2012-10-17, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Körde igenom på easy för att lära mig hur spelet fungerar.

Aha, då förstår jag. UFO: Enemy unknown kändes lättare på själva basdelen, här får du tänka till lite mer på vad du spenderar dina slantar på.
Blir mycket svårare om man som jag varit tokdum och inte fått fram uplinks och satelliter
Citera
2012-10-17, 14:21
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RazorRuddock
Aha, då förstår jag. UFO: Enemy unknown kändes lättare på själva basdelen, här får du tänka till lite mer på vad du spenderar dina slantar på.
Tycker de är tvärtom, nu har man bara 1 bas och bry sig om och behöver inte bygga flera baser för att täcka in hela världen.

Citat:
Blir mycket svårare om man som jag varit tokdum och inte fått fram uplinks och satelliter
Skippa
Citera
2012-10-17, 14:36
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Räcker att avsluta matchen för de 4 soldater klarade sig pga det när jag körde igenom på easy.
Jo det är sant, är dock inte så lätt att hinna med det alla gånger (speciellt inte på ironman)

På tal om kritiska skador, läste idag att soldater som knockats under ett uppdrag får sin Will permanent minskad med -15. Kan m a o vara dags att byta ut en soldat som knockats flera gånger.
Citera
2012-10-17, 14:45
Medlem
Citat:
Tycker de är tvärtom, nu har man bara 1 bas och bry sig om och behöver inte bygga flera baser för att täcka in hela världen.

Skippa

FEL
Senast redigerad av RazorRuddock 2012-10-17 kl. 14:49.
Citera
2012-10-17, 14:51
Medlem
Citat:

Skippa

Ok, så om jag.

Att jag upplever basandet som lättare på det gamla är säkert pga att det var lättare att "hantera" ekonomin i det. Här måste du tänka dig för mer
Citera
2012-10-17, 15:15
Medlem
Klarade spelet igår natt på Classic Ironman. Måste säga att det är en bra remake och att jag gillar de nya elementen med bombmissions och eskorter etc.

Är lite besviken på att man inte kan skjuta sönder UFOn helt och hållet som i det gamla Xcom utan att alla skjuts ner och sen måste man åka dit.

Däremot slutet....

Btw, det är fan heeeelt sjukt vilken story man bygger upp i huvudet kring sin egna squad-medlemmar och deras situation. Varje medlem hade sin egna personlighet i mitt huvud, och typ nya rookies var tvugna att bevisa sig genom att fånga en alien eller göra nått crazy shit
Senast redigerad av Dristigheten 2012-10-17 kl. 15:27.
Citera
2012-10-17, 15:39
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulseczar
Vad är poängen med att öppna en dörr vs sparka in den?
Varje gång ställt en soldat vid sidan om en dörr och öppnat den med V så aggroar allt i hela rummet, VARJE GÅNG. Samma sak om man sparkar in skiten så vad är meningen med att öppna med V?

Om du öppnar den så står du ju i skydd bakom dörrkarmen efteråt, sparkar du in den så är du redan inne i rummet.
Citera
2012-10-18, 23:39
Medlem
korrekturlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69
Om du öppnar den så står du ju i skydd bakom dörrkarmen efteråt, sparkar du in den så är du redan inne i rummet.

Men dom sa ju i tutorialdelen (eller var det demot?) att om man öppnade dörren med V eller klickade på öppnasymbolen så skulle man kunna se in men inte alerta enemies.

Något som inte visat sig stämma för jag har då inte lyckats överraska några aliens än

Nu ska jag spela UFO och skjuta blaster bomb launchers över halva kartan så det brinner överallt.
Citera
2012-10-19, 03:12
Medlem
dethalvabarnets avatar
ARGHHHHH! Hade ett sånt bra spel på gång.
Classic Ironman.
Allt hade gått perfekt förutom 2 uppdrag, ett eskort uppdrag där personen man skulle eskortera blev förgiftad och dog ganska snabbt det andra kommer jag inte ihåg men de påverkade inte min ekonomi eller squad nämvärt. Tillbaks till nuvarande.

Hade inte förlorat ett land.
11(4 uplinks) satellitpositioner,
3 satelliter jag inte placerat och har
~700 $ i income på dom jag har placerat.
4 st workshops också.
41 engineers
Alla lasertekniker utforskade och första armorn.
Har en 6 squad med 4 colonels och 2 ~nästan squaddies pga att jag fick officer byggnaden ganska nyligen.

Mutons har varit i de senaste 2 uppdragen men de har inte varit till allt för mycket problem min squad tycker jag.

Det är 3 länder är helröda på kartan i detta läge, jag sitter bara och väntar på ett terror mission(de verkar alltid vara i länder som har 4 eller 5 i panic lvl)

Och så kommer det, Frankrike är helrött men jag vill inte slösa en satellit på det än(17 dar kvar till council möte) för att sänka det till lvl 3 panic lvl och så får jag ett very hard terror mission där. Tvekar inte att ta det då jag ägde sönder förra terror uppdraget jag fick med 14 civilians räddade.

Squadden består av 2 heavies, 1 sniper, 2 support och en assault.
Banan är Biblioteket som brinner/är skadat.
Ser inget efter första turnen efter positionerat alla är vid skydd.
Turn tre dyker chrysalids upp, inga problem, första dör av reaktion-eld, andra av snipern, tredje av dubbelshottie. ingen civie död ännu.
Kör 4-5 turns och hör lite dödsskrik här och där men inga mer aliens, ~5 civis döda, lite mer räddade.

Helt plötslig efter avslutad turn dyker en squad med 3 chrysalids upp, mot ena delen av truppen som är utanför byggnaden vid entren. Inga problem tänker jag, men datorns turn är inte slut! Ännu en 3x chrysalids truppen dyker då upp och kutar också genom entren. sen så dyker ÄNNU EN TILL 3x chrysalids trupp upp..

Tänkte direkt, det är kört nu sticker vi. Men skiten är inte klar än.. En Disc dyker ner från taket.. med sina två vänner. Tänkte fly vid det här laget är kört, försöker braka 2 raketer för att ta majoriteten av chrysalids samt några zombies som också hoppat in vid det här laget. Men de är inte tillräckligt tät ihop för att vara effektivt.

Disc'en + vänner lyckas få ner min sniper samtidigt som resten av laget försöker retirera mot skepprutan. Försöker offra en support för att få upp snipern som är hjärtat i squadden och som inte går att ersätta då jag inte lvlat någon annan sniper men det går inte inte.

Endast 3 lyckas fly, proffs heavyn, support och assault alla nästan heldöda och förgiftade, de andra dör ganska snabbt av alla svärmande chrys.

K inga problem tänker jag, bara en sniper förlorade och några newbies. Beställer några nya.

Nästa uppdrag - landat litet ufo i en skog.

Märker ganska snabbt att jag inte har en suck mot Mutons då snipern var halva laget... squaden faller sönder ganska hårt och spelet är över...

suck, 9 x chrysalids i en karta, varföööööööööör? 10 timmar åt skogen

TLDR: 9x chrysalids + svårt att släppa länder + endast en maxad sniper = fungerar inte.
Senast redigerad av dethalvabarnet 2012-10-19 kl. 03:19. Anledning: la till TLDR
Citera
2012-10-19, 03:35
Medlem
Loomis avatar
Men vafan hääänder?

Jag började köra på classic/ironman men det var ju helt omöjligt. Så då sänkte jag mig till normal/ironman men det går ändå åt helvete.

Jag tycker paniknivårena stiger svinfort hur jag än gör. Trots att jag skickar ut satelliter så fort det går. Hänger det på att man måste raida alienbasen tidigt? För det försökte jag med men då dog ju hela min squad och sedan dess så blir jag av med 50% av squaden varje uppdrag = inga veteraner = rövknull mest hela tiden.

Missar jag något eller?
Citera
2012-10-19, 03:47
Medlem
Orakad-i-delphis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loomi
Men vafan hääänder?

Jag började köra på classic/ironman men det var ju helt omöjligt. Så då sänkte jag mig till normal/ironman men det går ändå åt helvete.

Jag tycker paniknivårena stiger svinfort hur jag än gör. Trots att jag skickar ut satelliter så fort det går. Hänger det på att man måste raida alienbasen tidigt? För det försökte jag med men då dog ju hela min squad och sedan dess så blir jag av med 50% av squaden varje uppdrag = inga veteraner = rövknull mest hela tiden.

Missar jag något eller?

Tips är att satsa på armor/laser samt squaddie-uppgraderingen tidigt. Sen får du vara beredd att släppa lite länder.
Citera
2012-10-19, 03:50
Medlem
hur hittar jag produkterna som jag har utvecklat i foundry?

har forskar nya arc thrower och bättre medicin, men hur köper man dem? kan inte hitta dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in