• 8
  • 9
2025-05-28, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Så är jag numera på 76 arenor som räknas emot de 92 som finnes tillhands varje säsong.
Kommer säkerligen att tappa Carlisle,som är på väg att droppa ur League 2.
Å andra sidan ser det ut som att Barnet kommer att fixa återkomst till EFL,och den har jag prickat av redan 2017.
Morecambe ser det också illa ut för i League 2,men den arenan har jag inte besökt.

Norwich,Bromley samt Rotherham sist avprickade.Carrow Road är valet bland dessa tre.

Cirka 16 arenor återstår vid säsongen slut således.
Det börjar bli tufft att kunna pricka in flertal vid olika resor så det tar nog cirka 4 år till innan jag gjort alla 92.

Riktigt starkt jobbat. Har du några relativt lätta att kunna ta som tex lag runt London och Manchester eller börjar det bli utspritt över hela landet?
Citera
2025-05-28, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yngve Wahlander
Riktigt starkt jobbat. Har du några relativt lätta att kunna ta som tex lag runt London och Manchester eller börjar det bli utspritt över hela landet?

Nu var det visserligen inte mig du frågade men svarar med lite allmänna råd till den som är intresserad.

De flesta arenor i England är väl egentligen ”lätta” om man syftar på kommunikationer. Däremot kan ju en del vara oerhört svåra att få biljett till när det är ligamatch. Framförallt då PL, men kan gälla även vissa mindre. T ex hade jag planer på att ta Stockport i augusti men upptäckte till min förvåning att de nästan alltid hade slutsålt och biljetter enbart via förköp.

Hur som helst så är väl det mest grundläggande att man inte gör weekendresor utan ser till att vara över t ex 8-10 dagar. Och gärna planerar in resorna när det är veckomatcher i de lägre serierna eller cupmatcher. Bästa sättet att plocka PL-arenor är att åka i slutet av augusti när dessa går in i ligacupen, och ta de som lottats hemma. Alltid billigt (t ex 15 pund) och aldrig slutsålt, och har man tur kan få ihop en match per dag mån-tors, om man orkar. Roligast är förresten att ta bortaläktaren och lajva bortafan.

Eller då som sagt veckomatcher i ligan. Checka spelschemat i slutet av juni och planera. Kolla kartor osv. Tisdag och onsdag finns då alltid alternativ. Åker man t ex måndag ena veckan och hem torsdag veckan därpå och båda veckorna har cup eller liga, så kan man få in 5-6 matcher utan problem.

Problemen börjar när man nått över 30-40 arenor.. då blir det svårare att planera och man hittar färre och färre nya varje resa.

Själv har jag kvar t ex Chelsea som nästan bara kan nås om det är ligacup eller svindyr turistbiljett. Även kvar många västerut som båda Bristol-lagen, Swindon, Reading, och framförallt sydkusten. Plus nordöstra England. Men men.. under kommande säsong skall jag bara uppdatera räknaren. Har bara blivit ”dubbletter” senaste två säsongerna. Är dock inte lika ambitiös som Lookalike. 92 och dessutom de 92 som spelar i PL-L2 känns omöjligt.
Senast redigerad av Burkgurka 2025-05-28 kl. 20:41.
Citera
2025-05-29, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yngve Wahlander

Om inte Londonlag,i alla fall "pendlarlag" som Oxford,Cambridge,Milton Keynes finns kvar.
Fleetwood antagligen jobbigast att ta sig till.
Största problemet nu är biljetter till lag som Bournemouth,Liverpool,Leeds.

Oldham eller Southend kommer tillbaka till EFL.Jag har besökt bägge sedan innan,vilket betyder att jag besökt 77 av kommande säsongs 92 arenor.
Citera
2025-06-05, 09:11
Medlem
Hur många har ni besökt per år ungefär för att nå era imponerande siffror och under hur lång tid?

Själv har jag satsat mer på att besöka matcher i så många länder som möjligt (21 länder just nu). Men ska bli lite ändring på det då jag känner att det är dags att börja beta av de brittiska mer och mer framöver. Har bara 10 st just och några är lower-league. Så att få the 92 komplett ligger just nu långt bort men kanske kan man lösa det.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in