• 1
  • 2
2012-04-30, 12:49
Medlem
Hej,

jag har varit sjuk och därför inte kunnat träna sen september och är inte helt bra än.

Nu har jag iaf piggnat till för att kunna sätta igång med lite armhävningar hemma, tyvärr kan jag inte gå iväg till gymmet för det har jag ingen ork till.

Hur ska man fördela dessa armhävningar på bästa sätt?

Max-rep, vila, maxrep till man gjort 100 st?
10x10x10x10 ... ?
Hög eller låg frekvens?

Finns det föresten något dokumenterat fall där en person ENDAST tränat armhävningar så att man kan få se resultat / motivation?

Ni ska för övrigt vara jäkligt tacksamma som får vara friska och kunna träna, det här tar knäcken på mig

Tack på förhand!
Citera
2012-04-30, 12:55
Medlem
Ojojoj, stackare, vad du kommer få ta skit nu...

Men om du kommer se resultat? Ja, absolut, någon form av resultat kommer du ju få.
Tvivlar ju dock på att det kommer vara tillräckligt mycket/bra resultat för att ge dig motivation att gå till gymmet.
Citera
2012-04-30, 13:02
Medlem
Vad kommer han få skit för?
Citera
2012-04-30, 13:35
Medlem
Om du nu verkligen vill göra 100 reps så borde du nog fördela det i 20 reps åt gången, men om du inte orkar eller inte har motivation för att gå till gymmet så är det nog ingen idé att träna alls.
Citera
2012-04-30, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dloow
Vad kommer han få skit för?
"Sånt där höll man på med när man var 14"
"Inte varje dag. Musklerna måste vila"
"Bättre att köra färre med vikter på ryggen"
"Varför bara armhävningar!?"
osv osv

Samma sak har väl varit uppe ett par gånger förut!?
Citera
2012-04-30, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmovic
Om du nu verkligen vill göra 100 reps så borde du nog fördela det i 20 reps åt gången, men om du inte orkar eller inte har motivation för att gå till gymmet så är det nog ingen idé att träna alls.
Jag har all motivation i världen eftersom jag ligger back med 8 månaders träning.
Armhävningarna tänker jag starta med eftersom jag har återfått lite energi men inte tillräckligt för att gå och lyfta tungt på gymmet, dessutom vill jag inte smitta andra.

Citat:
Ursprungligen postat av MegaFet
osv osv

Sist var innan jag skulle inte i lumpen. Jag tänkte starta lugnt med armhävningar eftersom det är vad min kropp mäktar med för tillfället, förutom promenader.

Jag är intresserad av hur jag bäst fördelar repetitionerna över dagen samt om det finns något dokumenterat fall som kan visa vad för resultat detta faktiskt kan ge i längden, av rent intresse.
Citera
2012-04-30, 13:51
Medlem
folket på flashback tycker att al träning utanför gym är onödigt sådant. http://www.youtube.com/watch?v=DO-Y8KGHMko&feature=plcp killen på videon har (enligt honom) inte tränat i gym alls.

Video till folk som säger att man inte kan bygga muskler med endast "resistenta" övningar. Men armhävningar är en riktigt bra övning. Kolla om du kan göra pullups/chinups i huset. byt mellan breda och smala armhävningar med. Varför inte träna mage/ben och diverse annat man kan träna hemma? Jag passar alltid på att göra olika övningar medan saker laddar på dator/värmer upp mat mm.
Citera
2012-04-30, 13:53
Medlem
MarshallLesPauls avatar
Vad räknar du med för resultat? du kommer bli bra på armhävningar om du tränar det, du kommer inte få någon volym som är värd att nämna och inte häller bli speciellt stark.
Citera
2012-04-30, 14:54
Medlem
OxZns avatar
Har du en Iphone? Då kan jag rekommendera appen "100 pushups".
Citera
2012-04-30, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaFet
osv osv

haha jag håller med, detta har varit på tapeten hundra gånger innan, då kommer alla bodybuilderproffs från träningsforumet och predikar om bänkpress och maskiner. samma visa varenda jävla gång.

ontopic: ja du kommer få grymma resultat om du kör rätt. armhävningar har precis samma funktion som bänkpress har.
Citera
2012-04-30, 15:13
Medlem
datoriprograms avatar
Bara idioter tror att gymmet är det enda stället för att fixa en muskulös kropp. Tränar du på rätt sätt ska du se att du kan bygga bättre muskler än många gymmare.
Citera
2012-04-30, 15:21
Medlem
Allt över 12 reps är ju värdelöst om du vill bygga muskler. Är det däremot muskeluthållighet du är ute efter så är du på rätt väg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in