2012-04-27, 20:37
Medlem
Zedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittkissare
Jag har för mig att om man bryter mot stopplikt samt några få andra regler så leder det till indraget körkort direkt. Bryta mot stopplikten är de rätt hårda med och det låter rimligt med indraget körkort för det tycker jag. Vill dock inte svära på det. Men jag vet att jag själv alltid stannar vid stopplikt oavsett om det är öde på vägen eller inte just därför att jag ha det i bakhuvudet att det blir indraget körkort om polisen skulle se det.
Självklart. Minns då jag tog mitt körkort att de påpekades många gånger att poliserna var väldigt hårda om man inte stoppade vid stopplikt och självklart är det väldigt viktigt att göra detta.

Citat:
Ursprungligen postat av ArvidoElit
var var det nånstans? kanske nån här på fb har sett nått
Med risk för outning så får vi tyvärr skippa detta denna gången.
Citera
2012-04-27, 21:03
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittkissare
Jag har för mig att om man bryter mot stopplikt samt några få andra regler så leder det till indraget körkort direkt. Bryta mot stopplikten är de rätt hårda med och det låter rimligt med indraget körkort för det tycker jag. Vill dock inte svära på det. Men jag vet att jag själv alltid stannar vid stopplikt oavsett om det är öde på vägen eller inte just därför att jag ha det i bakhuvudet att det blir indraget körkort om polisen skulle se det.

Inte alls. Drar man som en galning ut på en huvudväg med tät trafik så drar de kortet. Annars inte. Jag tittar efter poliser om vägen är tom. Sedan drar jag på tvåan. Givetvis bara vid högersväng, om sikten är minst 200 m och det inte är dålig sikt på grund av väder.
Citera
2012-04-27, 23:36
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Inte alls. Drar man som en galning ut på en huvudväg med tät trafik så drar de kortet. Annars inte. Jag tittar efter poliser om vägen är tom. Sedan drar jag på tvåan. Givetvis bara vid högersväng, om sikten är minst 200 m och det inte är dålig sikt på grund av väder.

Rätt, iaf enligt trafikjuristen. Tidigare var praxis att dra kortet direkt vid att bryta mot stopplikt men nu tar man hänsyn till trafikfaran i övrigt.

http://trafikjuristen.se/korkortingr...rkallelse5.htm
Citera
2012-04-27, 23:55
Medlem
Drograttfylla ger oftast 1års indraget körkort, enligt åklagarn som dömde mig och min advokat.
Skulle vara en rattfylla då, om dom ser mindre allvarligt på det.
Citera
2012-04-27, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Drograttfylla ger oftast 1års indraget körkort, enligt åklagarn som dömde mig och min advokat.
Skulle vara en rattfylla då, om dom ser mindre allvarligt på det.

Helt FEL bara 1 års indraget körkort tycker att drogfylla borde ha en 1 års bevisad drogfrihet som GM får bekosta, sen får han bekosta en ny uppkörning och visa att han kan vistas ute bland vanliga trafikanter utan att köra runt påtänd och riskera liv o läm på folk
Citera
2012-04-28, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristian65
Helt FEL bara 1 års indraget körkort tycker att drogfylla borde ha en 1 års bevisad drogfrihet som GM får bekosta, sen får han bekosta en ny uppkörning och visa att han kan vistas ute bland vanliga trafikanter utan att köra runt påtänd och riskera liv o läm på folk

Indraget 1år, sen fick man bekosta uppvisad drogfrihet i 1 år efter det på egen bekostnad. Sen fick jag ta om kortet på egen bekostnad igen. Men kortet blev bara indraget 1år.
[real tid innan jag fick körkort igen ~3år.]

Eller vad menar du, är det inte standard? Skriv så man förstår.
Citera
2012-04-28, 00:10
Medlem
Citat:
Indraget 1år, sen fick man bekosta uppvisad drogfrihet i 1 år efter det på egen bekostnad. Sen fick jag ta om kortet på egen bekostnad igen. Men kortet blev bara indraget 1år.

Eller vad menar du, är det inte standard? Skriv så man förstår.

Kanske du borde dra ner på drogerna så du kan läsa riktigt och förstå vad som vanliga människor menar.

men ska förklara för dig som för ett 3årigt barn.

Är du redo??????

1 år indraget körkort!!
Sedan 1 år bevisad drogfrihet som du får bekosta varför ska vi skattebetalare göra det.
Efter det får du ta uppkörning så du kan förtjäna ett förtroende att vistas ute bland vanliga människor utan att köra på någon i din benzo psykos.

Om det är något du inte fattar fortfarande så är jag ledsen jag pratar inte dumb ass
Citera
2012-04-28, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristian65
Kanske du borde dra ner på drogerna så du kan läsa riktigt och förstå vad som vanliga människor menar.

men ska förklara för dig som för ett 3årigt barn.

Är du redo??????

1 år indraget körkort!!
Sedan 1 år bevisad drogfrihet som du får bekosta varför ska vi skattebetalare göra det.
Efter det får du ta uppkörning så du kan förtjäna ett förtroende att vistas ute bland vanliga människor utan att köra på någon i din benzo psykos.

Om det är något du inte fattar fortfarande så är jag ledsen jag pratar inte dumb ass

Det är exakt sådär det går till, så oroa dig inte du behöver inte betala ett öre.
Förutom att man måste skriva upp dessutom. Benso motverkar psykoser.

Läs mitt inlägg igen sen, för jag har uppdaterat det efter du svarade.

Du pratar däremot inte svenska, men det är inte ditt fel utan antagligen dyslexi/dina lärares/eller nått annats fel. Eller är du full?
Senast redigerad av nilltre 2012-04-28 kl. 00:17.
Citera
2012-04-28, 00:17
Medlem
Citat:
Det är exakt sådär det går till, så oroa dig inte du behöver inte betala ett öre.

ja ändra efterhand passar ju ganska bra.
Skönt att höra att det finns lite rättvisa då.

All cred till dig om du håller dig drogfri
Citera
2012-04-28, 00:19
Medlem
Citat:

Du pratar däremot inte svenska, men det är inte ditt fel utan antagligen dyslexi/dina lärares/eller nått annats fel. Eller är du full?

Påpeka vad som inte var riktig svenska i mitt svar är du snäll
Måste ursäkta mig med antydningen av Benso "Benso motverkar psykoser."
Är nämligen inte hemma med att ta droger.
Senast redigerad av kristian65 2012-04-28 kl. 00:22.
Citera
2012-04-28, 01:06
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
Rätt, iaf enligt trafikjuristen. Tidigare var praxis att dra kortet direkt vid att bryta mot stopplikt men nu tar man hänsyn till trafikfaran i övrigt.

http://trafikjuristen.se/korkortingr...rkallelse5.htm

Vid rödljus är det däremot kortet bort direkt. Du kan stå en kvart vid ett icke-fungerande rödljus och tröttnar du och kör kan du ge dig fan på att en polis dyker upp ur en buske. Sedan ska DU bevisa att du stått där en kvart och väntat och att ljuset var trasigt. Under tiden har du inget kort och förlorar kanske jobbet.
Citera
2012-04-28, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Vid rödljus är det däremot kortet bort direkt. Du kan stå en kvart vid ett icke-fungerande rödljus och tröttnar du och kör kan du ge dig fan på att en polis dyker upp ur en buske. Sedan ska DU bevisa att du stått där en kvart och väntat och att ljuset var trasigt. Under tiden har du inget kort och förlorar kanske jobbet.

Är det så???????

Jag är i behov av mitt kort för mitt jobb och vet med säkerhet att folk i min närheten har fått tillbaka sina kort om inte brottet varit för grovt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in