Det ryktas om att flera grupper i landet kommer att preparera majbrasorna med heliga böcker. Enligt uppgift kommer det bli en uppståndelse när media får ta del av detta. Samtliga grupper kommer filma själva förberedelsen och bränningen av KORANEN och i vissa fall bibeln. Har ni hör och sett något. Kanske själv ska se på majbrasan
Oj!
Bränna koranen skulle jag vara försiktig med. Det finns ju ett par muslimer runt om i landet som inte tål sånt. Men då är det bara vänta och se om det blir någon uppståndelse!
Tråkigt om man råkar hamna på en sån bränning, brukar ju rätt stökigt valborg så att ställa till med ännu mer skit i onödan lär ju kunna förstöra för fler än dom som är ute efter att provocera.
Jag hörde ett liknande rykte förra året (eller om det var förrförra) och inget hände. I alla fall inte så det uppmärksammades i riksmedia.
Hoppas det händer i år i alla fall.
Varför kan vi inte låta de leva i sin fantastiska bubbla där enhörningar återuppstår och dricker vatten och skiter vin, eller profeter som knullar småbarn och bygger berg med en hammare ifrån Tor? Om folk mår bra av att gå på sån total bullshit. Låt dem. Jag förstår varför man själv är ateist men att pracka på det på andra känns ju som de religiösa, fast tvärtom.
Dock håller jag med om vissa punkter där religionen går ut över människor. T.ex när den blandas i politiken etc. Att man borde göra en aktion emot detta.
Jag tycker såhär, mår människor bra av det, fine låt de vara. Går det ut över medmänniskor? Slopa det.
Dock vet jag att alla krig handlat om i majoriteten religionskrockar och dylikt, så det känns ju inte i överlag som något bra. Men om vi har t.ex Ingrid som går i kyrkan varje söndag för att hon och hennes man gjorde det jämt, och finner hopp och glädje i en sagobok... Låt henne vara.
Fundamentalister? Jag vet inte vad vi ska göra med dessa allvarligt talat.. Jag tror inte det går att bota deras psykotiska livssyn.
Vilket jävla fjanteri! Somliga har alldeles för lite för sig verkar det som.
Skaffa en hobby istället för att bränna heliga böcker bara för att reta kristna, muslimer och alla andra.
Njut av att våren är på gång, ta en bärs och lev istället!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!