2012-11-06, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatnot
Tänkte bara meddela att jag idag fått 2 av 4 besökta apotek att ta hem verktyg åt mig.
Det första nekade för att de ville kolla upp lagändringen.
Det andra visste inte skillnaden mellan insulinsprutor och sprutor för IM så där gav jag upp direkt
Det tredje skulle kolla priser och sen höra av sig.
Det fjärde kollade upp priser snabbt och smidigt och skulle beställa hem den mängd jag ville så fort de sett att lagändringen verkligen stämde, de var även trevliga och inte misstänksamma alls.

Tilläggas bör att storyn vi (vi var flera) använde oss av är relativt vattentät.

Det går mao lätt om man har en bra story och är säker på sin sak.

Vilken story skulle det vara om du är snäll och vill dela med dig?
Citera
2012-11-06, 17:51
Medlem
MKMF12s avatar
Plockade ut 100st 3ml pumpar och 100st 0.6x25mm nålar för 125 kr på första försöket. La beställning på 200 till av varje och får det på tisdag. Inga problem alls.
Citera
2012-11-06, 17:54
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Tänkte bara meddela att jag idag fått 2 av 4 besökta apotek att ta hem verktyg åt mig.
Det första nekade för att de ville kolla upp lagändringen.
Det andra visste inte skillnaden mellan insulinsprutor och sprutor för IM så där gav jag upp direkt
Det tredje skulle kolla priser och sen höra av sig.
Det fjärde kollade upp priser snabbt och smidigt och skulle beställa hem den mängd jag ville så fort de sett att lagändringen verkligen stämde, de var även trevliga och inte misstänksamma alls.

Tilläggas bör att storyn vi (vi var flera) använde oss av är relativt vattentät.

Det går mao lätt om man har en bra story och är säker på sin sak.

Citat:
Ursprungligen postat av MKMF12
Plockade ut 100st 3ml pumpar och 100st 0.6x25mm nålar för 125 kr på första försöket. La beställning på 200 till av varje och får det på tisdag. Inga problem alls.

Citerar er och vill gärna få ut meddelandet till andra som försöker få ut verktyg också.

Skriv gärna ner ifall det är ett privatägt eller statligt apotek ni handlar ifrån.

Det tycker jag vore intressant att få veta iallafall.
Citera
2012-11-06, 18:05
Medlem
whatnots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0land
Citerar er och vill gärna få ut meddelandet till andra som försöker få ut verktyg också.

Skriv gärna ner ifall det är ett privatägt eller statligt apotek ni handlar ifrån.

Privat. Hurra för vinstprioriterande!
Citera
2012-11-06, 18:38
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Privat. Hurra för vinstprioriterande!

Förvånar mig inte fick du visa leg?

Citat:
Ursprungligen postat av pelleaxelsson
någon här som köpt från netmedical.se? jävligt billiga och man slipper gå och mytta till apoteket om de funkar.

Det här är ingen tråd där man grönar säljare.
Citera
2012-11-06, 19:15
Medlem
whatnots avatar
Nope inget leg behövdes
Citera
2012-11-06, 20:50
Medlem
sedans avatar
Citat:

Apoteket, så statligt var det för mig.
Citera
2012-11-06, 21:07
Medlem
MKMF12s avatar
Citat:

Apotek <3

Var 3 personer inblandade i köpet/beställningen och ingen av dom var minsta misstänksam. Var bara den första som frågade om vad jag skulle använda det till. Supertrevliga och hjälpsamma att hitta rätt verktyg till mig och frågade inte vad jag skulle med så mycket till. Sista killen registrerade ett namn jag uppgav (falskt) för framtida köp så det inte skulle bli frågor igen eller dylikt.

Med tanke på att jag plockade 300 pumpar och 300 kanyler inom 1 vecka så verkar det inte så hårt reglerat direkt. Visade inget leg eller nått. Är rakad och bar bombarjacka med stor träningsväska men gäller väl att man kan prata för sig och vara förtroendeingivande.
Citera
2012-11-07, 07:44
Medlem
Skulle någon som lyckats köpa ut vara vänlig att dela men sig av historian ni drog så att vi andra dödliga också skulle kunna försöka?
Citera
2012-11-07, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigmatic
Skulle någon som lyckats köpa ut vara vänlig att dela men sig av historian ni drog så att vi andra dödliga också skulle kunna försöka?

Säg att du ska precisionslimma byggsatser, suga luftbubblor ur tapeter du sätter upp i jobbet, ska göra en konstinstallation eller vad som helst, att du ska vaccinera dina brevduvor, att dom ska skickas med en hjälpsändning till en läkarstation i Malawi, använd fantasin.
Citera
2012-11-07, 11:41
Medlem
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Lag-2012595-om-inforsel-av-_sfs-2012-595/?bet=2012:595
Citera
2012-11-07, 12:06
Medlem
sedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfNoOne
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Lag-2012595-om-inforsel-av-_sfs-2012-595/?bet=2012:595
Det finns en förordning också, 2012:596, som har ett tillägg som lyder;

3 §
Den som bedriver handel med sprutor eller kanyler ska iaktta att försäljning inte sker när omständigheter ger anledning till misstanke att varan kan komma till användning vid missbruk av narkotika eller dopningsmedel.

Rätt viktigt.

Jag skall skriva en sammanställning / guide när jag fått all info från läkemedelsverket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in