2012-05-18, 00:40
Medlem
justsome1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Varför kreatin där? Du tycker inte att det är någon idé att ta kreatinet ihop med kolhydrater?
Tar det som alternativ till PWO(koffein+kre alkalyn(kreatin monoh.), och kör fastande träning(periodisk fasta), så nej inga kolhydrater. Kanske är dumt?

Glömde bort, jag kör 10g EAA till frulle också.
Senast redigerad av justsome1 2012-05-18 kl. 00:43.
Citera
2012-05-18, 01:20
Medlem
Dagar jag vilar:

Fyra frallor med följande pålägg: ost och tomat, rökt kalkon och mimosasallad, ost och kaviar samt rökt kalon och tomat. Dricker en kopp te till. Påläggen varieras ibland.

Dagar jag tränar:

Samma sak fast teet är utbytt mot en stor kopp varm choklad. Kör jag ett långpass så kan det bli två kokta ägg också.

Frukost är sjukt gott alltså!!
Citera
2012-05-18, 08:45
Medlem
Citat:
Jag tror helt ärligt talat inte någon du frågar "är det en fördel att kunna äta sig mätt under diet?" kommer att svara nej.

Du får se att jag inte nämnt något om kalorier eller liknande. Och att vara mätt är självklart en fördel för då minskar risken för överätning.

Snarare en fördel att kunna avsluta en måltid utan behov av mättnadskänsla.
Citera
2012-05-18, 08:52
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skump8883
Snarare en fördel att kunna avsluta en måltid utan behov av mättnadskänsla.
Om man får välja under diet så tar man ju såklart mättnadskänsla framför att inte ha det, det är inget snack om saken, eller måste det bli det? Jag pratar fortfarande om oförändrat kcalintag.

Citat:
Ursprungligen postat av justsome1
Tar det som alternativ till PWO(koffein+kre alkalyn(kreatin monoh.), och kör fastande träning(periodisk fasta), så nej inga kolhydrater. Kanske är dumt?

Glömde bort, jag kör 10g EAA till frulle också.
Mja, kreatin har ingen akut effekt. Så att ta det i samband med kolhydrater är troligen fördelaktigt.
Citera
2012-05-18, 09:46
Medlem
Citat:
Om man får välja under diet så tar man ju såklart mättnadskänsla framför att inte ha det, det är inget snack om saken, eller måste det bli det? Jag pratar fortfarande om oförändrat kcalintag

Under diet bör man vara disciplinerad, lite lättare och effektivare att äta den mängd man får äta istället för att jaga mättnadskänsla och omkalkylera matinnehållet hela tiden.
Citera
2012-05-18, 10:00
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Under diet bör man vara disciplinerad, lite lättare och effektivare att äta den mängd man får äta istället för att jaga mättnadskänsla och omkalkylera matinnehållet hela tiden.
Om man gör en kombination av båda och det funkar är ju det bäst, eller hur?

Periodisk fasta har blivit stort av en anledning. Vi släpper det här nu
Citera
2012-05-18, 10:21
Medlem
Går numera efter periodisk fasta men då och då så unnar jag mig frukost på helgerna om jag verkligen är sugen. Fokus brukar ligga på att få i mig mycket protein, blir kvarg, ägg, makrill. Sen ganska mycket kaffe och ibland en proteinshake/smoothie.

Om jag stoppar i mig en hel limpa till exempel som nu för tiden inte är det minsta svårt för mig så blir jag så sjukt seg efter någon timme. Kolhydratsbakis? Gynnar mig verkligen inte..
Citera
2012-05-18, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruxer
Ingen som deffar i denna tråden förutom jag?

En halv deciliter fiberhavregryn med ett äpple
Hur liten är du? 75 kilo eller
Citera
2012-05-18, 20:02
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Hur liten är du? 75 kilo eller
Jag väger snart 75kg och deffar med 250g protein/kolhydrat på träningsdagar.
Citera
2012-05-18, 20:07
Medlem
Citat:
Om man gör en kombination av båda och det funkar är ju det bäst, eller hur?

Periodisk fasta har blivit stort av en anledning. Vi släpper det här nu

Får väl hoppas du är mätt och belåten då. Några förslag på måltider som mättar bra under diet?
Citera
2012-05-18, 20:24
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Får väl hoppas du är mätt och belåten då. Några förslag på måltider som mättar bra under diet?
Proteinfluff, 600g broccoli med 200g kycklingfilé.

2dl havregryn + 120g äggvita + 300g lättmjölk med 120g sylt.
Citera
2012-05-18, 22:22
Medlem
Citat:
Jag väger snart 75kg och deffar med 250g protein/kolhydrat på träningsdagar.
låter lysande...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in