2012-04-30, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datoriprogram
Bara idioter tror att gymmet är det enda stället för att fixa en muskulös kropp.

Kan du kanske bidra med några bra exempel på hur man "fixar" en muskulös kropp utan att använda sig av gymredskap? Hänvisa gärna till några personer som åstadkommit just detta.

Det kan nog även vara bra om du definierar "muskulös kropp" eftersom att det är ett ganska relativt begrepp.

Citat:
Tränar du på rätt sätt ska du se att du kan bygga bättre muskler än många gymmare.

Här kan det ju även vara på sin plats att bidra med exempel. Hur "tränar man på rätt sätt"? Du kastar skit och kommer med påståenden så jag hoppas att du kan backa upp dessa med något konkret.
Citera
2012-04-30, 15:33
Medlem
Niteclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaFet
"Sånt där höll man på med när man var 14"
"Inte varje dag. Musklerna måste vila"
"Bättre att köra färre med vikter på ryggen"
"Varför bara armhävningar!?"
osv osv

Samma sak har väl varit uppe ett par gånger förut!?

Ett par? Det är ett överflöd av samma fråga som är lika irriterande som självmordstrådar.
Citera
2012-04-30, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Allt över 12 reps är ju värdelöst om du vill bygga muskler. Är det däremot muskeluthållighet du är ute efter så är du på rätt väg.

Ja, jag skulle se det så här, klara 12 armhävningar x8 rep, 1min paus mellan varje, när du klarar det så nästa dag så kör du på extra vikt, t.ex. lägger på något och fortsätter, så att varje gång är en utmaning.

När du har gjort detta med massor med extra vikter kommer du, om någon vill testa dig, garanterat göra fler än 100 armhävningar i alla fall, så...
Citera
2012-04-30, 15:51
Medlem
Nu är jag ingen bodybuilder eller ens vältränad men jag rör på mig och går på gym ibland. Jag tänker att någon träning är ju bättre än ingen träning alls. Så länge man tar ut sig så är det ju bra tycker jag. Blir jag trött har jag tränat

Sen finns det ju experter som säkert kunde maximera min effektivitet och få ut mer på 30 min än vad jag får på två timmar men det har fungerat hittills. Strävar bara efter att träna för att må bra inte slå världsrekord.

Så armhävningar är bättre än inga armhävningar. Gör själv några hemma ibland
Citera
2012-04-30, 16:05
Medlem
Slaughtereds avatar
Jag rekommenderar att du fixar appen 100 pushups från app-store! Jag klarar av att göra 100 push-ups i rad utan vila, (vilket är målet med appen också) Riktigt bra program, skapt för nybörjare också. Har du ingen iPhone eller Android får du gärna pma mig!
Citera
2012-04-30, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleach
Kan du kanske bidra med några bra exempel på hur man "fixar" en muskulös kropp utan att använda sig av gymredskap? Hänvisa gärna till några personer som åstadkommit just detta.

Det kan nog även vara bra om du definierar "muskulös kropp" eftersom att det är ett ganska relativt begrepp.

Här kan det ju även vara på sin plats att bidra med exempel. Hur "tränar man på rätt sätt"? Du kastar skit och kommer med påståenden så jag hoppas att du kan backa upp dessa med något konkret.

kolla på denna killens kanal: http://www.youtube.com/watch?v=DO-Y8KGHMko&feature=plcp han tränar inte på gym. och en biffig och stor kropp behöver inte betyda att den är stark och användbar till något vettigt. Träning som bara siktar på utseendet är enligt mig ganska onödig sådan, då bör man satsa på att skaffa ett mera självsäkert psyke.
Citera
2012-04-30, 16:52
Medlem
bolljohans avatar
Det går alldeles utmärkt att bygga massa utan att träna på gym. Musklerna blir dessutom mer brukliga vid sådan träning som dips, chin-ups och armhävningar då man jobbar med kroppens naturliga rörelser och inkluderar flera muskler, sener och leder vid utförandet.

Kolla in Herschel Walker här: http://www.youtube.com/watch?v=3ahIRO1HSL4

Han har enligt egen utsago aldrig styrketränat på gym, är vegetarian och tar inga tillskott eller preparat. Han är omkring 50 år gammal och gjorde för något + år sedan debut som MMA-proffs i Strikeforce och vann. Ett levande bevis på att det faktiskt går att bygga sin kropp upp till 100 kg + utan gymträning och tillskott.
Citera
2012-04-30, 17:02
Medlem
tglrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Allt över 12 reps är ju värdelöst om du vill bygga muskler. Är det däremot muskeluthållighet du är ute efter så är du på rätt väg.
Sluta snacka skit när du inte vet något, pajas. Så om jag kör 15 reps så bygger jag inga muskler? Stick.

OnT: Så, när du gymmade så brukade du träna samma muskel varje dag? Bra där, smartass. Lär dig ett och annat innan du börjar träna, idiot. Träna fler saker i sådana fall. Chins, armhävningar etc etc, och nej, inte allt varje dag, du behöver vila också.

Hoppas du får en hjärtattack mitt i din "träning". Är du 15år och tror du kommer se ut som Brad Pitt i Fight Club pga lite armhävningar? I sådana fall, tänk om.

Lägg upp en ordentlig split och träna alla muskelgrupper ändå, även om du inte har gymutrustning.

Det enda som kommer hända av 100 armhävningar per dag är att du blir bra på armhävningar. Du lär inte få någon nämnvärd volym på musklerna alls. Kosten har ju såklart stor påverkan här också, men jag antar att du inte vet ett skit om det heller, din Coca Cola-pimplande chipsfjortis.
Senast redigerad av tglr 2012-04-30 kl. 17:04.
Citera
2012-04-30, 17:27
Medlem
Man ska inte träna på det sättet att man har en bestämd träningsrutin utan man ska överraska kroppen. Dessutom tror jag inte du får nåt vidare resultat av endast armhävningar.
Citera
2012-04-30, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tglr
OnT: Så, när du gymmade så brukade du träna samma muskel varje dag? Bra där, smartass. Lär dig ett och annat innan du börjar träna, idiot. Träna fler saker i sådana fall. Chins, armhävningar etc etc, och nej, inte allt varje dag, du behöver vila också.

Hoppas du får en hjärtattack mitt i din "träning". Är du 15år och tror du kommer se ut som Brad Pitt i Fight Club pga lite armhävningar? I sådana fall, tänk om.

Lägg upp en ordentlig split och träna alla muskelgrupper ändå, även om du inte har gymutrustning.

Det enda som kommer hända av 100 armhävningar per dag är att du blir bra på armhävningar. Du lär inte få någon nämnvärd volym på musklerna alls. Kosten har ju såklart stor påverkan här också, men jag antar att du inte vet ett skit om det heller, din Coca Cola-pimplande chipsfjortis.

Ursäkta? Jag har tränat i 10+ år och även tävlat. Om du hade läst frågan hade du vetat att jag har varit sjuk länge och har detta som ett projekt innan jag är helt återställd och kan träna som vanligt igen (på mitt vanliga gym, hör och häpna, hela kroppen).

Det hade varit intressant om någon kunde ge med sig med tips om hur man fördelar sina set bäst över dagen. Brukar du önska hjärtattack åt folk vid valborg varje år?

Hoppas kuken din luktar bättre iaf,
Citera
2012-04-30, 17:54
Medlem
tglrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notebook
Ursäkta? Jag har tränat i 10+ år och även tävlat. Om du hade läst frågan hade du vetat att jag har varit sjuk länge och har detta som ett projekt innan jag är helt återställd och kan träna som vanligt igen (på mitt vanliga gym, hör och häpna, hela kroppen).

Det hade varit intressant om någon kunde ge med sig med tips om hur man fördelar sina set bäst över dagen. Brukar du önska hjärtattack åt folk vid valborg varje år?

Hoppas kuken din luktar bättre iaf,

10år, och vet inte hur du lägger upp din egen träning? Bra jobbat. Du förstår väl själv att det inte kommer ge särskilt mycket att köra 100 armhävningar varje dag, eller hur?
Citera
2012-04-30, 18:43
Medlem
ulexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tglr
Sluta snacka skit när du inte vet något, pajas. Så om jag kör 15 reps så bygger jag inga muskler? Stick.

Nog för att jag håller med dig i sak, men jävlar vilken osympatisk människa du framstår som. Är du ledsen för att alla andra ska ut och ha kul i kväll medan du sitter i ditt mörka rum och funderar över varför ingen vill leka med dig.

Kamma till attityden eller ge fan i att svara, vari ligger vinningen i att bete dig som en total soppa?

Till TS även om begåvningsreserven ovan har en del poänger svarade han inte på din fråga. Om du prompt ska köra enbart armhävningar skulle jag lägga mig på 10-15x10 kör extremt koncentrerat, om du har möjlighet lägg någon form av vikt på ryggen. Kör detta under ett pass, dvs sprid inte ut det över dagen. vila så pass länge så att du kan utföra alla 10-15 repsen perfekt utan att fuska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in