Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-04, 15:09
  #1
Medlem
Drapåtrissors avatar
Visst kan det bli för mycket av det goda eller? Alltid någon som fyller och på en större arbetsplats är det kanske bäst att knipa om den stora dagen? Bjuder ni på tårta på era arbetsplatser när ni fyller år?
Citera
2012-05-04, 15:14
  #2
Medlem
Ja jag brukar bjuda på tårta när jag fyller år, visserligen jobbar jag på en liten firma så händer inte direkt varje vecka.
Citera
2012-05-04, 15:28
  #3
Medlem
Nej, brukar jag inte göra. Gillar inte att fira min födelsedag, speciellt inte med arbetskamrater, så jag brukar försöka mörka datum för min födelsedag.
Citera
2012-05-04, 15:31
  #4
Medlem
Sadisten123s avatar
Har aldrig gillat att fira födelsedagar men jobbar just nu på ett litet företag (3 anställda) så visst blir det tårta 3 gånger om året, inget märkvärdigt.

Jobbade innan detta på ett företag med ca 80 på kontoret, där blev det tårta var 3e månad och alla som fyllt år under de 3 månaderna fick ett grattiskort. Åter igen inget märkvärdigt men ganska trevligt över lag, bättre än att fira med släkten iaf (usch)
Citera
2012-05-04, 16:39
  #5
Medlem
Fika på arbetsplatsen brukar bli mer och mer ovanligt och med fika menar jag tårta, kakor och bullar. Anledningen till det är väl att chefen inte vill att de anställda ska se ut som fetto-kizzar. Vad jag har märkt däremot är att om du har en chef som är överviktig själv så är det ofta som det ska bjudas på tårta och fika för att chefen inte själv kan hålla fingrarna borta från kakburken.

Något som brukar bli mer och mer vanligt är väl att man ska äta frukost med sina kollegor nuförtiden? Inget jag gillar i alla fall.
Citera
2012-05-04, 18:51
  #6
Medlem
karamellas avatar
På mitt kontor finns det alltid kakor, och trots att vi är 12-13 pers som jobbar är det alltid tårta när någon fyller år. Dock är det obligatoriskt att alltid närvara på fikorna, och alla måste betala konditoritårtan från egen lön. Löjligt.
Citera
2012-05-04, 19:00
  #7
Medlem
christerys avatar
Blir för mycket prinsesstårta å sånt, wienerbröd är ju bara för mycket det åxå. Men idag hade lite färsk bulla smugit sig fram, det är nåt att doppa i kaffet.

Tidigare så var det nästan obligatorsikt med tårta på födelsedagen eller i anslutning till. Men sen blev vi en 5 ggr större avdelning och då dog det ut ganska fort. Nu är det nån som fyller jämnt eller som slutar som bjuder, och chefen. Jag kör inte en kurs utan kursmacka till kaffet.

Men tårta är inte för alla, ju äldre och latare - desto mindre tårta tror jag är nödvändigt.
Citera
2012-05-04, 19:08
  #8
Medlem
Trinnits avatar
Vi har kaka en gång i veckan, så det är inte så många som bjuder på tårta utöver det, alla har en vecka då det är de som bakar. Vill man inte vara med på det så slipper man givetvis. Så har det fungerat på alla arbetsplatser jag varit på.
Jobbar man på en större arbetsplats så bjuder man gissningsvis enbart den närmsta avdelningen på tårta så att det inte blir så ofta och så att man inte behöver stå och baka åtta-tio tårtor.
__________________
Senast redigerad av Trinnit 2012-05-04 kl. 19:11.
Citera
2012-05-04, 20:18
  #9
Medlem
Bjuds nog oftare på öl än på tårta...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback