, 16:45
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ufomammut
Haha, What?

Det är alltså hos narkomanerna denna myt existerar? Är han spritt språngande galen?
Förmodligen menar han inte enbart men missbrukare som får återfall hittar ju gärna på ursäkter som gör att det inte är deras fel när de ger in för frestelsen.

För övrigt låt mig gissa - sättet att bli fri dessa mentala beroenden är att gå några kurser som scientologkyrkan hållet i genom drogfritt, alternativt lägga in sig på narconon som även det drivs av scientologkyrkan.
Senast redigerad av ProfessorSlusk 2012-05-11 kl. 16:49.
Citera
2012-05-11, 16:45
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willbew
Det bästa i artikeln är uttalandet ifrån Lisen Sylwan på Folkhälsoinstitutet:
Jag tror att det är farligt att föra ut åsikter som är ens egna och som inte är riktigt förankrade i forskningen.

Haha, då är det bara att börja rensa igenom de samhällsorienterade ämnena.
Citera
2012-05-11, 16:50
Medlem
Adversariuss avatar
Så vår planets mest vedervärdiga köttsliga avskräde har fått ett finger med i leken nu också. Det bådar ju vansinnigt gott.
Citera
2012-05-11, 17:37
Medlem
Ros1ens avatar
Shit det här är riktig manipulering!
Citera
2012-05-11, 18:34
Medlem
Uncle Dukes avatar
Jag blir faktiskt jävligt förbannad! För ett par år sedan ville de här jävla alienknullarna infiltrera skolan jag jobbar på under sin äckliga Narconon-flagg. När jag fick höra detta strövade jag in till rektorn och frågade, inte helt obryskt, varför de ämnade släppa in scientologer för att fördärva mina elever med en massa flum. Rektorn ställde sig oförstående inför anklagelsen, varpå jag stegade fram till hans dator och googlade "Narconon" och visade på deras förbindelser (vilka klargjordes av det allra första sökresultatet). Rektorn sade sig ha varit ovetande om detta, vilket gör mig dubbelt förbannad:

1. Narconon (och drogfritt.nu) döljer medvetet vilka de styrs av. Det förstår man förvisso, för annars hade de väl inte fått tillträde till någonting överhuvudtaget. MEN...

2. De som är ansvariga för drogundervisningen får väl för höge farao se till att åtminstone göra en grundläggande bakgrundscheck på vilka de bjuder in? Det här visar ju på att vem som helst kan komma och föreläsa. I princip skulle de kunna låta Hans Scheike komma och föreläsa om andlighet.

Jag fick veta att någon politikermupp på kommunen var ytterst ansvarig för detta, och skickade tillsammans med ett par kollegor ett ganska argt mejl till henne och till andra skolor i kommunen, vilket gjorde att vi avstyrde hotet från Tom Cruise för stunden.
Citera
2012-05-11, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissen_mjau
Herre gud, dom har alltså hittat kokain tusentals år innan människan har uppfunnit den, helt jävla otroligt.

Inte bara det, man har funnit det i Egypten! Det är ju en betydligt mer revolutionerade upptäckt då det innebär att antika Egypten hade handelsutbyte med Sydamerika.

Skriv om historieböckerna!
Citera
2012-05-11, 19:51
Medlem
W.Houstons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungenAfDanmark
Inte bara det, man har funnit det i Egypten! Det är ju en betydligt mer revolutionerade upptäckt då det innebär att antika Egypten hade handelsutbyte med Sydamerika.

Skriv om historieböckerna!
Stoppa pressarna och ring Thor Heyerdahl!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in