2012-05-10, 18:35
Medlem
panelbeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoPalt
Först och främst måste jag bara fråga varför så gott som alla tror att det var tio år sedan, TS skrev att det var femton år sedan. kanske inte så farligt men ändå.

Till frågan då: Du borde inte väntat i femton år innan du börjar fundera på vad du skall göra åt saken Men nu är det som det är och jag säger att du borde lämna det. I ett desperat försök att behålla din ära framstår du bara patetisk. Var noga med att dra gränserna i tid i framtiden.

Hur vet du att jag inte satte gränser tidigare? Jag gick ju till dennes arbetsplats när jag va 10år gammal och bad om prylen. Sedan flyttade jag och nu är jag tillbaka i samma stad.
Vad menar du med att sätta gränser i tid? Borde jag ha drämt till honom med ett bollträ när jag va 10?
Citera
2012-05-10, 18:38
Medlem
panelbeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Du kan väl gå till personen och ifrågasätta varför du inte får det som är ditt och vara lite jobbig och hota med att berätta för alla hans vänner och släkt att han tjuvaktigt stal från en 10 åring och nu inte vilja göra rätt för sig.

Går inte det hem så tycker jag att du ska föröka tänka på hur du kan gå vidare istället. Sluta lägga energi på att tänka på det helt enkelt. Då mår du bäst.

Det är inte så att jag går runt o är negativ. Bara ett plus att få rätt och faktiskt så gör jag ju personen en tjänst genom att ge denne tillfälle att göra rätt för sig.
Citera
2012-05-10, 19:15
Medlem
Voldemort2s avatar
Naturligtvis skall du polisanmäla honom.
Citera
2012-05-10, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voldemort2
Naturligtvis skall du polisanmäla honom.
Tycker det var ett taskigt skämt - brottet är ju preskriberat, ord står mot ord och vem tror på vad en liten pojke mindes? Det handlar ju minst lika mycket om självrespekt och känsla av egenvärde. En vuxen kan komma över en sådan grej, ett barn minns det hela livet just därför att han var så hjälplös i förnedringen och egentligen tvivlar på att han förtjänar bättre.
Är själv kluven - själv är jag väldigt långsint och kan ställa till mycket om jag känner mig kränkt. De flesta jag känner menar att man ska släppa det man inte kan göra något åt, inte låta det styra en (Men jag låter det gärna styra )
Min väninnas man har råkat ut för en grej liknande det du berättar. Han var bitter länge men bestämde sig för att nu fick det vara nog: Sökte upp sin fiende och la fram saken för honom, arg var han och pratade på gjorde han. Den andre fick inte en syl i vädret. Slutklämmen blevDIN J-A FITTA!!!JAG SKA ALDRIG TILLTALA DEJ MER I HELA MITT LIV!!! och då vrålade han.
Nästa dag var hans bildäck sönderskurna. Efter ett par månader fick ovännen hjärnblödning och kan nu knappt åka permobil. (Min kompis hade skickat honom en liten docka på posten. Givetvis är det ingen som tror på sådant på allvar, men han fick vetskap om att någon ville honom illa...)
Det här blev rätt OT, får väl finna mig i att bli raderad utan de sedvanliga hatbreven....
Senast redigerad av rosalenin 2012-05-10 kl. 20:01.
Citera
2012-05-10, 19:45
Medlem
Fladder-Fittas avatar
Klart att du ska kräva pengar för saken!

Dock hoppas jag att du är införstådd med att det kommer kanske skada din relation med personen i fråga. Men om du inte har så mycket att förlora så!
Citera
2012-05-10, 20:02
Medlem
panelbeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Tycker det var ett taskigt skämt - brottet är ju preskriberat, ord står mot ord och vem tror på vad en liten pojke mindes? Det handlar ju minst lika mycket om självrespekt och känsla av egenvärde. En vuxen kan komma över en sådan grej, ett barn minns det hela livet just därför att han var så hjälplös i förnedringen och egentligen tvivlar på att han förtjänar bättre.
Är själv kluven - själv är jag väldigt långsint och kan ställa till mycket om jag känner mig kränkt. De flesta jag känner menar att man ska släppa det man inte kan göra något åt, inte låta det styra en (Men jag låter det gärna styra )
Min väninnas man har råkat ut för en grej liknande det du berättar. Han var bitter länge men bestämde sig för att nu fick det vara nog: Sökte upp sin fiende och la fram saken för honom, arg var han och pratade på gjorde han. Den andre fick inte en syl i vädret. Slutklämmen blevDIN J-A FITTA!!!JAG SKA ALDRIG TILLTALA DEJ MER I HELA MITT LIV!!! och då vrålade han.
Nästa dag var hans bildäck sönderskurna. Efter ett par månader fick ovännen hjärnblödning och kan nu knappt åka permobil. (Min kompis hade skickat honom en liten docka på posten. Givetvis är det ingen som tror på sådant på allvar, men vetskapen om att någon vill en illa är farligare för en människa än vetskapen hos en liten kille att ingen bryr sig om vad som hänt honom.
Det här blev rätt OT, får väl finna mig i att bli raderad utan de sedvanliga hatbreven....

JÄVLAR, du är den andra i tråden som rekommenderar häxkonster.
Hur gör man då?
En av de bästa inläggen hittills. Inte OT. Vem ger OT till någon som kan va häxa?
Citera
2012-05-10, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panelbeater
JÄVLAR, du är den andra i tråden som rekommenderar häxkonster.
Hur gör man då?
En av de bästa inläggen hittills. Inte OT. Vem ger OT till någon som kan va häxa?
Möjligt att min väninnas mor hade något med det att göra. Hon brukade säga att grejen är att den personen man vill illa, skall få vetskap om det, och att personen ska känna sig osäker. Kan ju ge vem som helst dåliga nerver...finns mycket på nätet om detta.
Citera
2012-05-10, 20:49
Medlem
panelbeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Möjligt att min väninnas mor hade något med det att göra. Hon brukade säga att grejen är att den personen man vill illa, skall få vetskap om det, och att personen ska känna sig osäker. Kan ju ge vem som helst dåliga nerver...finns mycket på nätet om detta.

Svart magi är ju farligt. Men från ett rent psykologiskt perspektiv så förstår jag.
Citera
2012-05-10, 21:01
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Jag va 10 år och gick till dennes arbetsplats och bad om att få tillbaka ägodelen i fråga eftersom den va min. Denne skrattade!

Det var en märklig ägodel som kunde skratta...
Citera
2012-05-10, 21:43
Medlem
Cunt.Draculs avatar
Citat:
Sånt här vill jag höra! Vad blir resultatet då?
Ja du vill ju bara ha en massa ryggdunkar. Just därför du skapade tråden din fjant. Och nej, du FÖRLORAR respekt och stolthet ifall du går och kräver en femhundring som nån tog för 10 år sen.
Citera
2012-05-10, 22:28
Medlem
panelbeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cunt.Dracul
Ja du vill ju bara ha en massa ryggdunkar. Just därför du skapade tråden din fjant. Och nej, du FÖRLORAR respekt och stolthet ifall du går och kräver en femhundring som nån tog för 10 år sen.

Ryggdunkar är valfritt. Men det skadar inte att klia mig lite.
Förlorar respekt och stolthet då.. ja det är ett perspektiv. Du får tycka att jag är en fjant, men så dum är jag inte att jag inte räknar med att någon kan tycka som du gör ang respekt och stolthet. Personligen är jag den sortens människa som inte ser annorlunda på en stöld av min morgontidning eller en miljon. Det kan handla om hur en människa betér sig i övrigt som gör att jag kan tycka att denne inte förtjänar att bli förlåten ens för petitesser. T ex så hade jag en flickvän en gång i tiden vars kompis var inneboende hos någon annan. Hon bjöd in oss för att stanna där över natten. När vi kom dit ville hon ha pengar med anledning av att värden tydligen har någon sorts taxi-logik dvs att ju fler som vistas under tak ju mer kostar det. Vi betalde. Men sedan fick vi reda på att hon inte applicerade samma regler när hennes övriga vänner övernattade. ... Då bestämde jag mig för att ta betalt för en natt hon spenderat hos oss. Fair is fair!
Ifall du inte kan reflektera över berättelser och har någonting att tillföra så shulululu.
15 år sedan! Inte 10.
Du kan ha din syn på människor och jag min. Att jag startar denna topic är för att jag tycker det är intressant. Inte för att kräva någon på 500. Ifall det är så att någon utvecklats som människa så kan man be om ursäkt ifall man minns vad man gjort. The proof is in the pudding! Om ingen ursäkt görs,då ser jag det som att den personen går minus på stolthet o respekt.
Citera
2012-05-10, 22:32
Medlem
panelbeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Det var en märklig ägodel som kunde skratta...

AA FÖFF'AN!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in