2012-05-06, 02:13
Medlem
korrekturlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dethalvabarnet
Ser ut som en förbättrad jagged alliance motor. Ser intressant ut, skönt att Xenonauts satte lite press på Firexis ^_^

http://www.youtube.com/watch?v=nc7IVbY3UYg

Xenonaut ser ju helt retarded ut. Helt chanslöst.
Citera
2012-05-06, 03:04
Medlem
dethalvabarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrekturlack
http://www.youtube.com/watch?v=nc7IVbY3UYg

Om man är en fan av X-Com så är man. Det är inget mainstream call of doody eller facebook spel tyvärr.
Citera
2012-05-06, 13:14
Medlem
korrekturlacks avatar
Citat:
Om man är en fan av X-Com så är man. Det är inget mainstream call of doody eller facebook spel tyvärr.

Jo, sen kan man ju vara konservativ också. Två av de bästa spelen jag vet är XCOM och nethack. Säger väl ungefär hur mycket jag bryr mig om grafik. Det var inte i huvudsak grafiken jag syftade på med xenonaut.
Citera
2012-05-06, 15:40
Medlem
Ett stor fan av X-COM, ser framemot detta.
Citera
2012-05-06, 20:06
Medlem
dethalvabarnets avatar
Citat:

Citat:
o, sen kan man ju vara konservativ också. Två av de bästa spelen jag vet är XCOM och nethack. Säger väl ungefär hur mycket jag bryr mig om grafik. Det var inte i huvudsak grafiken jag syftade på med xenonaut.

Q.E.D.

OnT: Gillar inzomningarna, när man lirade så blev man lite "fokuserad" då kameran följde alltid skottet och man ville ju självklart alltid träffa i mer eller mindre kritiska lägen.

Såg ingen Chrysalis i demot, saknar dom lite. Dom var alltid hatade med deras oftast one-hit-kill zombie skapande.

Atmosfären verkar vara lite väl ljus(videon utspelar sig på natten) också inte så mörk och skräckinjagande, antar att det är grafik-effekterna som är så ljusa.
Citera
2012-05-06, 21:01
Medlem
paecmakers avatar
Har faktiskt inte kört X-com(eller ufo enemy unknown som det också heter) fast däremot så har jag kört ett "liknande" spel som heter Ufo aftermatch. Så jag är väldigt taggad för detta spelet också, ännu mer efter att ha sett videon.

Hoppas det finns mycket man kan researcha i spelet då det var en av mina favorit saker med aftermatch.
Citera
2012-05-07, 17:54
Medlem
korrekturlacks avatar
Citat:
Q.E.D.

Haha. Ja alltså. De sinnen jag använde när jag såg klippet till xenonaut var ju synen och hörseln. Orka. Jag gillade inte vad jag såg. Ingen eller begränsad utveckling av konceptet. Förstår inte varför man anstränger sig att göra ett nytt "likadant" spel. Vill man spela gamla X-COM så duger ju gamla X-COM helt och fullt.

En modern uppföljare gör ett helt logiskt kliv i att utveckla både grafik och spelmotor.

Jag tycker det är fullt logiskt att dom bytt ut TUs mot "actions" så man slipper hålla på å räkna om man hinner fram till väggen av UFOt och få skydd till nästa turn eller om man blir stannandes mitt på fältet. Jag förstår att vissa tyckte det var roligt att sitta med miniräknare och räkna fyrans gångertabell (4 TUs/turn om man går rakt i X eller Y-led). Jag tycker själva taktik-momenten är roligare och det verkar de ju ha tagit fasta på.
Citera
2012-08-29, 00:50
Medlem
odin32s avatar
1 Timmes gameplay från capise.se. Det ser lovande ut
http://capishe.se/nyhet/en-timmes-gameplay-fran-xcom-enemy-unknown/
Citera
2012-08-29, 16:34
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odin32
1 Timmes gameplay från capise.se. Det ser lovande ut
http://capishe.se/nyhet/en-timmes-ga...enemy-unknown/
Förbeställde efter den videon
Citera
2012-09-15, 11:52
Medlem
korrekturlacks avatar
Yep. Jag med
Citera
2012-09-15, 14:29
Medlem
Har ögonen på detta spel, blir nog köp, men vet inte om jag kommer förboka. Tror ni man helt mister chansen att ändra färg på sina units? (Om man inte förbokar dvs) Eller tror ni dem släpper dlc för en liten peng som låter en ändra sina gubbar såsom man se i den 1 timmes långa videon?
Citera
2012-09-25, 00:48
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
Någon annan som testade demot? verkade underbart roligt.

Men en fråga hur fångar man fiender levande? dom sa åt mig att försöka göra det men sa inte hur man kunde göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in