Citat:
Ursprungligen postat av boppalooz
Jag köpte en bäddmadrass på IKEA för ett tag sedan, som har lite Tempur-liknande egenskaper, dvs den formar sig efter kroppen när man ligger på den. Den luktade också väldigt skumt när jag packade upp den, något kemikaliskt, dock inte något som man kunde associera till mögel. Det stod till och med på en lapp som följde med att den kunde lukta lustigt, men att den lukten skulle försvinna efter ett tag, vilket faktiskt stämde. Numera finns det ingen sån konstig lukt kvar.
Att kasta in kudden i tvättmaskinen tror jag inte var nån bra idé i alla fall. Fanns det öht några tvättråd ?
Ah, okej. Nej, jag ansåg egentligen själv att det var en dum idé att slänga den i tvättmaskinen men eftersom den tyvärr blivit blöt under natten av regnet och dessutom lite smutsig av jord så blev jag så förbannad att jag gjorde så. Nej, på själva kudden står inget tvättråd vilket jag tror beror på att man inte ska tvätta den öht. Däremot själva överdraget kan man tvätta i 60 grader. Själva kudden tvättade jag bara i 30 grader (tvättprogram: handtvätt) men som sagt, nu är den dyngsur och hänger på en stol i duschen. Går ju inte att hänga upp den med klädnypor eller liknande, och dessutom är den så tung att den garanterat skulle bli typ två meter lång och jättetunn.
Centrifugen funkar inte på maskinen och det finns inget torkskåp. Visst, jag skulle kunna frakta kudden till min farsa men jag orkar inte krångla med en blöt kudde, får väl slänga den i värsta fall.