Citat:
Ursprungligen postat av gentleman
Nej det är inte 'case closed' din kulturlöse mupp. Slå upp sensibilitet i SAOB
Sensibilitet vet jag vad det betyder, "sensibiliteter" är dock nysvenska din jävla sverigehatare. Lär dig hur man böjer ord innan du åker ut på ett korståg i svenska språkets namn.
Citat:
Det var du som skrev att cirkeln skulle ha förvandlats till en kvadrat som någon slags naturlig utveckling som det bara är att acceptera,
Fuck, vad du är blåst. Det jag skrev var att om något är A tidigare, men är B nu, alltså att en förändring har skett, är det idiotiskt att fortsätta kalla det A. Om alla firade jul förut, men alla inte gör det nu, kan man inte säga att alla firar jul.
Citat:
sedan tror du att det inte spelar någon roll att kulturmarxister skriver om barnens språk. Du borde byta ut Jefferson. Mao eller Gramsci passar dig bättre.
Det är ju JAG som försvarar yttrandefrihet här, inte du. Det är du som är auktoritetsvurmaren, likt kulturmarxisterna, av oss båda, förstår du inte det? Jag menar att man borde få kalla jul/vinterlovet vad man vill och att det inte alls är ologiskt att kalla det vinterlovet då, de facto, många inte firar jul. Det är ju DU som vill att överheten skall kalla det jullov och BARA jullov. Jag menar att det är upp till var och en att kalla det vad du vill. Jag skiter väl fullständigt om det heter jullov, vinterlov eller mumbojumbolov. Det är DU, likt kulturmarxisterna, som vill tvinga folk till att säga jullov. Det enda jag påpekar är att det är dumt att kalla det jullov med mandat från överheten, då många inte firar jul.
Citat:
Potatislov, skurlov eller påsklov, alla namnbyten stör mig men 'vinterlov' är fånigast.
Oväntat att ord är din värsta fiende, xenofob som du är.
Citat:
Vem firar inte jul i Sverige? Du tror det är många, men det är för att du umgås med fel folk. Det finns ingen anledning att låta popvänstern sätta standarden. Jullov är jullov därför att det är då vi i Sverige firar jul, inte bara att det är vinter, och det är därför alla barn är lediga.
FIRAR ALLA JUL I SVERIGE? FINNS DET INTE ENS EN ENDA INDIVID SOM INTE FIRAR JUL I SVERIGE?