Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Så är jag numera på 76 arenor som räknas emot de 92 som finnes tillhands varje säsong.
Kommer säkerligen att tappa Carlisle,som är på väg att droppa ur League 2.
Å andra sidan ser det ut som att Barnet kommer att fixa återkomst till EFL,och den har jag prickat av redan 2017.
Morecambe ser det också illa ut för i League 2,men den arenan har jag inte besökt.
Norwich,Bromley samt Rotherham sist avprickade.Carrow Road är valet bland dessa tre.
Cirka 16 arenor återstår vid säsongen slut således.
Det börjar bli tufft att kunna pricka in flertal vid olika resor så det tar nog cirka 4 år till innan jag gjort alla 92.
76.. jäklar vad starkt. Själv har jag tyvärr bara fått +1 sedan jag skrev senast i tråden. (Crystal P sent 2022). Hoppas få till ett par bra resor till England nästa säsong, för att få ihop åtminstone ett par nya arenor och börja närma mig att kunna sätta 60 som ett tänkbart mål innan åldern tar ut sin rätt. Vill även ha en del nya lag, då jag sett 81 st olika live men då ingår några från National League. Har inte riktigt koll på exakt antal av nuvarande ligalag, men nu fick jag en anledning att uppdatera mina listor.
Men sett till "svensk kultur" har jag nyss varit runt på idrottsplatser i sydvästra Småland som t ex Åvallen i Hallaryd, Sparbanksvallen i Hinneryd (nybyggd och konstgräs), Göteryds IP, Björkövallen i Pjätteryd och en handfull andra pärlor. Dock enbart korta stopp när jag kört förbi (valt en del omvägar för att just köra förbi). så räknas ju egentligen inte som äkta besök och svenska fotbollsplaner är heller inget jag dokumenterar. Men trots att man är ensam på en öde och tyst gräsplätt så liksom hör man ändå hur det låtit genom åren.