• 1
  • 2
2012-04-28, 19:47
Medlem
Nefuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huge-0
Varför kan vi inte låta de leva i sin fantastiska bubbla där enhörningar återuppstår och dricker vatten och skiter vin, eller profeter som knullar småbarn och bygger berg med en hammare ifrån Tor? Om folk mår bra av att gå på sån total bullshit. Låt dem. Jag förstår varför man själv är ateist men att pracka på det på andra känns ju som de religiösa, fast tvärtom.

Dock håller jag med om vissa punkter där religionen går ut över människor. T.ex när den blandas i politiken etc. Att man borde göra en aktion emot detta.

Jag tycker såhär, mår människor bra av det, fine låt de vara. Går det ut över medmänniskor? Slopa det.

Dock vet jag att alla krig handlat om i majoriteten religionskrockar och dylikt, så det känns ju inte i överlag som något bra. Men om vi har t.ex Ingrid som går i kyrkan varje söndag för att hon och hennes man gjorde det jämt, och finner hopp och glädje i en sagobok... Låt henne vara.

Fundamentalister? Jag vet inte vad vi ska göra med dessa allvarligt talat.. Jag tror inte det går att bota deras psykotiska livssyn.

Anser inte du att det är skrämmande när människor som tror på dylikt trams har lika mycket medbestämmande i samhället som du har? Det är ju inte som om de bara sitter för sig själva och är retarderade.
Citera
2012-04-28, 21:18
Medlem
Ni som vill bränna diverse sagoböcker som vissa tar för heliga, vad vill ni åstadkomma?

Om ni lyckas med er provokation bli de korståg och jihad samtidigt. USA kommer för fan alliera sig med Saudiarabien och invadera skiten ur oss.
Misslyckas ni får ni en notis i lokalpressen och en tom plånbok då ni köpt värdelös litteratur och eldat på utan att få uppmärksamhet.

Debatt skapar man med ord, en bokbränning skapar bara ökade sympatikänslor för det påfund som bokbålet riktar sig mot.
Citera
2012-04-28, 21:56
Medlem
Freedom Fighters avatar
Bokbål som en manifestation för yttrandefrihet? Jag vet inte hur det är med er, men folkflertalet gör nog snarare associationer till regimer som har varit emot yttrandefrihet när de tänker på bokbål.
Citera
2012-05-03, 10:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
Bokbål som en manifestation för yttrandefrihet? Jag vet inte hur det är med er, men folkflertalet gör nog snarare associationer till regimer som har varit emot yttrandefrihet när de tänker på bokbål.
Jag håller med dig jag. De enda som bränner böcker i dagsläget är muslimer och svenska staten. Det finns ingen vits att sänka oss till deras patetiskt låga nivå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in