Citat:
Ursprungligen postat av
Yngve Wahlander
Riktigt starkt jobbat. Har du några relativt lätta att kunna ta som tex lag runt London och Manchester eller börjar det bli utspritt över hela landet?
Nu var det visserligen inte mig du frågade men svarar med lite allmänna råd till den som är intresserad.
De flesta arenor i England är väl egentligen ”lätta” om man syftar på kommunikationer. Däremot kan ju en del vara oerhört svåra att få biljett till när det är ligamatch. Framförallt då PL, men kan gälla även vissa mindre. T ex hade jag planer på att ta Stockport i augusti men upptäckte till min förvåning att de nästan alltid hade slutsålt och biljetter enbart via förköp.
Hur som helst så är väl det mest grundläggande att man inte gör weekendresor utan ser till att vara över t ex 8-10 dagar. Och gärna planerar in resorna när det är veckomatcher i de lägre serierna eller cupmatcher. Bästa sättet att plocka PL-arenor är att åka i slutet av augusti när dessa går in i ligacupen, och ta de som lottats hemma. Alltid billigt (t ex 15 pund) och aldrig slutsålt, och har man tur kan få ihop en match per dag mån-tors, om man orkar. Roligast är förresten att ta bortaläktaren och lajva bortafan.
Eller då som sagt veckomatcher i ligan. Checka spelschemat i slutet av juni och planera. Kolla kartor osv. Tisdag och onsdag finns då alltid alternativ. Åker man t ex måndag ena veckan och hem torsdag veckan därpå och båda veckorna har cup eller liga, så kan man få in 5-6 matcher utan problem.
Problemen börjar när man nått över 30-40 arenor.. då blir det svårare att planera och man hittar färre och färre nya varje resa.
Själv har jag kvar t ex Chelsea som nästan bara kan nås om det är ligacup eller svindyr turistbiljett. Även kvar många västerut som båda Bristol-lagen, Swindon, Reading, och framförallt sydkusten. Plus nordöstra England. Men men.. under kommande säsong skall jag bara uppdatera räknaren. Har bara blivit ”dubbletter” senaste två säsongerna. Är dock inte lika ambitiös som Lookalike. 92 och dessutom de 92 som spelar i PL-L2 känns omöjligt.