Jag har blivit fullkomligt MOSAD på Classic Ironman. Att hålla sina rekryter vid liv är VERKLIGEN viktigt. I klassiska X-COM var dina soldater tämligen förbrukbara, men att lvla i XCOM ger så viktiga abilities att det verkligen svider när dina soldater dör. Dör någon tidigt i ett uppdrag är det lättare att bli fullständigt wipad då antalet gubbar i ett uppdrag är starkt begränsade (4-6). Har du dessutom bara färskingar för att alla dina veteraner har dött blir det svårare att klara uppdrag, så ännu fler dör och på den vägen fortsätter det. Väldigt kul och utmanande, men ack så frustrerande ibland
Haha. Det hoppas jag verkligen inte. Jag hör till en av dom som när man väl upptäckt ett fusk så fuskar man sönder spelet och från att ha varit kul att spela så blir det bara "gäääsp".
Däremot skitsvåra spel som inte går att fuska i kan jag spela hur mycket som helst. Jag har varit världsmästare i Donkey Kong bland annat. Typ världens svåraste spel.
det är ju ett personligt problem som annat folk inte ska behövas drabbas av.
Haha. Det hoppas jag verkligen inte. Jag hör till en av dom som när man väl upptäckt ett fusk så fuskar man sönder spelet och från att ha varit kul att spela så blir det bara "gäääsp".
Lite stil får de allt va fuska första gången spelas igenom för att lära sig allt och sen spela igenom det seriöst.
Citat:
Ursprungligen postat av korrekturlack
Curse you alla pirater som laddat ner det och får spela medans vi som köpt det lagligt får vänta i flera dagar!
Jag har blivit fullkomligt MOSAD på Classic Ironman.
Jag började på normal ironman, och det kändes nästan lite för enkelt. Trots massvis med misstag så känns det som om man klarar sig ganska bra, och jag har än så länge inte blivit helt ägd på något uppdrag.
Men å andra sidan så hade det kanske blivit lite väl frustrerande med classic direkt, innan man har lärt sig grunderna. Man har betydligt mycket mindre pengar än vad man är van vid från dom gamla spelen, och måste tänka på vad man spenderar dom på.
Jag la ner på tok för mycket pengar på att förbättra forskningen i början, vilket sabbade min ekonomi en hel del. Speciellt illa blev det när jag insåg att jag forskade snabbare än jag fick tag i nya vapenfragment, så mina forskare jobbade inte ens hela tiden... Nästa genomspelning så blir det att satsa utav bara helvete på satelliter istället.
Svårt att veta om snubben man beordrar till ett ställe verkligen har LOS (line of sight) på en viss alien, så man kan ibland slösa bort action points.
Det verkar som att alltid när man själv upptäcker aliens, så vet de om det och reagerar direkt. Man kan inte smyga sig på dem. I alla fall inte än, och det kan ju hända att det finns något story-element här...
Fastän det fanns ett stort betong block mellan min snubbe och en alien så sköt snubben rakt genom det och dödade alien.
Glömmer hela tiden bort vilka soldater som har vilka saker och skills. Rekommenderar er att, fastän det kan vara kul med roliga namn, att ge dem kodnamn, exempelvis vit dräkt till den som har medic saken, rosa för den med shotgun etc, samt ge dem efternamn ex 'Rocket' för den med rocketlauncher, 'arc' för den med arc-saken, R&G för den med Run and Gun skillen etc.
Varför tål zombies mer än en soldat? Varför kan zombies döda soldater på ettslag?
Körde på Classic Iron mode, vipade pga spoilern ovan så fick börja om. Skiter i tutorialskiten denna gången, den var bara i vägen tyckte jag. Men det är ganska svårt vilket är trevligt. Har förlorat minst en soldat vid de flesta striderna.