• 1
  • 2
2012-04-28, 21:42
Medlem
Hej, jag har blivit uppringd flera gånger. Av någon barnunge som försöker vara rolig och gör till sin röst. Detta stör mig väldigt mycket, Jag vill väldigt gärna spåra idioten och få göra ett besök hos han.

Därför vill jag veta om man kan betala, eller på annat sätt få spårat den som ringde mig? Jag har Telia fast telefoni. Jag vet att det finns mycket trådar om detta, men det stod inget som var aktuellt i dom.
Citera
2012-04-28, 21:44
Medlem
Du ska kunna ta kontakt med din operatör, som ska kunna se vem som har ringt dig. Om dessa inte har dolt nummer genom polisen, så kan du få ut numret.
Citera
2012-04-28, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Du ska kunna ta kontakt med din operatör, som ska kunna se vem som har ringt dig. Om dessa inte har dolt nummer genom polisen, så kan du få ut numret.

Tack för snabbt svar vet du om det har funkat för andra personer med liknande problem?
Citera
2012-04-28, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latkorven
Tack för snabbt svar vet du om det har funkat för andra personer med liknande problem?
Jag själv fick ut ett nummer av Tre, och en kompis fick det av Halebop. På Halebop fick han dock betala 50 kr har jag för mig.
Citera
2012-04-28, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Jag själv fick ut ett nummer av Tre, och en kompis fick det av Halebop. På Halebop fick han dock betala 50 kr har jag för mig.

Tack! blev genast mycket gladare när jag läste ditt svar
Citera
2012-04-28, 22:21
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Hej, jag har blivit uppringd flera gånger. Av någon barnunge som försöker vara rolig och gör till sin röst. Detta stör mig väldigt mycket, Jag vill väldigt gärna spåra idioten och få göra ett besök hos han.

Därför vill jag veta om man kan betala, eller på annat sätt få spårat den som ringde mig? Jag har Telia fast telefoni. Jag vet att det finns mycket trådar om detta, men det stod inget som var aktuellt i dom.

Du kan beställa en spårning för att få veta vilket nr det är.

http://www.telia.se/privat/katalog/V...058534.product

Kostar dock 600 SEK
Citera
2012-04-28, 23:22
Medlem
kiluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Du kan beställa en spårning för att få veta vilket nr det är.

http://www.telia.se/privat/katalog/V...058534.product

Kostar dock 600 SEK
Är det inte så att man får veta namnet på personen som står bakom abonnemanget och inte nummret?
Citera
2012-04-28, 23:36
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kilus
Är det inte så att man får veta namnet på personen som står bakom abonnemanget och inte nummret?

Rätt, man får inte numret utan enbart namnet på personen (möjligen adress med).
Citera
2013-01-04, 13:08
Medlem
VonGlides avatar
Jag ringde telenor och telia2, ingen utav dem sa att det var möjligt. Telenor sa "vi ser inga inkommande samtal". Medan Telia2 sa att det är endast vid större polisutredningar som de lämnar ut info.

Är det rätt, eller har de helt fel?
Citera
2013-01-04, 16:14
Medlem
iHenkeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonGlide
Jag ringde telenor och telia2, ingen utav dem sa att det var möjligt. Telenor sa "vi ser inga inkommande samtal". Medan Telia2 sa att det är endast vid större polisutredningar som de lämnar ut info.

Är det rätt, eller har de helt fel?

Utdrag ur kundsystemen går oftast via kundsäkerhetsavdelningen inom företaget, så om man nu blir uppringd av ett hemligt nummer och känner sig trakasserad av det så föreslår jag att man kontaktar polisen för att anmäla det.
Citera
2013-01-04, 16:39
Medlem
VonGlides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iHenked
Utdrag ur kundsystemen går oftast via kundsäkerhetsavdelningen inom företaget, så om man nu blir uppringd av ett hemligt nummer och känner sig trakasserad av det så föreslår jag att man kontaktar polisen för att anmäla det.

Därav finns det inget annat sätt att få tag på de som ringer? Jag har hört om program som "backtrackar" dolt nummer ringaren. Är det möjligt att använda sig av det kanske?
Citera
2013-01-04, 21:00
Medlem
Legajuanas avatar
Citat:

Du kan spåra via din operatör, om jag minns rätt så kostar det ca 500-700 på tele2, om du känner att det är värt pengarna så go for it..

annars ändrar du nr (200kr på tele2) & lägger efter detta in hemligt nummer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in