Jag har varit rökare i ca. 6 år och har bestämt mig för att av ekonomiska skäl gå över till råtobak och pipa istället. tänkte inhandla en pipa imorgon tillsammans med 1 kg råtobak, filter till pipan och diverse tillbehör som verktyg osv. funderar även kring om det finns att köpa smaksättning som man kan tillsätta råtobaken med. vad tror ni det finns för ngt som smakar mentol som skulle vara lämpligt att smaksätta med? hörde ngn säga mynta men är lite tveksam till det alternativet. så nu till frågan. jag bor i aspudden, vart kan jag inhandla dessa saker någonstans i närheten? tack på förhand - Zittla
tack!! tyckte du att de var en lite väl omfattlig tråd och svårt att ta reda på ngn enstaka sak sådär. jag tror dock att det blir till och beställa dessa saker från snusbolaget på nätet.
tack!! tyckte du att de var en lite väl omfattlig tråd och svårt att ta reda på ngn enstaka sak sådär. jag tror dock att det blir till och beställa dessa saker från snusbolaget på nätet.
Piptobak är mycket billigare i UK, Tyskland och Danmark än i Sverige. Beställa hem från nogon nät-affär, typ
Jag rekommenderar att du börjar med att köpa en majspipa, dessa kostar nästan inget och finns på din lokala tobaksbutik. Så att du inte lägger allt för mycket pengar på en pipa innan du vet ifall du gillar det.
jag röker pipa, men kör med riktig piptobak. just nu röker jag Latakia flake, som är rätt stark...man måste gnugga tobaken i händerna för att få den "mosad" så den går att röka...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!