2012-04-29, 15:59
Medlem
Jag får nog helt enkelt gå till en financial advisor har jag slutit mig till. Egentligen är det väl ett lyxproblem som kan reta upp folk som har svårt att få ekonomin att gå ihop, så jag tycker att vi kan lägga ner tråden. Men det är lite ångestframkallande att inse att man bränner 45k på nonsens varje månad.
Citera
2012-04-29, 17:47
Medlem
Sen borde du ändå lära dig att laga mat. Är en bra grej att kunna liksom..

Citat:
Ursprungligen postat av gondolinklyka
Jag får nog helt enkelt gå till en financial advisor har jag slutit mig till. Egentligen är det väl ett lyxproblem som kan reta upp folk som har svårt att få ekonomin att gå ihop, så jag tycker att vi kan lägga ner tråden. Men det är lite ångestframkallande att inse att man bränner 45k på nonsens varje månad.
Citera
2012-04-29, 18:22
Bannlyst
Bilden fungerar inte?

Lever du i en social umgänge som kör jet-set stilen?

Häng mer med "vanliga människor" kanske?
Auto dra 20k i månaden till ett konto som du bara får ta ut från ett par gånger i året?

OT: Herregud Fb, måste det klankas ner på allt och alla? Det är fan patetiskt att gråta troll så fort nån har det bättre än ni, ge upp och bidra med nåt istället...
Citera
2012-04-29, 19:28
Medlem
Citat:
Om jag förstått dig rätt så får du in 70 och ger ut 45?
Det slutar på plus så pengar är inte problemet.
Är det ångesten som är problemet?
För i så fall så kommer du bara att få mer ångest om du ska betala en financial advisor också.
Citera
2012-04-29, 19:53
Medlem
HerrBormanns avatar
Kollade igenom din postningshistorik. HELT otroligt vad många inlägg du har skrivit som handlar om din lön . Du verkar helt fixerad vid din inkomst och mot bakgrund av det verkar det helt obegripligt att du inte vet hur mycket du bränner.

Men för att svara på din fråga så bränner du 45 000/månad, inte 45 MILJONER. 45 000 är en slant, men inte precis galet mycket pengar. Du reser två gånger per månad och lägger totalt 10 000/månad på resor. Det är inte mycket per resa, om man har smak för livets goda, utan låter snarare som halvsunkiga resor med risiga hotellrum och lågprisflygbolag. Gillar du att resa lär det inte kunna bli så mycket billigare, så det är nog inte så mycket du kan göra åt saken, mer än att inse att 45 000/månad inte är så mycket som du tror.
Citera
2012-04-29, 20:37
Medlem
sobshaks avatar
Citat:
Sedan knappt ett år drar jag in drygt 70k efter skatt (plus bonus i juli).

[/url]
Ursäkta att jag klipper i ditt inlägg men.
Du bränner 45K per månad och drar in 70k efter skatt, du ligger 25k plus varje månad som du lägger undan, vad är problemet?

Nåväl om du vill spara pengar så sluta flyga business och ta Ryan Air då och då.
Citera
2012-04-29, 21:45
Medlem
Om TS är ett "troll" eller inte är fullkomligt irrelevant för trådens frågeställning. Jag förstår att det är intressant att peka ut osanningar när det möjligtvis kan skada någon. Men i denna tråd är det inte intressant.

Hursomhelst tycker jag att du inte har något problem med ekonomin.
Citera
2012-04-29, 22:00
Medlem
Bestäm dej först varför du vill spendera mindre? Bara för att man inte har problem med ekonomin betyder det inte att allt är ok, det är helt irrelevant i detta fallet då TS uppenbarligen inte är pank. Eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Om du inte trollar så lever du ett liv som alla drömmer om men få uppnår.
70k är halva min årslön, typ.
Tycker inte du ska ändra din livsstil.
Pengar är till för att brännas.

Har personligen aldrig kunnat spara och kommer inte heller att kunna det.

Visst, får jag 70k i månaden kanske jag lägger undan 10k......eller nä vette fan.
Kläder behövs alltid.

Offer för din egen dumhet?
Citera
2012-04-29, 23:14
Medlem
Schizofrenens avatar
Bara att flyga tur och retur till typ Paris kostar minst 4000:-. Om du reser två ggr månadg blir det alltså 8000:- på bara flygbiljetter. Du säger samtidigt att du lägger 10000:- resor. Du lägger alltså 2000:- för typ 10 hotellnätter, dvs 200:-/natt. Du får inte ens ett vandrarhem för dom pengarna.

Sen lägger du 7000/31=226:- per dag får mat. Och du lagar aldrigbmat själv, så för frukost lunch och middag lägger du alltså enbart 226:-.

Hur fan lever du egentligen?!?
Citera
2012-04-30, 00:07
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackftl

Offer för din egen dumhet?

Dumhet å dumhet.
Finns alltid hål att stoppa pengarna i.
Uppstår det något oväntat, vilket inte har hänt på 30år så kan man alltid låna/panta guld.
Citera
2012-04-30, 01:04
Medlem
Förstår inte ens varför rubriken nämner utgifterna i SEK - går ju inte ens att jämföra eftersom TS bor i staterna. Man tjänar mer och det är dyrare - punkt.

Inte skapar jag en tråd på flashback och grinar över at jag betalar 20 papp i hyra och om jag kanske borde hitta nått billigare när jag vet att det är vad det kostar att bo i den staden som jag bor i...
Citera
2012-04-30, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Dumhet å dumhet.
Finns alltid hål att stoppa pengarna i.
Uppstår det något oväntat, vilket inte har hänt på 30år så kan man alltid låna/panta guld.

Syftade på att vissa anser att deras spenderarbehov är av klinisk natur och att dom inte har förmåga att spara, lite offer-roll sådär. Skiter väl i vad folk gör egentligen, vill man inte så gör det inte.

Förutsatt att man har guld och nog av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in