2012-12-03, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigzy
Alla deras priser står ju på deras hemsida men här är lite iaf.

Injektionskompress 100st SEK 32,00
Normoject trekomponentspruta 2 ml luer 100st SEK 81,00
Microlance E-kanyler 100st SEK 40,00

frakt typ 50-100 sek

Så man borde ju kunna köpa på sig ett lager

Tills tullen våldtar dig , de gör en husrannsakan, de testar dig för aas. Hejdå körkortet, hej till pinsamheten när det blir "razzia" och alla grannar ser på tillsammans med din fru,flickvän, familj etc.Le stort när din lokala tidning vill ha din bild på första sidan! I hitlerstaten ses såna brott högst allvarligt på.

Hur många verktyg behöver du egentligen på din kur? 100st kompletta? du kan köpa 100st kompletta i sverige för 400kr.

du sparar alltså 200kr kanske. Är det verkligen värt 200kr att jävlas med tullen och riskera ?

Vad tror du händer när tullen ser att det nu handlas miljontals verktyg från utlandet. Regeringen lär göra livet ännu surare för oss.

Låt proffsen sköta sitt och handla tryggt inrikes. I ett land där allting är så hårt reglerat behövervi inte uppmärksamma vår hitlerregering på de små kryphålen som dyker upp.
Citera
2012-12-03, 09:23
Medlem
Bigzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorsarDjupaVatten
Tills tullen våldtar dig , de gör en husrannsakan, de testar dig för aas. Hejdå körkortet, hej till pinsamheten när det blir "razzia" och alla grannar ser på tillsammans med din fru,flickvän, familj etc.Le stort när din lokala tidning vill ha din bild på första sidan! I hitlerstaten ses såna brott högst allvarligt på.

Hur många verktyg behöver du egentligen på din kur? 100st kompletta? du kan köpa 100st kompletta i sverige för 400kr.

du sparar alltså 200kr kanske. Är det verkligen värt 200kr att jävlas med tullen och riskera ?

Vad tror du händer när tullen ser att det nu handlas miljontals verktyg från utlandet. Regeringen lär göra livet ännu surare för oss.

Låt proffsen sköta sitt och handla tryggt inrikes. I ett land där allting är så hårt reglerat behövervi inte uppmärksamma vår hitlerregering på de små kryphålen som dyker upp.

Jo du har säkert helt rätt, det är inte värt den risken för dessa pengarna.
Kommer förmodligen bara bli inrikesshopping framöver
Synd att vara dumsnål!
Citera
2012-12-03, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natur
var inne på lokala apoteket för att hämta ut verktyg. vart blånekad lika fort som jag han fråga. jag gav inte upp utan att dom kollat upp den nya lag ändringen, expediten ringde ett samtal samt klickade runt på datorn och sa, Du hade visst rätt om lag ändringen, dock så har den blivit strängare än vad den var innan. så jag fick alltså INTE köpa. Dock gav jag upp där då jag insåg att hon inte skulle ändra sitt svar.

Var inne en sväng på apoteket och skulle köpa slin nålar, var inga problem, skulle bara veta måtten och skit vilket ajg inte gjorde såklart på plats så fick inte med mig några hem. Men var inga otrevligheter och inga problem.

mvh
Citera
2012-12-03, 15:27
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggarproffsen
Var inne en sväng på apoteket och skulle köpa slin nålar, var inga problem, skulle bara veta måtten och skit vilket ajg inte gjorde såklart på plats så fick inte med mig några hem. Men var inga otrevligheter och inga problem.

mvh

Haha ditt jävla pucko. Har du några mått nu i efterhand? Skulle vara smidigt att få med sig lite slinnålar hem från apoteket faktiskt.

Edit:

Finns på sidan, lat som man är.

http://www.apoteket.se/privatpersoner/common/search.aspx?q=insulin

Ca 1,50kr styck.
Senast redigerad av r0land 2012-12-03 kl. 15:29.
Citera
2012-12-03, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r0land
Haha ditt jävla pucko. Har du några mått nu i efterhand? Skulle vara smidigt att få med sig lite slinnålar hem från apoteket faktiskt.

Edit:

Finns på sidan, lat som man är.

http://www.apoteket.se/privatpersoner/common/search.aspx?q=insulin

Ca 1,50kr styck.

Haha, vafan ska man göra, trodde dom skulle slänga fram allt så man fick välja som i en klockaffär

Ska dit igen om jag hinner idag och göra ett nytt försök, hör av mig om hur det gick.
Citera
2012-12-03, 17:35
Medlem
Hämtat pumparna med idag.
Det har kostat 74kr för 100st orange och 100st gröna kanyler
101kr för 100st 5ml pumpar (beställde 3ml men fick dessa istället).
Så 175kr för 100st kompletta kit + extra nål
Citera
2012-12-03, 17:46
Medlem
BodyGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasteras-87

Låter som en helt okej affär du gjort där! Man kanske får ta sitt fega arsle och dra ner sen när det behövs.
Citera
2012-12-03, 18:22
Medlem
kent123s avatar
Är det någon som har varit inne på apotek i uppsala området som har lyckats hämta ut pumpar/kanyler??
Citera
2012-12-04, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BodyGod
Låter som en helt okej affär du gjort där! Man kanske får ta sitt fega arsle och dra ner sen när det behövs.

Helt okej. Inte så att det behövs otroliga mängder då jag sticker E5D så helnöjd med att kunna fortsätta kura i cirka 1,5år till om man så hade viljat (blir så inte dock).

Ska nog bege mig och göra ett försök med slin-nålar då jag börjat med peptider. Återkommer
Citera
2012-12-04, 02:57
Medlem
ojtbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasteras-87

Blev det några frågor, spydiga kommentarer eller misstänksamma blickar?
Citera
2012-12-04, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natur
var inne på lokala apoteket för att hämta ut verktyg. vart blånekad lika fort som jag han fråga. jag gav inte upp utan att dom kollat upp den nya lag ändringen, expediten ringde ett samtal samt klickade runt på datorn och sa, Du hade visst rätt om lag ändringen, dock så har den blivit strängare än vad den var innan. så jag fick alltså INTE köpa. Dock gav jag upp där då jag insåg att hon inte skulle ändra sitt svar.

Det sa dom till mig också. att det hade blivit strängare alltså, inte att jag hade rätt... Jävla idioter.
Citera
2012-12-04, 18:44
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Fick ett mess av min läkare att det fanns Nebido att plocka ut på Apoteket, tänkte i samma vända plocka ut nålar och pumpar, tips på bra märke tas tacksamt emot. Blå och gröna nålar samt 5ml 3-komponentspumpar. Uppdaterar givetvis hur det gick Har skrivit ut den nya lagen som stöd ifall tjafs uppstår
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in