Provade i Onsdags över telefon med ett apotek, tjejen i telefon hade uppgifter att ny lag gällde ifrån 1 november 2012, men dom tolkar annorlunda, nämligen att under 20 år krävs recept, dom får sälja till folk över 20 om man behöver det i sin yrkesutövning, detta är en rekommendation ifrån läkemedelsverket till dom. Jag stod på mig och till slut gick hon med på att beställa hem ett 100-pack till mig, som hon skulle sälja till mig om hon jobbade när jag kommer in, så förhoppningsvis går det vägen på måndag eller tisdag.
Jag åkte sedan till ett annat apotek som hon hade nämnt skulle ha sprutor hemma, gick in och fick hjälp av en tant, dock kom hon ut ifrån lagret med det enda dom hade, rosa sprutor som var 1dm långa, jag ryggade undan och tackade för mig :P Dock erbjöd hon sig att beställa åt mig. Aldrig något snack om recept eller liknande. Men jag vet ju inte om hon tänkt ta upp det vid betalning....
Får jag inte mina verktyg ifrån apotek nr 1 i början på veckan så går jag dit och beställer, skiter det sig där åker jag in till Norge och handlar istället!
edit: Fattar inte vad hon snackar om egentligen, för här är samma text på läkemedelsverkets hemsida.
http://www.lakemedelsverket.se/malgrupp/Foretag/Sprutor--kanyler/