2012-04-28, 02:42
Medlem
waccoes avatar
Har nyligen börjat ägna mig åt groundhopping, och är nyfiken på om det finns någon annan här som sysslar med detta eller om det bara är någon som följt sitt lag i ur och skur och på färden sett många arenor?

Några förslag på arenor som man MÅSTE se?

Jag har hittills hunnit med samtliga Allsvenska arenor, de flesta i superettan samt sexton i England och sju i Tyskland. Favoriten så här långt är Kenilworth Road, Luton.

Kom igen, dela med er av era favoriter!
Citera
2012-04-28, 02:45
Medlem
Brunnby IFs arena är classic som fan! Brunnbyvallen.

Har för mig att det är rätt känt inom Europa.
Citera
2012-04-28, 02:50
Medlem
Speytos avatar
Vill påbörja en karriär inom det Har ingen fotbollsintresserad i min lilla famlij samt få vänner som är lika fotbollsintresserade som jag är, därför blir det svårt att besöka många arenor. Men jag är fortfarande ung och har många år framöver att besöka flera arenor och det ska jag försöka göra till det yttersta. Vill gärna uppleva tysk fotboll på plats.

De enda arenorna jag kan lägga till på min lista är:
Råsunda
Nya Ullevi (40k arenan alltså)
Santiago Bernabéu

Gissa vilken som var mäktigast
Citera
2012-04-28, 02:57
Medlem
waccoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speyto
Vill påbörja en karriär inom det Har ingen fotbollsintresserad i min lilla famlij samt få vänner som är lika fotbollsintresserade som jag är, därför blir det svårt att besöka många arenor. Men jag är fortfarande ung och har många år framöver att besöka flera arenor och det ska jag försöka göra till det yttersta. Vill gärna uppleva tysk fotboll på plats.

De enda arenorna jag kan lägga till på min lista är:
Råsunda
Nya Ullevi (40k arenan alltså)
Santiago Bernabéu

Gissa vilken som var mäktigast

Bernabeu verkar mäktig som fan! Har inte besökt varken Spanien eller Italien ännu men har planerat in Italien till hösten.

Det kan verka konstigt, men åk själv! Mina bästa upplevelser så här långt är när jag varit ensam. Sätt dig på en hemmapub ett par timmar innan match och du hittar vänner direkt, jag lovar! Åtminstone utomlands..
Citera
2012-05-04, 00:28
Medlem
Är själv lite av en 'arenanörd' men har tyvärr inte ekonomiska resurser för att ägna mig åt groundhopping men som fotbollsupporter(elfsborg) så har man hunnit med en del i sverige iallafall

malmö stadion(betongklumpen)
olympia
vångavallen
landskrona ip
fredriksskans
värendsvallen
örjans vall
påskbergsvallen
ullevi(gamla, urgamla samt den största)
rambergsvallen
skarsjövallen
eyravallen
bårsta ip

olympia håller jag som min favorit här(varför vet jag ej)

är dock sugen på att dra till tyskland, där finns det gott om äldre arenor med stora ståplatsläktare typ dortmunds hemmaplan, millerntor hade vart najs också
Citera
2012-05-04, 15:12
Medlem
Gör så sakteliga min 92..dvs,alla de engelska arenorna i fyra högsta ligorna.
Började i Wolverhampton och senaste arenan är Swindons County Ground med Paolo Di Canio i högform på sidlinjen.

Personlig favorit hitills känns som Charltons hemmaarena The Valley samt Chesterfields numera nedlagda gamla throwback till svunnen tid Saltergate.
Gillar även Goodison Park och litet överraskande Loftus Road.

Sämst so far?..Hatar allt med Colchesters nya stadion.Oldhams Boundary Park är icke heller det någon större höjdare.
Citera
2012-05-04, 15:14
Medlem
Måste även slå ett slag i positiv riktning för Carlisles hemmaplan Brunton Park.
Citera
2012-05-05, 12:18
Medlem
soderhavets avatar
Örjansvall är ett hett tips dock ett minus för löparbanorna
Citera
2012-05-06, 00:57
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soderhavet
Örjansvall är ett hett tips dock ett minus för löparbanorna
Nu känner jag mig lite som han den blåvite som inte fattar ironi, men Örjans vall har väl inga löparbanor?
Citera
2012-05-06, 11:43
Medlem
preben12s avatar
Barnets arena Underhill Stadium är en favorit. Var där 2009 när de mötte Port Vale i League 2, var riktigt bra tryck och trevlig stämning. Mest känd är väl arenan för att den lutar något enormt från kortsida till kortsida. Så är man i London och har en ledig dag samtidigt som Barnet spelar hemma så rekommenderar jag absolut ett besök. Barnet ligger i de norra delarna av London, ta northern line norrut och sen är det gångavstånd till arenan.
Citera
2012-05-06, 17:49
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Barnets arena Underhill Stadium är en favorit. Var där 2009 när de mötte Port Vale i League 2, var riktigt bra tryck och trevlig stämning. Mest känd är väl arenan för att den lutar något enormt från kortsida till kortsida. Så är man i London och har en ledig dag samtidigt som Barnet spelar hemma så rekommenderar jag absolut ett besök. Barnet ligger i de norra delarna av London, ta northern line norrut och sen är det gångavstånd till arenan.

Då gäller det (tyvärr) att skynda på.

http://www.barnetfc.com/page/LatestNews/0,,10431~2656206,00.html

I övrigt är det bara att hålla med om Brunton Park samt Kenilworth Road. 2 kulturskatter som hitintills har klarat sig undan den moderna fotbollens skövlingar.
Citera
2012-05-06, 18:02
Medlem
Gestricias avatar
Min favorit är Stadio Flaminio i Rom. Har även varit på Olimpico i Rom, och Matusa i Frosinone. Annars bara de flesta allsvenska arenorna...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in