Citat:
Ursprungligen postat av Carvin
Okej, FÖR lätt är väl kanske inte direkt rätt ordval. Men det blir i alla fall inte jättesvårt, jag dör i princip aldrig med en soldat. Naturligtvis kan jag strunta i att spara, fast jag är nog för autistiskt lagd för att inte utnyttja de möjligheter och fördelar spelet ger mig.
Alla ni som klagar på att era soldater dör stup i kvarten, ni sparar inte alls eller? ni kör igenom uppdraget en gång, och utfallet får bli som det blir?
Klart, det är ju inte kul annars. Vad är grejen med att kunna ha 99 soldater åt gången om uppdragen inte är meat grinders. Även om du är autistiskt lagd (jag vet själv hur det är med sånt, är också sån i spel som Civilization etc) så borde du testa. Det är nästan lite sorgligt när en av dina bra soldater dör, men det kan också ge en annan soldat sin lilla tid att skina och klättra i rankerna.
Till exempel så dog alla förutom min israeliska noob-sniper när jag körde igenom den första alienbasen. Han hade sett en hel squad av majorer och kaptener dö framför sina ögon, och fick nu leda squads på egen hand. Han blev hård som fan.
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
* Kul spel, men fånigt svårt. I originalet hade man iaf chansen att med smart utnyttjande av terrängen kunna få alla att överleva, något som är närmast omöjligt här. Har man tur dör bara två stycken per uppdrag, fast det hör iofs ihop med mitt andra stora problem med det:
Jag håller faktiskt inte med. Nu spelar jag iofs på Normal, men där är det helt okej svårighetsgrad. Om jag har otur eller är klantig så dör en soldat på ett vanligt uppdrag, men annars så gäller det bara att vara smart och inte ta några onödiga risker. Det är inte ovanligt att jag klarar mina uppdrag med alla squad-medlemmar helskinnade.