Citat:
Ursprungligen postat av George W Bush
Del 5.
Hela tråden som jag startat är egentligen en stor provokation, jo ni läste rätt. Syftet? Det har jag också fått bevis på i denna tråd.
Sen moderarandet här på FB över gick i en ny fas med nya regler så slog jag till, nu är det ett perfekt läge för att prova min teori.

Du är för rar.
Citat:
Revisionismen som sådan kan INTE svara på FAKTA, FYSISKA LAGAR och MATEMATISKA FORMLER.
Är det dig själv du beskriver med dessa ord? Att döma av din medverkan i diskussionerna under Mabuseklustrets storhetstid så är det den slutsats jag drar av ditt yttrande. Du menar väl INTE på fullt allvar att du i denna tråd tagit upp FAKTA, FYSISKA LAGAR och MATEMATISKA FORMLER av någon sorts relevans för historierevisionistiska analyser?
Citat:
Istället för att stolt säga "ja du det blev nog lite tokigt det här" och svälja sin stolthet och gå vidare, så kastar man ur sig rena personangrepp på sina debattörer. Jag skall villigt medge att jag själv har skrivit olämpliga saker som kan verka anstötande på folk, men personangrepp som jag och andra fått sått ut med från revisionisterna på FB kommer vi inte i närheten av. Inga exempel behövs.
Men nu är alla elakingarna borta, serru.
Citat:
I en gammal tråd här på FB dök det upp en som frågade om man inte får tycka vad man vill här på FB???? Jo då, jag anser att ALLA har rätt till en egen åsikt här på FB.
Hoppas du menar vad du säger, ditt agerande har inte alltid vittnat om att detta är din vilja.
Citat:
Men diskussionerna som jag har varit iblandade i handlar inte om vilken färg man skall ha på tapeten i köket.
Är du säker på det?
Citat:
I vanliga fall så kommer det här stycket bli citerat och så gör revisonismen en rolig sak av tex ordet "köket", jag personligen är härdard mot sådant, men företeelsen som sådan bevisar bara samma sak igen, INGET fakta bemötande utan ren "ord-dynga"
Tolerans, GWB, alla kan inte ha din hand med språket! Och nu har vi väl enats om att Dr T:s septitank inte var någon bra idé för debattklimatet, eller hur?
Citat:
För när Revisonismen blir överbevisad med hjälp av t.ex. fysiska lagar så kommer det antingen ett personligt påhopp eller ett skrik på yttrandefrihet.
Du har haft fel på alla punkter i debatterna, ofta har du av ren upprördhet till synes inte ens riktigt greppat vad diskussionen gällt. Naturlagarna motbevisar "gaskammarna".
Citat:
Yttrandefrihet, det sista halmstrået för revisionismen, det är det man tar till då ALLT annat är uttömt.
Men hur var det nu med det du sade..."Alla har rätt till en egen åsikt på FB?" Det är det yttrandefrihet handlar om, förstår du väl? Du vill alltså inskränka yttrandefriheten och förbjuda "åsikter" eller historiska tolkningar som inte överensstämmer med det du "tror på"?
Citat:
Ytterligare ett FAKTO med revisionismen är att man packar ihop alla andra som inte tycker och tänker som ni gör till en enda stor klump.
Det är ett enkelt sätt att få sympati från vilsna själar.
Min linje är klar: pluralism, fri diskussion, tankefrihet, oavhängiga individer som diskuterar på ett civiliserat sätt, där även humor och ironi har en naturlig plats. Genom att använda termen "vilsna själar" nedvärderar du dina meningsmotståndare, eller överhuvud dem som inte i allt "tycker som du".
Låt folk läsa och bedöma saker själva, som kanske strider mot vad majoriteten anser, utan att kalla dem "vilsna själar", för fan!
Citat:
T.ex.. Det har basunerats ut här på FB ett otal gånger ordet Holocaustindustrin, jag skulle jätte gärna vilja ha en förklaring på det ordet eftersom det används i var och varannan mening här på FB.
Jag tillhör INTE denna industri bara för att jag tror på förintelsen, det finns INTE denna enkla koppling som revisionismen gör.Jag som sagts tidigare har protesterat EMOT Israel och dess bosättningspolitik. Så hur kan jag då ena dagen stå och vara emot Israel men sen om man skriver om historiska händelser på FB så är jag helt plötsligt med denna industri. Det finns INGEN logik i revisonismens tänkande på denna punkt. Men det skulle vara jätte intressant att få en beskrivning av denna industri och vilka som går deras ärende.
Begreppet är präglat av Norman Finkelstein, länkar till hans sajt har varit uppe i trådarna ett flertal gånger, boken Förintelseindustrin finns i sv.övers.:
http://www.normanfinkelstein.com/
Citat:
Revisionismen MÅSTE inse att Förintelsen med gaskammare och ett uttalat hat och en plan för att utrota judar ÄR accepterat i ALLA länder på jorden, ALLA politiska grenar, det finns till och med ARABER som vet att Hitler har haft för avsikt att döda judar systematiskt. Hur gärna ni än vill så är detta ett FAKTUM.
Majoritetsuppfattningar, dvs. de sämst lämpades fördomar, resultatet av massiv överhetsindoktrinering, är ointressant för någon med en mer nyanserad och vuxen syn på historiska händelseförlopp. Några "gaskammare" fanns inte, inte heller någon "utrotningsplan". I så fall skulle Elie Wiesel inte få gnälla fram sina självömkande legender för 25.000 dollar (plus limousin) per föreläsning.
Citat:
Ämnet som sådant är nu uttömt för min del, men jag svara på frågor som kan uppstå.
1. Är Stevie Wonder verkligen revisionist?
2. Är det verkligen berömvärt av Buzz Aldrin att gripa till knytnävarna för att hävda sin ståndpunkt?
3. Är verkligen Ahmed Rami så otäck som du vill göra gällande? Bör han inte få åtnjuta yttrandefrihet?
4. Varför förklarar du inte med egna ord i Auschwitztråden hur denna "gasning" gick till?
Citat:
Fast nu mera behöver jag ej svara på personliga påhopp, tack RB
Här är vi helt eniga, GWB.