2012-04-29, 01:21
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gondolinklyka
Ok, kanske borde begränsa det hela till en resa per månad och sedan sätta någon slags spending limit per vecka? Samtidigt är det skönt att inte bry sig om vad saker kostar, men insåg idag att det spårat ur lite. Har varit lite som att några tusen på en krogkväll spelar ingen roll liksom i det långa loppet.

Fast du får bränna en miljon, det är ditt problem men så länge du inte går minus, hamnar i skulder osv.

Du ber dock oss om råd och jag rekommenderar dig att först ta reda under månaderna, vart går pengar, något vettigt? Slöseri? Då börjar du förstå sen om du gör vettiga betalningar och om du tjänar på det

Jag själv var slösaktig, stora procent utav min inkomst men började bli lite "Vart fan försvinner allt?" och efter det började jag kolla bankudrag, spara kvitton osv för att ha koll på hur mycket jag har och om något skulle hända är jag redo att betala

Njuta för all ära men att spara är bra i så fall något oväntat händer
Citera
2012-04-29, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Fast du får bränna en miljon, det är ditt problem men så länge du inte går minus, hamnar i skulder osv.

Du ber dock oss om råd och jag rekommenderar dig att först ta reda under månaderna, vart går pengar, något vettigt? Slöseri? Då börjar du förstå sen om du gör vettiga betalningar och om du tjänar på det

Jag själv var slösaktig, stora procent utav min inkomst men började bli lite "Vart fan försvinner allt?" och efter det började jag kolla bankudrag, spara kvitton osv för att ha koll på hur mycket jag har och om något skulle hända är jag redo att betala

Njuta för all ära men att spara är bra i så fall något oväntat händer

Ja det uppenbara är väl att jag lägger 10k på resor varje månad och 7k på restauranger. Kan nog dra ner på det första. Det andra blir jobbigare, men även om jag drar ner 3500kr på restaurangbesök och lika mycket på resor så försvinner ju fortfarande 40k någonstans varje månad. Förstår inte riktigt vad som pågår. Kan även börja jobba mer iofs för att kompensera.
Citera
2012-04-29, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sedan
Det är inte slöseri att leva gott, och du har ekonomin för det. Kör på säger jag bara, man lever bara en gång. Jag skulle bra mycket hellre resa någon gång i månaden och ofta äta på restaurang än att sitta med miljoner på banken fast utan att få antingen resa eller käka restaurangkrubb.

Du kanske har rätt. Jag omges av en del sparsamma personer som tycker att jag slösar bara, men kanske borde köra på innan man får familj osv.
Citera
2012-04-29, 03:00
Medlem
DuranDurans avatar
Du jobbar inom finans och frågar flashback om råd när du själv svarar på dina egna frågor i tråden...
Allvarligt. Nackskott på såna som dig.

Citera
2012-04-29, 03:27
Medlem
le-douches avatar
skaffa självförtroende, byt kompisar och panta burkar!
Citera
2012-04-29, 04:52
Medlem
Vore kul att höra din livshistoria. Var och vad pluggade du och hur, när och varför flyttade du till USA?
Citera
2012-04-29, 06:32
Medlem
Du verkar vara en riktig viktigpelle. Sluta skryt om dina tillgångar och skaffa seriös hjälp istället för att tro att flashback ska kunna hjälpa dig. Just nu liknar din tråd bara en skryttråd där du pratar om din ekonomi precis som om det inte vore någonting.
Citera
2012-04-29, 07:05
Medlem
Mvks avatar
Om du inte trollar så lever du ett liv som alla drömmer om men få uppnår.
70k är halva min årslön, typ.
Tycker inte du ska ändra din livsstil.
Pengar är till för att brännas.

Har personligen aldrig kunnat spara och kommer inte heller att kunna det.
Visst, får jag 70k i månaden kanske jag lägger undan 10k......eller nä vette fan.
Kläder behövs alltid.
Citera
2012-04-29, 08:36
Medlem
Skaffa rutiner och börja lägg undan pengar till något som hus/lägenhet.
Citera
2012-04-29, 10:15
Medlem
Vore ju minst sagt intressant att vad det är för finansjobb där man bara jobbar i två veckor i sträck. Jag har liksom fått intrycket av att man jobbar bra mycket mer än så i finansbranschen, särskilt i NY. Och så mycket kan du inte jobba under de två veckorna så att det kompenserar för de två veckorna du är ledig. Har själv en kompis som jobbar för GS i London och han jobbar ca 12 timmar om dagen i hela månaden så att du bara skulle jobba 2 veckor och för mig helt osannolikt.

Vad har du för jobb?
Citera
2012-04-29, 11:17
Medlem
powerforcers avatar
TS har hög inkomst men är samtidigt utan förmögenhet, skulle han förlora jobbet är han utblottad tolkar jag det som? I såna fall väldigt pinsamt, urbota dumt t.o.m.

Spara först till en buffert på 2-3 månadslöner kontant, därefter investera i aktier, obligationer, fast egendom. SEN kan du slösa!
Citera
2012-04-29, 15:30
Medlem
QkNNs avatar
du får ju endå 25k över varje månad om du tjänar 70k. Ser inte vad problemet är, att kunna spara 25k i månaden är fett jävla nice
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in