ARGHHHHH! Hade ett sånt bra spel på gång.
Classic Ironman.
Allt hade gått perfekt förutom 2 uppdrag, ett eskort uppdrag där personen man skulle eskortera blev förgiftad och dog ganska snabbt

det andra kommer jag inte ihåg men de påverkade inte min ekonomi eller squad nämvärt. Tillbaks till nuvarande.
Hade inte förlorat ett land.
11(4 uplinks) satellitpositioner,
3 satelliter jag inte placerat och har
~700 $ i income på dom jag har placerat.
4 st workshops också.
41 engineers
Alla lasertekniker utforskade och första armorn.
Har en 6 squad med 4 colonels och 2 ~nästan squaddies pga att jag fick officer byggnaden ganska nyligen.
Mutons har varit i de senaste 2 uppdragen men de har inte varit till allt för mycket problem min squad tycker jag.
Det är 3 länder är helröda på kartan i detta läge, jag sitter bara och väntar på ett terror mission(de verkar alltid vara i länder som har 4 eller 5 i panic lvl)
Och så kommer det, Frankrike är helrött men jag vill inte slösa en satellit på det än(17 dar kvar till council möte) för att sänka det till lvl 3 panic lvl och så får jag ett very hard terror mission där. Tvekar inte att ta det då jag ägde sönder förra terror uppdraget jag fick med 14 civilians räddade.
Squadden består av 2 heavies, 1 sniper, 2 support och en assault.
Banan är Biblioteket som brinner/är skadat.
Ser inget efter första turnen efter positionerat alla är vid skydd.
Turn tre dyker chrysalids upp, inga problem, första dör av reaktion-eld, andra av snipern, tredje av dubbelshottie. ingen civie död ännu.
Kör 4-5 turns och hör lite dödsskrik här och där men inga mer aliens, ~5 civis döda, lite mer räddade.
Helt plötslig efter avslutad turn dyker en squad med 3 chrysalids upp, mot ena delen av truppen som är utanför byggnaden vid entren. Inga problem tänker jag, men datorns turn är inte slut! Ännu en 3x chrysalids truppen dyker då upp och kutar också genom entren. sen så dyker ÄNNU EN TILL 3x chrysalids trupp upp..
Tänkte direkt, det är kört nu sticker vi. Men skiten är inte klar än.. En Disc dyker ner från taket.. med sina två vänner. Tänkte fly vid det här laget är kört, försöker braka 2 raketer för att ta majoriteten av chrysalids samt några zombies som också hoppat in vid det här laget. Men de är inte tillräckligt tät ihop för att vara effektivt.
Disc'en + vänner lyckas få ner min sniper samtidigt som resten av laget försöker retirera mot skepprutan. Försöker offra en support för att få upp snipern som är hjärtat i squadden och som inte går att ersätta då jag inte lvlat någon annan sniper men det går inte inte.
Endast 3 lyckas fly, proffs heavyn, support och assault alla nästan heldöda och förgiftade, de andra dör ganska snabbt av alla svärmande chrys.
K inga problem tänker jag, bara en sniper förlorade och några newbies. Beställer några nya.
Nästa uppdrag - landat litet ufo i en skog.
Märker ganska snabbt att jag inte har en suck mot Mutons då snipern var halva laget... squaden faller sönder ganska hårt och spelet är över...
suck, 9 x chrysalids i en karta, varföööööööööör? 10 timmar åt skogen
TLDR: 9x chrysalids + svårt att släppa länder + endast en maxad sniper = fungerar inte.