2012-08-27, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shady-basterd
jo Klumpigt formulerat av mig,
Menade att den r baserad p din grundln, dvs den som r angiven i ditt anstllningsavtal!

/shady

Skitsnack!
Citera
2012-08-29, 21:06
Bannlyst
Citat:
Menade att den r baserad p din grundln, dvs den som r angiven i ditt anstllningsavtal!

/shady

Aja se till att ha med en kopia p det d annars ringer dom din arbetsgivare direkt frn rtten eller s gr dom p din senaste deklaration..
Citera
2012-08-29, 21:09
Medlem
Citat:

/shady

Fel. De utgr frn taxerad inkomst.
Citera
2012-08-30, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinprepp-pharmacy
Vi kommer att titta lite nrmare p ngra av dagsbterna hr nedan. Btesbeloppet bestms av personens inkomst.

500 enheter = 1st 250mg 10ml vial

500 enheter i dagsbter motsvarar ca 12000kr om du r normalinkomsttagare
500 enheter i dagsbter motsvarar ca 4000kr om du r lginkomsttagare, arbetsls eller student.

1000 enheter = 2st 250mg 10ml vial

1000 enheter i dagsbter motsvarar ca 15000kr om du r normalinkomstagare

1000 enheter i dagsbter motsvarar ca 5000kr om du r lginkomsttagare , arbetsls eller student.

2000 enheter= 4st 250mg 10ml vial

2000 enheter motsvarar i dagsbter ca 18000kr om du r lginkomsttagare
2000 enheter motsvarar i dagsbter ca 6000kr om du lginkomsttagare, arbetsls eller student

4000 enheter = 8st 250mg 10ml vial

4000 enheter motsvarar i dagsbter ca 22500kr om du r normalinkomsttagare
4000 enheter motsvarar i dagsbter ca 7500kr om du r lginkomsttagare, student eller arbetsls

Men vad hnder om de inte hittar ngot hemma men fr lmna urinprov som visar att man har olagliga substanser i kroppen? Vad blir det fr bter d?
Mvh
Citera
2012-08-30, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrmuscle91
Men vad hnder om de inte hittar ngot hemma men fr lmna urinprov som visar att man har olagliga substanser i kroppen? Vad blir det fr bter d?
Mvh

Ringa doping. Praxis varierar, dock, mycket beroende p tidigare brott, etc. Som sagt; helt omjligt att svara p. k dit, s fr du svaret.
Citera
2012-08-30, 01:28
Medlem
NCSUSs avatar
Citat:
Mvh

Bter ca 1000-2500

Endel har svrt att hjlpa till och vill bara kasta skit.
Citera
2012-08-31, 19:32
Medlem
dinprepp-pharmacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadSkillzz
Polisen tog mig i fredags! Dom hade span p en lgenhet och jag kte dit. Skulle precis hoppa in i bilen nr 3 civilpoliser hoppade p mig, tog min mobiltelefon, slngde p mig handbojor, kastade in mig i en bil och raka vgen in till Polishuset. I bilen frgade dom om jag hade ngot p mig, jag hade precis vart och kpt 10ml Sustanon av en snubbe som hade kraftigt med span p sig. Pisseprov och blev av med Teston. I oktober r jag vlkommen ner till polishuset fr att kolla hur mycket som fanns i mitt system. Dom sa att endast 9/10 gr och kollar men jag r fan nyfiken s jag kommer gra det. Fr vrigt s jobbar jag hrt och frra ret hade 380.000kr innan skatt med ca 100timmars vertid. S jag kommer nog f dryga bter fr detta. Hade rkt lite majja under min semester dvs 15 dagar innan jag blev gripen men det syntes inte i det testet dom utfrde p stationen s just dr va jag ren p thc men nu kommer dom skicka in urinet p analys s det finns en risk att dom kan hitta rester d fr jag vl tjafs men transportstyrelsen och mitt krkort ocks. Fan allts 32 r gammal nu har inte haft med polisen gra p 12r. r ganska pedantisk av mig nr det kommer till hur jag skter mitt liv fr vrigt s det hr r ett riktigt bakslag fr mig. Vad gr man nu ska man aldrig mer kura igen med risk fr att ngot liknande hnder? Nr kommer min frsta bot? Kommer jag testas igen fr doping? Hnger inte p stan fr vrigt jobbar alldeles fr mycket. Kommer skerligen f bter p 25.000kr eller ngot om era utrkningar stmmer hr inne det r ju fan helt sjukt att ha det hngandes ver sig fr att jag har tagit/kpt ngot som endast skadar mig och ingen annan.

Du fr ett s kallat dagsbter och det innebr att den ungefrliga storleken p en dagsbot rknas ut genom att dividera den dmdes rliga bruttoinkomst med 1000. Om din rsinkomst verstiger ca 215 000 grs ett avdrag p verskjutande belopp med 20%. Antalet dagsbter bestms av brottets svrighetsgrad men jag skulle gissa att dagsbterna i ditt fall landar mellan 8-10.000kr. klagaren kommer med ett s kallat straffrelggande och dr beskriver klagaren vilket brott du anses ha begtt och mot vilken bestmmelse det bryter mot. Ett godknt frelggande ska betalas inom 30 dagar. Betalningen ska gras till Rikspolisstyrelsens Plusgirokonto 476 50 03-1.
Eftersom aggressivitet r en biverkning som ofta rapporteras bland steroidmissbrukare
Du kommer f problem med krkortet om dom hittar spr av AAS Eftersom den korrupta rttsvsendet sger att aggressivitet och kraftiga humrsvngningar r en biverkning bland steroidmissbrukare.
Citera
2012-09-01, 16:26
Medlem
MadSkillzzs avatar
Citat:
Du fr ett s kallat dagsbter och det innebr att den ungefrliga storleken p en dagsbot rknas ut genom att dividera den dmdes rliga bruttoinkomst med 1000. Om din rsinkomst verstiger ca 215 000 grs ett avdrag p verskjutande belopp med 20%. Antalet dagsbter bestms av brottets svrighetsgrad men jag skulle gissa att dagsbterna i ditt fall landar mellan 8-10.000kr. klagaren kommer med ett s kallat straffrelggande och dr beskriver klagaren vilket brott du anses ha begtt och mot vilken bestmmelse det bryter mot. Ett godknt frelggande ska betalas inom 30 dagar. Betalningen ska gras till Rikspolisstyrelsens Plusgirokonto 476 50 03-1.
Eftersom aggressivitet r en biverkning som ofta rapporteras bland steroidmissbrukare
Du kommer f problem med krkortet om dom hittar spr av AAS Eftersom den korrupta rttsvsendet sger att aggressivitet och kraftiga humrsvngningar r en biverkning bland steroidmissbrukare.

Ok men 8000-10000kr lter lite bttre n 24.000kr. Ok vad innebr problem med krkortet!? Menar du att jag kommer f g pissa en gng i mnaden i ett r eller!? Fan d blir det ingen mer AAS p ett tag d med andra ord.
Citera
2012-09-01, 16:33
Medlem
MadSkillzzs avatar
Citat:

Du skrmde mig rejlt dr angende krkortet det du sger stmmer inte riktigt jag tror dom gr en helhetsbedmning och med tanke p att jag aldrig r straffad fr vldsbrott s tror jag inte dom kommer ge mig problem allts TROR. ////

Ett krkort ska inte terkallas enbart pga. att ett dopningstest r positivt. Enligt krkortslagen (1998:488) 5 kap. 3 6 p. ska ett krkort terkallas om det med hnsyn till det brott som krkortshavaren har gjort sig skyldig till kan antas att han inte kommer att respektera trafikreglerna och visa hnsyn, omdme och ansvar i trafiken eller om han p grund av sina personliga frhllanden i vrigt inte kan anses lmplig som frare av krkortspliktigt fordon. Med detta avses i huvudsak grova narkotikabrott och grova misshandelsbrott.

Bruk av frbjudna dopningsmedel r drfr inte tillrckligt fr terkallelse av krkort i krkortslagens mening.
Citera
2012-09-01, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadSkillzz
Du skrmde mig rejlt dr angende krkortet det du sger stmmer inte riktigt jag tror dom gr en helhetsbedmning och med tanke p att jag aldrig r straffad fr vldsbrott s tror jag inte dom kommer ge mig problem allts TROR. ////

Ett krkort ska inte terkallas enbart pga. att ett dopningstest r positivt. Enligt krkortslagen (1998:488) 5 kap. 3 6 p. ska ett krkort terkallas om det med hnsyn till det brott som krkortshavaren har gjort sig skyldig till kan antas att han inte kommer att respektera trafikreglerna och visa hnsyn, omdme och ansvar i trafiken eller om han p grund av sina personliga frhllanden i vrigt inte kan anses lmplig som frare av krkortspliktigt fordon. Med detta avses i huvudsak grova narkotikabrott och grova misshandelsbrott.

Bruk av frbjudna dopningsmedel r drfr inte tillrckligt fr terkallelse av krkort i krkortslagens mening.

Missbruk av AAS utgr hinder fr innehav av krkort enligt VVFS 2008:12 kap 5, 8. Kan man dessutom hitta tecken p psykisk sjuklighet som till exempel impulskontrollstrning eller annat av det som nmns i kap 14 1 (hnvisad dit frn 2) kan det bli nnu tydligare att hinder finns.(1)

Jag vill inte gissa men jag tror du kommer undan med en varning pga omstndigheterna. Transportstyrelsen gr igenom ditt rende inom kort men terigen det r svrt och sga om det blir varning eller terkallelse. Det kan hnda att du mste g och pissa en gng i mnaden om dom nu hittar spr av aas.
Citera
2012-09-01, 18:24
Medlem
Citat:
Mvh

Du blir avstngd frn all idrott.
Det blir ett Straff p upp till fyra rs avstngning vid frsta tillfllet. Vid upprepad doping kan livstidsstraff utdmas. Avstngning avser alla idrotter och under strafftiden fr den dmde varken tvla, delta i idrottsuppvisning eller utva ledaruppdrag.
Citera
2012-09-02, 00:00
Medlem
MadSkillzzs avatar
Citat:
Missbruk av AAS utgr hinder fr innehav av krkort enligt VVFS 2008:12 kap 5, 8. Kan man dessutom hitta tecken p psykisk sjuklighet som till exempel impulskontrollstrning eller annat av det som nmns i kap 14 1 (hnvisad dit frn 2) kan det bli nnu tydligare att hinder finns.(1)

Jag vill inte gissa men jag tror du kommer undan med en varning pga omstndigheterna. Transportstyrelsen gr igenom ditt rende inom kort men terigen det r svrt och sga om det blir varning eller terkallelse. Det kan hnda att du mste g och pissa en gng i mnaden om dom nu hittar spr av aas.

Ok fr hoppas jag kommer undan med en varning d men spr kommer dom hitta med strsta sannolikhet. Vill inte g av fan kommer se ut som en jvla anorektiker under det ret i s fall men krkortet r viktigt fr mig s mste jag g av s r det vl bara att gilla lget helt enkelt. Fan finns det inget lagligt som kan hjlpa mig hlla vikten har jvligt svrt att ta utver min vanliga aptit. Ska man lgga ner nu direkt eller fr man lite tid p sig bli ren frn och med att domen trder laga i kraft eller vad det nu kallas?

Sen s vet ju inte dom om jag r missbrukare med tanke p att det r frsta gngen jag ker fast, det du menar r att om det skulle upprepas.

Tack fr svaren i alla fall, mycket uppskattat.
Senast redigerad av MadSkillzz 2012-09-02 kl. 00:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in