Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-05-01, 16:45
  #1
Medlem
damies avatar
Jag får röda ögon när jag dricker alkohol, samma med min pappa..så det måste va ärftligt?
Till frågan nu, vet nån varför jag får det och hur kan man fixa det?
Citera
2012-05-01, 16:52
  #2
Avstängd
CrilleCrocs avatar
din lever orkar inte bryta ner alkoholen i samma takt som andras lever
det bildas ett enzym som ska brytas ner, bryts inte detta ner (om man äter antabus tex) så får man röda ögon, ja hela huvudet ser ut som en tomat. Skulle gissa att din kropp är lite segare på bryta ner enzymet än andra. Tror inte du kan göra något åt det
Citera
2012-05-01, 17:53
  #3
Medlem
Hampsishs avatar
Det finns väl ögondroppar som gör att ögonen blir vita igen, fast det är bara en temporär lösning.
Citera
2012-05-01, 19:27
  #4
Medlem
damies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleCroc
din lever orkar inte bryta ner alkoholen i samma takt som andras lever
det bildas ett enzym som ska brytas ner, bryts inte detta ner (om man äter antabus tex) så får man röda ögon, ja hela huvudet ser ut som en tomat. Skulle gissa att din kropp är lite segare på bryta ner enzymet än andra. Tror inte du kan göra något åt det
Ahaaa tack för hjälpen! kan detta innebära problem med o bygga muskler pågrund av segt enzym brytande? :O
Citera
2012-05-01, 21:27
  #5
Moderator
Gromguttens avatar
Drycker -> Medusin

/Mod
Citera
2012-05-02, 11:25
  #6
Medlem
Cleareyes funkar extremt bra, dock är det inget bra att ta för ofta. Det kan skada ögonen!


Men någon gång då och då, när du verkligen vill se fräsch ut
Citera
2012-05-02, 22:24
  #7
Medlem
ArmeCykels avatar
Hur mycket alkohol måste du dricka innan du får röda ögon? Tror dom allra flesta får röda ögon efter en redig fylla.
Citera
2012-05-02, 23:03
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damie
Jag får röda ögon när jag dricker alkohol, samma med min pappa..så det måste va ärftligt?
Till frågan nu, vet nån varför jag får det och hur kan man fixa det?

http://www.oregoncounseling.org/Arti.../ETOHBIOFx.htm

Alcohol causes vasodilation of the vessels in the sclera. The small blood vessels become dilated and more visible. In the U.S. there is an eye drop preparation called Visine which helps counteract this to a degree. I do not know if it is sold in Sweden. Solution-don't drink, or don't let it worry you.
Citera
2012-11-13, 23:28
  #9
Medlem
WangHaos avatar
Då är man inte ensam då
Blir röd i ögonen och på kinderna så fort jag tar första ölen!
Citera
2012-11-14, 17:45
  #10
Medlem
RoaldDahls avatar
Blodtrycket stiger.
Citera
2013-05-05, 21:35
  #11
Medlem
WangHaos avatar
Hatar när det händer, senast i helgen så fick jag frågan av nån på krogen om jag rökt cannabis eftersom mina ögon var så röda.
Citera
2013-05-05, 22:31
  #12
Medlem
schmengeles avatar
Jag blir varm och svettas som FAN.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback