Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-14, 23:38
  #13
Medlem
Ja, man kan dricka nån enstaka gång men inte för nära provtillfället om man vill vara på den säkra sidan. Om du verkligen vill ha tillbaka ditt körkort så förslår jag att du inte dricker överhuvudtaget under prövotiden, visst du kan ju ta en öl nån gång då och då men inte supa dig redlös.
2012-05-21, 23:24
  #14
Medlem
gugglianos avatar
vad är exempel på ett högt CDT och B-peth ?
2012-05-22, 12:18
  #15
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
vad är exempel på ett högt CDT och B-peth ?
För högt alkoholintag, tror det står i ett inlägg på sid 1 i den här tråden.
2012-05-22, 22:38
  #16
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
För högt alkoholintag, tror det står i ett inlägg på sid 1 i den här tråden.
Jag menade förstås vilka värden. Jag har gjort testen, men aldrig sett värdena
2012-05-27, 00:25
  #17
Medlem
gugglianos avatar
hur fort sjunker värdena på CDT och B-peth? räcker det att man drar ner eller ska man bryta helt?
2012-05-27, 20:33
  #18
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
vad är exempel på ett högt CDT och B-peth ?
Över 2,0 har jag för mig är onormalt högt och indikerar på alkoholkonsumtion, B-peth vet jag inte vad det är.
2012-05-27, 22:08
  #19
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Över 2,0 har jag för mig är onormalt högt och indikerar på alkoholkonsumtion, B-peth vet jag inte vad det är.
B-peth är ett test som bara ger utslag om man har etanol i systemet. Som CDT syns det fyra veckor bakåt.
2012-05-27, 22:33
  #20
Medlem
DocXs avatar
GT- 3-6 v
ASAT- 1-2 v
MCV- 2-6 mån
CDT- 2-4 v

CDT är det test som har högst s.k specificitet för alkohol- d.v.s om du har höga CDT-värden så är det i princip bara hög alkoholkonsumtion som kan vara orsaken. Samma gäller MCV, men man får kröka på ganska rejält för att det värdet skall höjas.
2012-05-28, 13:58
  #21
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocX
GT- 3-6 v
ASAT- 1-2 v
MCV- 2-6 mån
CDT- 2-4 v

CDT är det test som har högst s.k specificitet för alkohol- d.v.s om du har höga CDT-värden så är det i princip bara hög alkoholkonsumtion som kan vara orsaken. Samma gäller MCV, men man får kröka på ganska rejält för att det värdet skall höjas.

B-peth är väl ändå snäppet värre, eftersom det BARA visar sig om man krökat?
2012-05-28, 22:51
  #22
Medlem
DocXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
B-peth är väl ändå snäppet värre, eftersom det BARA visar sig om man krökat?

Jo men nu var det inte det TS skulle testas för.
2012-05-29, 01:10
  #23
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocX
Jo men nu var det inte det TS skulle testas för.
Näe, sant
2012-05-30, 00:06
  #24
Medlem
rave-rookies avatar
Hej era flashbacks! Jag har en snabb och enkel fråga och vore väldigt tacksam om någon med erfarenheter kunde svara.

Nu e de så att jag var av med mitt körkort i 12 månader och jag har gjort hela min observation på 6 månader där jag lämnat 4 pissetester som vart rena och ett blodprov som vart helt rent i början. Fick dock samtal om att lämna prover idag inget jag oroade mig alls för men då sa hon att det vart någon med det '' andra '' blodprov som jag lämnat någon gång mitten av observationen och dem ville ha ett nytt och då har man ju såklart supit en hel jack daniels i helgen och lämnade prover idag och har 2 veckor kvar till mitt sista läkarbesök.

Nu e frågan den. Om jag då har vart clean hela perioden på drogtesterna samt ett blodprov och detta sista nu visar på alkoholen jag drack mig full på i helgen kommer jag inte få mitt körkortstillstånd som man har väntat på i ett år eller ser dem att jag inte är en alkoholmissbrukar och ser att jag vart rent hela perioden. Jag dricker för övrigt inte mycket alkohol alls och med det menar jag att jag är absolut ingen missbrukare av alkohol.

Ärliga svar från erfarna. Tack i förhand!

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback