• 1
  • 2
2012-04-25, 23:48
Medlem
Som de flesta nu vet är det "rasistiskt" att vara svensk i Sverige och mycket har nu hänt pga detta.

Tidigare idag skulle en av mina vänners bror ställa upp i sin skolas talangjakt med Sveriges nationalsång och hade tillstånd av lärarna som håller i talangjakten att sjunga, men så i sista sekund så blev han bort tagen från talangjaktens schema, för att en del kan ta illa upp. Jag har själv fått sjungit nationalsången i skolan på nationaldagen, men frågan är hur kan man ta illa upp av ett lands nationalsång när man själv bor i landet? Har också hört att på en del ställen i landet har skolorna ändrat från "jullov" till "vinterlov" pga att en del personer inte firar jul, men vafan komigen nu hur kan dem göra det och varför???

Är egentligen inte intresserad av sånt här, men vafan nu får dem som styr och ställer skärpa sig:O
ny här btw.
2012-04-25, 23:51
Medlem
Hebrs avatar
Mycket snack om det där, förstår precis vad du menar, tycker det är skitdåligt.

Däremot så är det inte blattarna som valt att avskaffa nationalsången, det är snarare politikerna.
2012-04-26, 00:29
Medlem
LIMPANPs avatar
Helt idiotiskt. ska fan emigrera
2012-04-26, 00:52
Medlem
Fanns det inte inga andra orsaker till att han inte fick uppträda? Var det ENBART på grund av valet av sång? Tvek på det alltså.

Btw, vem ställer upp med nationalsången i en talangjakt?
2012-04-26, 05:06
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av javenne
Fanns det inte inga andra orsaker till att han inte fick uppträda? Var det ENBART på grund av valet av sång? Tvek på det alltså.

Btw, vem ställer upp med nationalsången i en talangjakt?

Om man i många skolor inte ens sjunger nationalsången på självaste nationaldagen är det väl inte så konstigt att han blev bortplockad från en talangjakt?

Tveka du vidare.
2012-04-26, 07:17
Medlem
Kan omöjligt vara endast av den anledningen. Om så är fallet ska ni dock självklart kontakta medierna. Jag tippar på att det handlar om en omskriven version eller något annat skändande utfall på vår sång.
2012-04-26, 07:50
Medlem
Det där med vintern är ju bara korkat... Vi tar väll ochså illa vid oss om vi inte får fira "jul"
Då är det ju dom som är rasistiska eller?
Och det där med nationalsång... det är ganska vanligt att folk beter sig sådär (Efterblivet)
Kommer ihåg att sista året i min skola så fick vi inte sjunga nationalsången i kyrkan på nationaldagen som vi alltid har gjort förut på grund av samma idiotiska anledningar
Skulle vi åka till deras land skulle vi ju förfan bli slaktade om vi änns klaga på deras nationalsång / religion och / eller helgdagar som julafton häår
Tycker dom där jävla nissarna ska respektera vår tradition & religion eller vafan det nu kan vara eftersom det inte änns är deras land
Det är som att klampa in i någons hus och bestämma, nu är det ju inte bara den här jävla nationals grejjen som pågår heller... många fler saker
Senast redigerad av Psychedelika 2012-04-26 kl. 07:56.
2012-04-26, 08:02
Medlem
SiSeniors avatar
Problemet är nog mycket att svenskar i allmänhet verkar tro att invandrare tar allting som har med Sverige att göra som kränkande emot deras egen tro/religion/land. Jag är helt säker på att inte en enda blatte på hans skola hade brytt sig men nu ska Sverige spela föregångsland på alla sätt och vis och drar det till det extrema. Blir så förbannat trött på sånt här.
2012-04-26, 09:49
Medlem
fattsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Problemet är nog mycket att svenskar i allmänhet verkar tro att invandrare tar allting som har med Sverige att göra som kränkande emot deras egen tro/religion/land. Jag är helt säker på att inte en enda blatte på hans skola hade brytt sig men nu ska Sverige spela föregångsland på alla sätt och vis och drar det till det extrema. Blir så förbannat trött på sånt här.

inte svenskar i allmänhet men dom svenskhatande puckona som styr landet har den uppfattningen tydligen.

när folket inte längre får sjunga sitt lands nationalsång för dom som styr landet så är det tydligen något som är allvarligt fel i huvudet som styr. dags att göra någonting åt det?
2012-04-26, 11:08
Medlem
Gh0stNGtrEseriUss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattso
inte svenskar i allmänhet men dom svenskhatande puckona som styr landet har den uppfattningen tydligen.

när folket inte längre får sjunga sitt lands nationalsång för dom som styr landet så är det tydligen något som är allvarligt fel i huvudet som styr. dags att göra någonting åt det?

Varsågod! Bara att knalla in i riksdagshuset med en bomb så får du nog din röst hörd. Eller vad hade du föreslagit att man ska göra, rösta på SD?
2012-04-26, 11:36
Medlem
BushwickBills avatar
Det ni istället borde vara oroade över är hur fan ni skall klara i er verkliga livet om obetydliga förändringar som jullov till vinterlov sätter griller i huvudet. Ska ni kallas starka arier? "Buuuhuuuu det heter inte jullov längre buuhuuu". Jag skulle INTE vilja byta plats med er då ni kommer ha ett helvete framför er med all förändring som pågår. Fy fan ni kommer få det tufft.

Shit, hur kan det vara svenskhat att byta ut ett ord? Det är väl bara bra att kalla något för vad det egentligen är då bevisligen inte alla firar jul. Det är som att fortfarande kalla höstlov potatislov, inte fan hoppade ni taket när det ändrades? Vi har inte tid att vänta in de svagaste i flocken, speciellt inte för fullständigt obetydliga saker.
Senast redigerad av BushwickBill 2012-04-26 kl. 11:39.
2012-04-26, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Det ni istället borde vara oroade över är hur fan ni skall klara i er verkliga livet om obetydliga förändringar som jullov till vinterlov sätter griller i huvudet. Ska ni kallas starka arier? "Buuuhuuuu det heter inte jullov längre buuhuuu". Jag skulle INTE vilja byta plats med er då ni kommer ha ett helvete framför er med all förändring som pågår. Fy fan ni kommer få det tufft.

Shit, hur kan det vara svenskhat att byta ut ett ord? Det är väl bara bra att kalla något för vad det egentligen är då bevisligen inte alla firar jul. Det är som att fortfarande kalla höstlov potatislov, inte fan hoppade ni taket när det ändrades? Vi har inte tid att vänta in de svagaste i flocken, speciellt inte för fullständigt obetydliga saker.
ja det är ju det som är så patetiskt... Tycker jag om DOM
som får det ändrat
irreterande för att det är en sån jävla onödig grejj att ändra
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här