2012-05-11, 12:06
Medlem
Spännande. Av en händelse så hittade jag "lilla drogboken" här hemma för ett par dagar sedan.
När jag läser igenom den så finner jag dock inte något särskilt anmärkningsvärt... Den säger väl i princip samma saker som alla fått höra i den svenska skolan angående droger. Det som slår mig mest är det undermåliga språket i boken. Möjligtvis så är författaren efterbliven.
En annan intressant sak är att i källhänvisningen så hänvisar den till sig själv.

Första sidan i häftet:
Citat:
NÅGRA SANNA MISSBRUKARHISTORIER

"Michael har rökt hasch regelbundet i 5 år.
Påverkad av haschet ligger han i sin säng, slöar och lyssnar på musik. Han är helt upprymd av ett underbart trumsolo. Efter 20 minuter tänker Michael "Väldigt vad långt detta trumsolo är". Plötsligt fattar han att det är ett hack i CDn och inte alls något trumsolo."

Helena hade rökt hascholja och fick förföljelsemani.
"
Hon såg att alla var onda på festen rusade ut på gatan och sprang hem med sin kille. Där låste de in sig på toaletten och Helena satt och grät i flera timmar. Helt övertygad om att de var förföljda och att de skulle dö."

Mimmi hade tagit amfetamin.
"Hon stod framför spegeln och "klämde" ut maskar ur huden, i flera timmar!"

Marcus hade druckit hembränt.
"Dagen efter vaknade han med en obehaglig känsla i magen. Kompisen ringde och sa att han var rolig på festen igår. Marcus kom inte ihåg någonting. Kompisen berättade att han dansat naken mitt på dansgolvet och att tjejerna skrattat.. Marcus tyckte det var jättejobbigt att gå till skolan på måndagen."

Finns ett postgironummer på häftets baksida. Har scentiologerna svårt att finansiera sig tro?
Citera
2012-05-11, 12:36
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Houston
Ser jag totalt galet eller har människan på bilden en iPad instoppad i någon sorts ficka på jeansbenet? Redan där borde ju varningsklockorna ringa. Har noll och ingen insikt i hur drogundervisningen ser ut i skolan idag men på min tid var det ren skrämselpropaganda med absurda faktafel.

iPad i fickan? Då slutar man prata om huruvida personen är trovärdig och snarare om han förtjänar dödsstraff.
Citera
2012-05-11, 12:37
Moderator
Psilosophers avatar
Här är killens blog: http://sv.netlog.com/Drogutbildning

Undersök gärna hans sätt att skriva, det avslöjar en omogen och obildad karaktär. Håll denna idiot borta från våra barn.

Han föreläser även för militärer och poliser och låter dem bland annat få veta att Hitler uppfann amfetaminet som kemiskt stridsmedel.

Hur i helvete kan våra myndigheter köpa detta?
Citera
2012-05-11, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Här är killens blog: http://sv.netlog.com/Drogutbildning

Undersök gärna hans sätt att skriva, det avslöjar en omogen och obildad karaktär. Håll denna idiot borta från våra barn.

Han föreläser även för militärer och poliser och låter dem bland annat få veta att Hitler uppfann amfetaminet som kemiskt stridsmedel.

Hur i helvete kan våra myndigheter köpa detta?
Dra på trissor, mycket intressant som kommer upp i tråden. För att citera hans "om mig"

"Om mig

Tjenare Alex heter jag. Jag jobbar heltid på föreningen Narconon med att utbilda ungdomar i vad droger är och hur de kan förstöra ett liv. Dettta gör vi på Narconon genom att ge kunskap inte nån skrämsel taktik."

Genialt. Han öppnar direkt med skrämseltaktiken, varför berättar han inte hur t.ex. alkohol såväl som cannabis (och säkerligen fler droger) kan förgylla ett liv, om det används rätt? Om han nu ska diskutera vad det "är" genom att delge sin "kunskap"..
Citera
2012-05-11, 13:10
Medlem
Nate-Higgerss avatar
Finns det något sett man gemensamt kan ta aktion emot det här på ett bra sett? Att scientologer får sätta sina fötter i svensk skola förvånar mig vedervärdigt mycket, och det han "lär" ut är ju helt sinnessjukt. Det kan ju bara inte få fortsätta.
Citera
2012-05-11, 13:17
Medlem
W.Houstons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxarN
iPad i fickan? Då slutar man prata om huruvida personen är trovärdig och snarare om han förtjänar dödsstraff.
Ser att bilden är borta på SvD. Som tur är sparade jag ner den.
http://i.imgur.com/mDtjm.jpg
Citera
2012-05-11, 13:23
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Hasch är mycket giftigt för foster och det har fötts många barn med skador p.g.a. haschmissbruk de senaste 10 åren.
Citat:
Marijuana ser ut som torkat gräs medan haschet ser ut som kakor.

Citat:
THC är en olja och lagras därför i kroppens fettvävnader
Citat:
”Det var 7 månader sedan som Tess hade tagit LSD. Nu arbetade hon på ett varuhus och mådde ganska bra.En dag hamnade hon i ett gräl med chefen. Plötsligt blixtrade det till i huvudet, hon kände och hörde en smäll i hjärnan och hon stapplade ut på lagret. Allting gungade och Tess var totalt livrädd, världen var förändrad. Hon hittade inte på varuhuset. När hon började prata kom bara enstaka ord, hon glömde vad hon skulle säga och tappade tråden hela tiden. Röster viskade konstiga. Allt var förändrat, betong kändes som bomull, hennes kudde som vatten. Detta fortsatte i flera månader innan hon fick hjälp.”
Citat:
Missbrukare har fått hallucinationer och trott att det är insekter och maskar under skinnet och försökt att skära/klia bort dessa inbillade djur.
Några citat från http://www.drogfritt.nu/, en sida som verkar vara författad av klent begåvade barn på mellanstadienivå, ungefär. Infantila tecknade nidbilder av knarkare, etc. Det är denna organisation som är Alexander Breezes plattform. Känns jävligt proffsigt.

Kommuner och landsting, försvarsmakt och polis: köp!
Citera
2012-05-11, 13:28
Medlem
Bakaxels avatar
Wow! "Hur länge lagras drogerna då i din fettvävnad? Tyvärr kan jag inte svara på det för det är ingen som levt tillräckligt länge för att svara på frågan. Men vi kan ju säga så här. De har hittat kokainrester i mumierna i Egyptens fettvävnad, dom är ju ganska gamla. Någonstans mellan 3-5000 år, så de har ju inte bråttom." - Alexander Breeze

Fy fanken vad underhållande det var att lyssna på ljudklippen som SvD bjöd på, han serverar ju grova lögner så fort han öppnar munnen, men det gav samtidigt en liten tryckande jobbig känsla i magen. Hans rappa gôteborgsretorik till det också, tro fan att ungdomarna nappar. Detta är bedrövligt. Det är så in i helvete oroande att kommunerna inte kan dubbelkolla lite vad det är för information de beställer och vad för föreläsare de bjuder in. Detta är ren och skär hjärntvättning med propaganda som är jämförbar med det drev av faktaförvridningar som bedrevs i USA på 50/60-talen. Jag tror inte mina öron.

Jag hoppas innerligen att herr Breeze aldrig få tala inför en grupp någonsin igen.
Citera
2012-05-11, 15:01
Medlem
Nomis2000s avatar
Lyssnade också precis på ett av ljudklippen... det är inte många rätt han har. Särskilt inte när han beskriver hur kroppen fungerar.
Citera
2012-05-11, 15:18
Medlem
Guitarsmokes avatar
Vilken störd jävel Det är skamligt att sådant här fortfarande sker.
Citera
2012-05-11, 15:23
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Alexander Breeze, vilken jävla mupp. Torshammare och eldsflammor, minsann. Så vinner man säkert ungdomarnas förtroende. Lyssna gärna till ljudklippen från hans föreläsning:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/dr...in_6988673.svd

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/dr...ol_6989007.svd

Jag blev så arg att jag började slå sönder saker i kring mig när jag lyssnade till detta. Jag brukar inte svära, men fy fan så jävla dumt detta var. Jävla piss skit helvete så dumt.

Kan detta verkligen vara tillåtet? Finns där inga lagar som förbjuder detta? Jag vill se huvuden rulla!
Herre gud, dom har alltså hittat kokain tusentals år innan människan har uppfunnit den, helt jävla otroligt.

Jag med, ska kolla upp detta med vår skola, inte en chans att jag utsätter mina ungar för detta.
Citera
2012-05-11, 15:32
Medlem
Also called flashback hallucinosis. Psychiatry .
a.
the spontaneous recurrence of visual hallucinations or other effects of a drug, as LSD, long after the use of the drug has been discontinued.
b.
recurrent and abnormally vivid recollection of a traumatic experience, as a battle, sometimes accompanied by hallucinations.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in