Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-06, 19:40
  #481
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lhukinen
Du skall använda smoothies som komplement, inte som en bas.

Varför inte? Du kan alla gånger fylla en smoothie med mycket av det du behöver. Kvarg, creme fraiche, bär och havregryn tex. Det är en komplett måltid enligt mig med god fördelning mellan fett, protein och kolhydrater.

Edit. Mättar gör den också.
Citera
2015-03-08, 13:17
  #482
Medlem
clevercashews avatar
Har man käkat klassikern naturell lättkvarg med funlight i ett tiotal år är det lätt att uppskatta de nya smaksatta, speciellt Lindahls.

Nötchoklad ligger helt klart i topp just nu! Visst, förväntar man sig att den ska smaka precis som Nutella kanske man blir besviken men som van kvargätare blev jag positivt överraskad och väldigt nöjd med den. Dessutom ett möjligt substitut när chokladsugen sätter in?
Citera
2015-03-08, 13:26
  #483
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevercashew
Har man käkat klassikern naturell lättkvarg med funlight i ett tiotal år är det lätt att uppskatta de nya smaksatta, speciellt Lindahls.

Nötchoklad ligger helt klart i topp just nu! Visst, förväntar man sig att den ska smaka precis som Nutella kanske man blir besviken men som van kvargätare blev jag positivt överraskad och väldigt nöjd med den. Dessutom ett möjligt substitut när chokladsugen sätter in?

Ja, precis haha :P Har dock fortfarande ett lager naturell kvarg i kylen men senaste veckorna har jag kört mest smaksatt. Sparar lite tid på det
Citera
2015-03-17, 23:04
  #484
Medlem
Prövade idag att utöver Fun light i kvargen även hälla i en fruktkonserv, cocktail smaken var det.
Låg på 50-kcal/100g och avrunnen så ligger hela burken på 250g.
Väldigt gott om man vill lyxa till det lite med inte alltför mycket kalorier
Citera
2015-03-19, 18:28
  #485
Medlem
Queen-Obscences avatar
Är såld på den utan tillsatt socker med blåbärssmak från Lindahls just nu med lite nötter och kokosflingor till *_* Har ännu inte provat den med granatäpple någon som har hunnit smaka den?
Citera
2015-03-19, 18:47
  #486
Medlem
Har tänkt dra igång träningen nu ordentligt, kan jag leva på kvarg/kesella till middag varje dag? siktar på att springa 4-5 mil i veckan med frukost & lunch i mig. (är byggare så käkar lunch vid 9)
Citera
2015-03-19, 18:48
  #487
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queen-Obscence
Är såld på den utan tillsatt socker med blåbärssmak från Lindahls just nu med lite nötter och kokosflingor till *_* Har ännu inte provat den med granatäpple någon som har hunnit smaka den?

Blåbärssmaken klår den alla dagar i veckan imo. Blåbärskvarg är alltid en del av mitt kvällsmål numera.
Citera
2015-03-19, 18:50
  #488
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunkadunka
Har tänkt dra igång träningen nu ordentligt, kan jag leva på kvarg/kesella till middag varje dag? siktar på att springa 4-5 mil i veckan med frukost & lunch i mig. (är byggare så käkar lunch vid 9)

Äter du tillräckligt allsidigt och varierat övriga måltider fungerar kvarg som middag.
Citera
2015-03-19, 20:15
  #489
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Äter du tillräckligt allsidigt och varierat övriga måltider fungerar kvarg som middag.
okok kan inte så mycket om kost&träning direkt så surfar runt o kollar en massa, men tack för svaret!
Citera
2015-04-12, 00:02
  #490
Avstängd
fiskarenss avatar
Ge mig lite info om kvarg

Ni får ursäkta min totalt efterblivna fråga. Men jag vill börja med att äta kvarg på morgonarna. Låt oss säga att jag köper en sån här i den storleken: http://www.lindahlsmejeri.se/produkt...varg-naturell/

Hur mycket skall jag ta i min talrik normalt sätt? Hur gör ni?
Köper ni de små varianterna istället och äter den mängden?

Vad jag har förstått så innehåller den naturella varianten dubbelt så mycket protein än vaniljen samt mindre kcal per 100g.

Övriga tips hur jag kan använda kvarg till och vilken tas glädjeligen emot. Hur är det att blanda med musli med den naturella? Smakar det bra?
Citera
2015-04-12, 00:18
  #491
Medlem
mirandakerrs avatar
Personligen hade jag nog hällt upp 150-200 g kvarg.

Du kan blanda kvargen med:
- Müsli
- Frukt (Banan, kiwi, apelsin, nektariner, plommon, äpplen)
- Bär (blåbär, hallon, tranbär, gojibär, jordgubbar)
- Havregryn
- Jordnötssmör
- Nötter
- Chiafrön

Personligen så sötar jag min kvarg med suketter.
Citera
2015-04-12, 00:27
  #492
Medlem
bithards avatar
Blanda med fun light tills du fåt rätt konsistens!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback