Citat:
Ursprungligen postat av Naglfar
Men det kanske är just det att det aldrig har funnits några bevis av en forskare i vissa ämnen som tas upp av revisionister eftersom att det i princip är förbjudet att forska i t ex förintelsen. Jag vet iallafall att jag fick lära mig i skolan att tyskarna gjorde tvål på judar, lampskärmar av judeskinn osv. Och allt detta på löpande band dessutom!
Det är INTE princip förbjudet att forska om förintelsen, vissa länder Bla. Tyskland Frankrike har lagar som förbjuder folk att kasta ur sig saker som att förintelsen inte har ägt rum. Och att INGA gasugnar funnits.
Skulle ett forskarlag med examen och diplom i sitt ämne vilja undersöka om vad som hände så finnns det ingen lag som stoppar dom.
Att som revisionisterna gör att slänga fram bluff forskare, det är olagligt, och det har jag full förståelse för. Dessa bluff forskare har ju under fler rättegångar fått tagit tillbaka sina sk. titlar.
Citat:
Men inte är det någon forskare som har forskat i att det de facto är så, utan det är bara en vetertagen sanning som har skapats av någon/några vittnen och nåde sig den som överhuvudtaget säger emot den eller försöker forska i det då det är sanningen.
Det finns en diger samling fakta och undersökningar som kom fram i rättegången mellan Lipstadt och Irving och att en domstol skulle se genom fingrarna och inte ta i FAKTA är en omöjlighet.
Citat:
T om syravagnar på gatorna där man bara kastade i någon jude som man såg på gatan fick jag lära mig. Eller som Ezzelino skrev här på forumet: en cykelliknande maskin som slog hål på skallarna på offren. Eller som någon annan skrev: giljotinen som halshögg 20 judar i taget. Det här förstår ju vem som helst att det är svammel, men saken är just den att det är hur många som helst som tror på detta då det lärs ut av vissa, allt baserat på något vittnes uppgifter, EJ av några forskare! Men när väl en forskare börjar gräva i dessa "sanningar", det är då personer som dig GWB träder fram och proklamerar att vi alla är idioter då det är bevisat att allt som har med förintelsen är sanning, t om bevisat i domstol.
Naglfar out.
Att detalj bryta ner varje enskild händelse under ww2 och hitta felaktigheter är inget sätt att få en sanning till stånd Nazisterna friserade siffror och dom allierade for med osanningar vem som gjorde vad och hur mycket får vi nog aldrig en 100% bild av. Men som jag sagt innan på den nu stängda tråden "vi erkänner att vi ljugit" så börjar det alltid lika dant på ww2 trådarna, någon har hittat något som KAN styrka att det dog 100 000 färre det året i kriget. Den nivån på debatten är helt ok för mig. men sen börjas det, vad händer? Jo det börjar dyka upp länkar och inlägg som TOTALT förnekar förekomst av tex gasugnar, varför? Ja det undrar jag också, inga dokument har hittats (Graf) vilket är FEL. "Alla dörrar går innåt i dom sk. gaskammarna" (Graf) vilket är FEL.
Då börjar då jag reagera över varför frågasätter man INTE dessa utalanden då dom är lätt att bevisa som FEL?