2013-02-09, 13:30
Medlem
bad-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannes123
Skulle behövt ha mer kött på benen innan jag klev in. Personalen skrev ut ett papper från någon sida om just nålar, där stod det faktiskt att intyg krävdes om dem skulle få sälja. Men det har löst sig ändå för min del, båten över till Danmark och in på deras apoteket sen är det fixat.

Var väl något gammalt direktiv som de skrev ut just bara för att ha rätt och slippa att sälja till dig.
Var det ett statligt Apotek?

Tror att det bästa är att ta med sig en utskrift om lagändringen och ett från läkemedelsverket, och sen stå på sig och hänvisa till att de bryter mot svensk lag om de inte säljer till dig.

Den jävla dyngan om intyg kom de till mig med men då hade jag inte så mycket kött på benen utan bara angav att det var till hobbyverksamhet.
Citera
2013-02-09, 14:03
Medlem
Tycker att jag läser att det är många som inte lyckas köpa Kanyler/sprutor.

Vad gör ni för fel?, står ni och svettas i kön och snurrar med ögonen innan ni säger vad ni ska ha?.

Om ni ska ha verktyg, så får ni ta er i kragen och stå på er.
Det är ingen jävla lek att gå på AAS, klarar man inte köpa vertyg över disk, när det är lagligt, så klarar man nog inte kura.

Det är en sak om man ser ut som en redig Bodybuilder stor som ett hus och verkligen luktar testo.
Men är man en normal svensk som bara kommer in lugn och sansad, så ska dom inte neka en, för dom har ingen rätt att döma någon.

MVH Seven
Citera
2013-02-09, 14:18
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sevensinsgold

Vad gör ni för fel?, står ni och svettas i kön och snurrar med ögonen innan ni säger vad ni ska ha?.

Det är ingen jävla lek att gå på AAS, klarar man inte köpa vertyg över disk, när det är lagligt, så klarar man nog inte kura.

Det är en sak om man ser ut som en redig Bodybuilder stor som ett hus och verkligen luktar testo.
Men är man en normal svensk som bara kommer in lugn och sansad, så ska dom inte neka en, för dom har ingen rätt att döma någon.

MVH Seven

Problemet är att personalen vägrar sälja och hänvisar till den amla lagen (och hävdar att dom inte känner till nån lagändring) även om man visar upp en utskrift så svarar dom "den där kan du ju ha skrivit själv på datorn" och vägrar sälja sålänge dom inte fått nya direktiv uppifrån (vilket dom säger att dom inte fått).
Citera
2013-02-09, 14:36
Medlem
bad-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sevensinsgold

MVH Seven

Alla kanske inte ser ut som lagomsvensson om de har tränat och skött sina kort rätt, även om man kommer in i vardagskläder med jacka och allt så syns det.....
De poängtera aas flera gånger när jag tjatade om min hobby som krävde kanyler och pumpar
Citera
2013-02-09, 23:45
Medlem
Provade i Onsdags över telefon med ett apotek, tjejen i telefon hade uppgifter att ny lag gällde ifrån 1 november 2012, men dom tolkar annorlunda, nämligen att under 20 år krävs recept, dom får sälja till folk över 20 om man behöver det i sin yrkesutövning, detta är en rekommendation ifrån läkemedelsverket till dom. Jag stod på mig och till slut gick hon med på att beställa hem ett 100-pack till mig, som hon skulle sälja till mig om hon jobbade när jag kommer in, så förhoppningsvis går det vägen på måndag eller tisdag.

Jag åkte sedan till ett annat apotek som hon hade nämnt skulle ha sprutor hemma, gick in och fick hjälp av en tant, dock kom hon ut ifrån lagret med det enda dom hade, rosa sprutor som var 1dm långa, jag ryggade undan och tackade för mig :P Dock erbjöd hon sig att beställa åt mig. Aldrig något snack om recept eller liknande. Men jag vet ju inte om hon tänkt ta upp det vid betalning....

Får jag inte mina verktyg ifrån apotek nr 1 i början på veckan så går jag dit och beställer, skiter det sig där åker jag in till Norge och handlar istället!

edit: Fattar inte vad hon snackar om egentligen, för här är samma text på läkemedelsverkets hemsida. http://www.lakemedelsverket.se/malgrupp/Foretag/Sprutor--kanyler/
Senast redigerad av testoskadad 2013-02-09 kl. 23:49.
Citera
2013-02-10, 00:07
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testoskadad
Provade i Onsdags över telefon med ett apotek, tjejen i telefon hade uppgifter att ny lag gällde ifrån 1 november 2012, men dom tolkar annorlunda, nämligen att under 20 år krävs recept, dom får sälja till folk över 20 om man behöver det i sin yrkesutövning, detta är en rekommendation ifrån läkemedelsverket till dom. Jag stod på mig och till slut gick hon med på att beställa hem ett 100-pack till mig, som hon skulle sälja till mig om hon jobbade när jag kommer in, så förhoppningsvis går det vägen på måndag eller tisdag.

Jag åkte sedan till ett annat apotek som hon hade nämnt skulle ha sprutor hemma, gick in och fick hjälp av en tant, dock kom hon ut ifrån lagret med det enda dom hade, rosa sprutor som var 1dm långa, jag ryggade undan och tackade för mig :P Dock erbjöd hon sig att beställa åt mig. Aldrig något snack om recept eller liknande. Men jag vet ju inte om hon tänkt ta upp det vid betalning....

Får jag inte mina verktyg ifrån apotek nr 1 i början på veckan så går jag dit och beställer, skiter det sig där åker jag in till Norge och handlar istället!

edit: Fattar inte vad hon snackar om egentligen, för här är samma text på läkemedelsverkets hemsida. http://www.lakemedelsverket.se/malgrupp/Foretag/Sprutor--kanyler/

Du skulle beställt av apotek nr 2. Kommer inte vara några som helst problem. Köp hellre på dig ett rejält lager.
Citera
2013-02-10, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Du skulle beställt av apotek nr 2. Kommer inte vara några som helst problem. Köp hellre på dig ett rejält lager.

Äsch, inte så noga :P Klarar mig länge med ett 100 pack. Kör bara egenutskriven HRT nu
Citera
2013-02-10, 01:19
Medlem
Dom hänvisade till den gamla lagen när jag frågade också, men jag stod på mig, och dom har en egen liten "mail" som dom kan kolla uppdateringar på.
Be dem kolla sina egna sidor.

Och Ja!, du måste vara 20 år för att köpa.

P.S Jag ser nog inte ut som en normal svensson antar jag. men, dra på Smilbanden och snacka onervöst,och smöra. så funkar allt.
Citera
2013-02-11, 18:32
Medlem
Fick mitt sms om att paketet hade kommit idag. Åkte dit och hämta, inga konstigheter. Gick därefter in på grannapoteket och bad om ett paket där med, dom frågade om jag hade recept, nope, ska ha dom till modellbyggning och limma med. Jasså! okej. Fick fylla i ett formulär som dom använder sig utav när man handlar kanyler. Namn adress och användningsområde... Just det ja 46kr per paket, endast nålar dock pumpar finns ju massvis av liggandes.
Citera
2013-02-12, 10:12
Bannlyst
Citat:
Fick mitt sms om att paketet hade kommit idag. Åkte dit och hämta, inga konstigheter. Gick därefter in på grannapoteket och bad om ett paket där med, dom frågade om jag hade recept, nope, ska ha dom till modellbyggning och limma med. Jasså! okej. Fick fylla i ett formulär som dom använder sig utav när man handlar kanyler. Namn adress och användningsområde... Just det ja 46kr per paket, endast nålar dock pumpar finns ju massvis av liggandes.
Innebär inte lagen att man inte ska behöva säga vad man använder dom till också, och att man ska kunna göra det "anonymt" bara man kan legitimera sig att man är 20+?
Citera
2013-02-13, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agaton1
Innebär inte lagen att man inte ska behöva säga vad man använder dom till också, och att man ska kunna göra det "anonymt" bara man kan legitimera sig att man är 20+?

Nej det står ju klart och tydligt i lagtexten att dom skall försäkra sig om att sprutorna inte kommer att användas till droger eller specifikt doping! Det tolkar jag som att dom mkt väl kan neka dig att köpa om du inte litar på dig.
Citera
2013-02-13, 19:53
Medlem
sedans avatar
Citat:
Nej det står ju klart och tydligt i lagtexten att dom skall försäkra sig om att sprutorna inte kommer att användas till droger eller specifikt doping! Det tolkar jag som att dom mkt väl kan neka dig att köpa om du inte litar på dig.
Det är just det som det inte gör. Men de kan neka dig köp ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in