Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-08, 22:41
  #1
Medlem
osiriz88s avatar
De senaste två åren har jag jobbat ganska hårt och haft en hel del jobbiga arbetstider. På grund av detta så har jag blivit tröttare på morgonarna, och ibland tar det flera timmar innan jag piggnar till.

Nu funderar jag på att börja äta koffeinpiller för att kunna vakna upp enklare och snabbare på morgonen. Vad jag vill veta är om det finns några alvarligare biverkningar från att äta koffeintabletter?

Bespara mig gärna tips om motion och koditionsträning. Sådant har jag ej tid med, men om jag någonsin får tid över så ska jag ta tag i det. Allt jag vill bara veta om det finns någon nackdel med att knapra koffein.

Stort tack på förhand!
Citera
2012-05-09, 09:04
  #2
Medlem
Bodjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osiriz88
De senaste två åren har jag jobbat ganska hårt och haft en hel del jobbiga arbetstider. På grund av detta så har jag blivit tröttare på morgonarna, och ibland tar det flera timmar innan jag piggnar till.

Nu funderar jag på att börja äta koffeinpiller för att kunna vakna upp enklare och snabbare på morgonen. Vad jag vill veta är om det finns några alvarligare biverkningar från att äta koffeintabletter?

Bespara mig gärna tips om motion och koditionsträning. Sådant har jag ej tid med, men om jag någonsin får tid över så ska jag ta tag i det. Allt jag vill bara veta om det finns någon nackdel med att knapra koffein.

Stort tack på förhand!

När koffein blir farligt är väldigt individuellt. Men håller man sig vid runt 1g per dygn så ska det absolut inte vara någon fara om man inte är extremt känslig då. Testa dig fram!

Tänk på att man blir tolerant efter några veckor så antingen höjer du dosen eller så tar du ett uppehåll på 1-2 veckor. Det senare är att rekommendera.

Dricker du kaffe i vanliga fall? Om du gör det så är det inte alls säkert att du får extra energi.

När det gäller vilka piller man ska ta så är det bästa ifall du testar dig fram. Själv har jag testat koffeintabletter ifrån Gymgrossisten, Gymvaruhuset och MMsports och de som funkade bäst för mig var de ifrån Gymgrossisten. Men har även hört mycket gott om apotekets koffein fast dom är lägre doserade (handlar om kvaliteten på koffeinet kanske?) Så gogo testa dig fram!
__________________
Senast redigerad av Bodjo 2012-05-09 kl. 09:13.
Citera
2012-05-11, 10:48
  #3
Medlem
osiriz88s avatar
Tusen tack för svaret.

Nej jag har aldrig varit någon kaffedrickare, så effekten borde ju ta ganska bra på mig.

Jag ska kolla upp pillren från gymgrosisten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback