• 1
  • 2
2012-04-26, 02:53
Medlem
Hej alla goa flashbackare. Behöver lite hjälp från er här!

Lång historia kort; jag och en tjej som dejtat ett tag har glidit isär lite det senaste veckorna och det kan vara så att hon tappat känslor för mig. Har bestämt mig för att spela svår, men på rätt sätt!

Man kan ju spela svår på många olika sätt, exmepelvis:

1. Låta henne ta initiativ först hela tiden, utan att svara överhuvudtaget.
2. Samma som ovan fast svara lite halvtråkigt/drygt för att "spela" att man har annat för sig som är viktigare.
3. ..? Fler varianter?

Jag är ute efter den perfekta varianten av svårfångning (nytt ord? hmm..)
Jag vill att hon ska börja sakna mig, minnas det fina vi hade tillsammans och förhoppningsvis komma tillbaka till mig. Hur ska jag då bete mig, när hon exempelvis smsar, eller ringer? Ofta under vardagar så hör hon bara av sig på natten(facebook). På fyllan så ringer hon ofta efter själva festen. Ska jag svara? Hur ska jag vara mot henne? Kanske inte ska svara så snabbt, och inte varje gång heller?

Har känt att det lätt blir, när hon väl hör av sig, att jag lätt drar upp varför hon aldrig hör av sig längre och blablabla.. vilket får mig att låta så lättfångad och lipig. Nog med den stilen!

Så, hjälp mig att resonera fram det bästa och effektivaste sättet att spela svårfångad på, så att tjejen just du tycker om vill ha dig tillbaka!
(för spelar man korten i "spelet" rätt, så funkar det!)

TACK!
Citera
2012-04-26, 02:58
Medlem
För att utveckla resonemanget lite. Jag vill att hon inte riktigt ska veta var hon har mig, alltså bli nyfiken på vad jag gör och sånt. Just nu känner jag att hon vet exakt var hon har mig och kan komma och gå som hon vill i mitt liv, som om jag alltid var "tillgänglig" för henne.

Skillnaden mellan svårfångad och dryg är oerhört hårfin, så hjälp uppskattas!
Citera
2012-04-26, 03:01
Medlem
the_c00l_guys avatar
Öhm. Ålder på dig?

OnT så tycker jag att du inte ska svara ALLS.
Vänta tills hon frågar varför du inte svarar, då svarar du lite grinigt.
Inga frågor, bara enkla svar. Var dock inte rädd för att vara charmig i svaren.

Håller hon kontakten uppe trots detta, då kan du vara lugnt - hon vill ha dig.

Då är det bara att köra på det enda raka och föreslå ett uppmötande vid passande tidpunkt.
Är även sprit inblandat vid tillfället är saken biff, inga konstigheter.
Citera
2012-04-26, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the_c00l_guy
Öhm. Ålder på dig?

OnT så tycker jag att du inte ska svara ALLS.
Vänta tills hon frågar varför du inte svarar, då svarar du lite grinigt.
Inga frågor, bara enkla svar. Var dock inte rädd för att vara charmig i svaren.

Håller hon kontakten uppe trots detta, då kan du vara lugnt - hon vill ha dig.

Då är det bara att köra på det enda raka och föreslå ett uppmötande vid passande tidpunkt.
Är även sprit inblandat vid tillfället är saken biff, inga konstigheter.
Jag är 19, hon 18.

Anledningen till att jag valt denna väg är för att hon själv blivit allt mer tystlåten och "svår" det senaste. Jag har försökt vara som vanligt och smsat men det har bara fungerat stundtals. Så vill att hon ska smaka lite på sin egen medicin och jaga mig lite istället för tvärtom. Sen vill jag inte vara otrevlig på nått sätt(hon kan bli sur ganska fort/lätt), utan jag vill vara trevlig, charmig men svår och mystisk. Låter fånigt men det är enda vägen till att få henne tillbaka som det var förut...
Citera
2012-04-26, 03:19
Medlem
the_c00l_guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shava
Jag är 19, hon 18.

Anledningen till att jag valt denna väg är för att hon själv blivit allt mer tystlåten och "svår" det senaste. Jag har försökt vara som vanligt och smsat men det har bara fungerat stundtals. Så vill att hon ska smaka lite på sin egen medicin och jaga mig lite istället för tvärtom. Sen vill jag inte vara otrevlig på nått sätt(hon kan bli sur ganska fort/lätt), utan jag vill vara trevlig, charmig men svår och mystisk. Låter fånigt men det är enda vägen till att få henne tillbaka som det var förut...

Okej. Jobbigt när det inte finns en annan utväg.

Jag brukar inte köra på detta vis egentligen.
Det ända jag vet är att jag gjorde såhär på en brud som jag inte ville ha alls, jag spelade alltså svårfångad per automatik. Vilket gav resultat till min stora förvåning.

Hur som, lycka till med brudhalvan. Hoppas hon är värd ditt engagemang!
Citera
2012-04-26, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the_c00l_guy
Okej. Jobbigt när det inte finns en annan utväg.

Jag brukar inte köra på detta vis egentligen.
Det ända jag vet är att jag gjorde såhär på en brud som jag inte ville ha alls, jag spelade alltså svårfångad per automatik. Vilket gav resultat till min stora förvåning.

Hur som, lycka till med brudhalvan. Hoppas hon är värd ditt engagemang!

Hur hade du gjort i min situation? Känner mig ju bara dum om jag tar initiativet varje gång liksom.. förr i tiden så smsade vi hela tiden, natt som dag, och båda tog lika mycket initiativ. Nu har hon förändrats, det är därför jag börjat fundera på vad som är fel. Vet dock att hon fortfarande gillar mig! Hon har sagt att hon velat "backa" lite för att se vad hon verkligen känner. Men ändå så skriver hon ibland t.e.x."kramas?" ...och sen kan det vara tyst ett tag igen. Skumt. Hjälp uppskattas!
Citera
2012-04-26, 03:50
Medlem
the_c00l_guys avatar
Citat:
Hur hade du gjort i min situation? Känner mig ju bara dum om jag tar initiativet varje gång liksom.. förr i tiden så smsade vi hela tiden, natt som dag, och båda tog lika mycket initiativ. Nu har hon förändrats, det är därför jag börjat fundera på vad som är fel. Vet dock att hon fortfarande gillar mig! Hon har sagt att hon velat "backa" lite för att se vad hon verkligen känner. Men ändå så skriver hon ibland t.e.x."kramas?" ...och sen kan det vara tyst ett tag igen. Skumt. Hjälp uppskattas!

Ses ni fortfarande eller är det bara sms/chatt-konversationer ni har?
Hade jag varit dig så hade jag slutat upp med gulligull-smsen helt och rakt frågat om ni ska ses.

Väl öga mot öga så ta upp det du känner, gärna strax efter ligget - förutsatt att du är bra, annars ta det innan. Om det är ett förhållande du vill åt förstås.

Svårt för mig att förstå eran relation riktigt, men mig veterligen så går det rätt trögt och om inte alls att spela svårfångad och hålla på med massa taktiker för att få henne att tycka om en.

Mystik i all ära men ärlighet varar som bekant längst.

Mer än så kan jag nog inte hjälpa dig. Lycka till killen.
Citera
2012-04-27, 14:44
Medlem
Citat:

säger bara en sak, ta reda på vad hon verkligen vill, jag gick i veckor och trodde att bruden jag dejtade var ute efter ett förhållande och var seriös. Hon blev också annorlunda och till slut så kröp hon ju fram till korset och ville bara vara vänner. Då hade jag gått i veckor och nojjat och varit jävligt ledsen stundtals.

Önskar inte detta någon annan, för att inte vara osäker på vad som händer i en relation är bland det värsta som finns. Så ta reda på vad hon vill och låt henne inte snirkla sig och komma med ursäkter. Vad jag har märkt i tidigare relationer också så har tjejer en tendens att höra av sig mindre och mindre och tro att man ska fatta per automatik att dom inte vill längre

Hoppas det inte är ett svalnande intresse från hennes sida och lycka till!
Citera
2012-04-30, 23:55
Medlem
Citat:
Hej alla goa flashbackare. Behöver lite hjälp från er här!

Lång historia kort; jag och en tjej som dejtat ett tag har glidit isär lite det senaste veckorna och det kan vara så att hon tappat känslor för mig. Har bestämt mig för att spela svår, men på rätt sätt!

Man kan ju spela svår på många olika sätt, exmepelvis:

1. Låta henne ta initiativ först hela tiden, utan att svara överhuvudtaget.
2. Samma som ovan fast svara lite halvtråkigt/drygt för att "spela" att man har annat för sig som är viktigare.
3. ..? Fler varianter?

Jag är ute efter den perfekta varianten av svårfångning (nytt ord? hmm..)
Jag vill att hon ska börja sakna mig, minnas det fina vi hade tillsammans och förhoppningsvis komma tillbaka till mig. Hur ska jag då bete mig, när hon exempelvis smsar, eller ringer? Ofta under vardagar så hör hon bara av sig på natten(facebook). På fyllan så ringer hon ofta efter själva festen. Ska jag svara? Hur ska jag vara mot henne? Kanske inte ska svara så snabbt, och inte varje gång heller?

Har känt att det lätt blir, när hon väl hör av sig, att jag lätt drar upp varför hon aldrig hör av sig längre och blablabla.. vilket får mig att låta så lättfångad och lipig. Nog med den stilen!

Så, hjälp mig att resonera fram det bästa och effektivaste sättet att spela svårfångad på, så att tjejen just du tycker om vill ha dig tillbaka!
(för spelar man korten i "spelet" rätt, så funkar det!)

TACK!

Säg : BACK TO THE KITCHEN KVINNAAAAAAAAAA
Citera
2012-05-09, 21:48
Medlem
Hur gick det TS?
Citera
2012-05-10, 00:14
Medlem
Spatzerarens avatar
Du ska inte spela svårfångad överhuvudtaget, folk tröttnar snabbare än kvickt kan jag tala om för dig!

Visa att du är intresserad av henne idiot.. Om du leker "svårfångad" så kommer hon tänka "han är inte intresserad av mig, jag skiter i honom och går vidare" och så var det bortkastat..

Skriv typ godnatt och liknande det betyder mer än vad man tror hos många. Hon förväntar sig inget godnatt men när hon får ett så kommer hon få ett leende på läpparna och veta att du bryr dig..

Lycka till! pappskalle..
Citera
2012-05-10, 01:36
Medlem
L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spatzeraren
Du ska inte spela svårfångad överhuvudtaget, folk tröttnar snabbare än kvickt kan jag tala om för dig!

Visa att du är intresserad av henne idiot.. Om du leker "svårfångad" så kommer hon tänka "han är inte intresserad av mig, jag skiter i honom och går vidare" och så var det bortkastat..

Skriv typ godnatt och liknande det betyder mer än vad man tror hos många. Hon förväntar sig inget godnatt men när hon får ett så kommer hon få ett leende på läpparna och veta att du bryr dig..

Lycka till! pappskalle..

Håller med ovanstående.
Väx upp och bete dig som en man.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in