Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-05-10, 19:57
  #1
Avstängd
negertungas avatar
Vilka utbildningar finns att gå i efter att man gått på bagarlinjen samhällsvetenskapsprogrammet?

Tekniskt basår är väl vanligt att man väljer men vad brukar SP elever med bra snitt välja och vad finns erbjudet för dem?
Citera
2012-05-10, 20:35
  #2
Medlem
Ekonomi eller juridik är antagligen inte helt ovanligt att man läser efter samhäll.
Citera
2012-05-10, 20:46
  #3
Medlem
Scherbatskys avatar
Ekonomi, juridik, pol.kand, socionom, sjuksköterska, personalvetenskap och lärare är det vanligaste, i alla fall bland de i min omgivning som gick samhäll.
Citera
2012-05-10, 20:56
  #4
Avstängd
negertungas avatar
FYYYY IN I HELVEEETE VAD TRÅKIGT!

Finns det inte andra roliga saker?

Vad kan naturvetarna bli då?
Citera
2012-05-10, 21:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negertunga
FYYYY IN I HELVEEETE VAD TRÅKIGT!

Finns det inte andra roliga saker?

Vad kan naturvetarna bli då?


allt
Citera
2012-05-10, 21:12
  #6
Medlem
Välj natur istället då.
Citera
2012-05-10, 21:28
  #7
Medlem
Scherbatskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negertunga
FYYYY IN I HELVEEETE VAD TRÅKIGT!

Finns det inte andra roliga saker?

Vad kan naturvetarna bli då?

Finns massor roligt, men det beror ju helt och hållet på vad du gillar. Själv läser jag pol.kand och tycker att det är sjukt roligt och intressant.
Citera
2012-05-10, 21:31
  #8
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negertunga
FYYYY IN I HELVEEETE VAD TRÅKIGT!

Finns det inte andra roliga saker?

Vad kan naturvetarna bli då?
Seriöst. Om du läser sam eller natur kan du bli vad fan du vill. Du har hela livet framför dig, lek och ha kul.
Citera
2012-05-10, 21:39
  #9
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negertunga
FYYYY IN I HELVEEETE VAD TRÅKIGT!

Finns det inte andra roliga saker?

Vad kan naturvetarna bli då?
Lyckat att läsa något i 3 år för att sedan förkasta allt nyss nämnda utbildning kan leda till.
Citera
2012-05-10, 21:56
  #10
Avstängd
negertungas avatar
Går i 9an men är 18 år eftersom jag gått om två år.

Aja, men asså jag tänker välja samsam men undrar om jag inte kan bli något annat istället? Borde inte sam vara brett för in i bövelen. Jag vägrar gå i natur. Men om så är fallet att man bara blir skit av att gå i sam så överväger jag att gå i natur trots att det är kämpigt där.

Haha snälla kan man verkligen bli allt? Kan ni ge mig en tabell på alla universitetsprogram som kräver minst en samutbildning? Får se om något får mig att falla på smaken.
Citera
2012-05-10, 21:58
  #11
Avstängd
negertungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MauroSpocko
Seriöst. Om du läser sam eller natur kan du bli vad fan du vill. Du har hela livet framför dig, lek och ha kul.
Börjar bli mörkrädd om man bara kan välja skitutbildningarna ovan nämnde.

Kan man inte få jobb inom spelbranschen elr nåt?
Citera
2012-05-12, 00:54
  #12
Medlem
Martin-Daniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negertunga
Går i 9an men är 18 år eftersom jag gått om två år.

Aja, men asså jag tänker välja samsam men undrar om jag inte kan bli något annat istället? Borde inte sam vara brett för in i bövelen. Jag vägrar gå i natur. Men om så är fallet att man bara blir skit av att gå i sam så överväger jag att gå i natur trots att det är kämpigt där.

Haha snälla kan man verkligen bli allt? Kan ni ge mig en tabell på alla universitetsprogram som kräver minst en samutbildning? Får se om något får mig att falla på smaken.



Jag rekommenderar dig att läsa något som du tycker är intressant. På samhäll kan du läsa i stort sett allting förutom tekniska/naturvetenskapliga ämnen. Om inte dessa intresserar dig så ta samhäll. Med tanke på att du gått om två år kanske du skulle läsa Industriprogrammet eller annat yrkesförberedande program, men vad vet jag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback