Citat:
Ursprungligen postat av Voldemort2
Naturligtvis skall du polisanmäla honom.
Tycker det var ett taskigt skämt - brottet är ju preskriberat, ord står mot ord och vem tror på vad en liten pojke mindes? Det handlar ju minst lika mycket om självrespekt och känsla av egenvärde. En vuxen kan komma över en sådan grej, ett barn minns det hela livet just därför att han var så hjälplös i förnedringen och egentligen tvivlar på att han förtjänar bättre.
Är själv kluven - själv är jag väldigt långsint och kan ställa till mycket om jag känner mig kränkt. De flesta jag känner menar att man ska släppa det man inte kan göra något åt, inte låta det styra en (Men jag låter det gärna styra

)
Min väninnas man har råkat ut för en grej liknande det du berättar. Han var bitter länge men bestämde sig för att nu fick det vara nog: Sökte upp sin fiende och la fram saken för honom, arg var han och pratade på gjorde han. Den andre fick inte en syl i vädret. Slutklämmen blev

DIN J-A FITTA!!!JAG SKA ALDRIG TILLTALA DEJ MER I HELA MITT LIV!!! och då vrålade han.
Nästa dag var hans bildäck sönderskurna. Efter ett par månader fick ovännen hjärnblödning och kan nu knappt åka permobil. (Min kompis hade skickat honom en liten docka på posten. Givetvis är det ingen som tror på sådant på allvar, men han fick
vetskap om att någon ville honom illa...)
Det här blev rätt OT, får väl finna mig i att bli raderad utan de sedvanliga hatbreven....