Citat:
Ursprungligen postat av namram
Allt över 12 reps är ju värdelöst om du vill bygga muskler. Är det däremot muskeluthållighet du är ute efter så är du på rätt väg.
Sluta snacka skit när du inte vet något, pajas. Så om jag kör 15 reps så bygger jag inga muskler? Stick.
OnT: Så, när du gymmade så brukade du träna samma muskel varje dag? Bra där, smartass. Lär dig ett och annat innan du börjar träna, idiot. Träna fler saker i sådana fall. Chins, armhävningar etc etc, och nej, inte allt varje dag, du behöver vila också.
Hoppas du får en hjärtattack mitt i din "träning". Är du 15år och tror du kommer se ut som Brad Pitt i Fight Club pga lite armhävningar? I sådana fall, tänk om.
Lägg upp en ordentlig split och träna alla muskelgrupper ändå, även om du inte har gymutrustning.
Det enda som kommer hända av 100 armhävningar per dag är att du blir bra på armhävningar. Du lär inte få någon nämnvärd volym på musklerna alls. Kosten har ju såklart stor påverkan här också, men jag antar att du inte vet ett skit om det heller, din Coca Cola-pimplande chipsfjortis.