2013-02-13, 14:37
Citat:
Ursprungligen postat av TravezHilton
Hur rknar du nu? Har du rknat med ln till domare, nmndemn, klagare, advokat, personal runt om rttegngen, lokaluppehll? ven den polisira utredningen blir ju dyrare om han nekar, det ska rknas med i statens totala utgifter!
Frunderskningen kostar ju en hel del som man inte ser p papparet alltid. Och sedan beror det ju p vad BSF har att sga till sitt frsvar! Dom kan ju inte bara flla honom utan att kolla upp det han sger om det nu ens gr! Har han vart utomlands s r fallet inte alls solklart att han blir flld!
Det mste ju kollas upp, men hur d? Ska dom kolla med samtliga flygbolag som finns 18 mnader tillbaka om herr BSF kan ha kt med dem? Det finns ingen chans att dom har de resurserna och isf kostar det dr efter. Gr dom inte det s mste dom ju fria han enligt lagen d brott inte kan styrkas ha begtts i Sverige!
Men det finns mer som herr BSF kan sga till sin frdel, men jag kan inte sitta hr och ge ut sdana detaljerade tips p ett ppet forum d det vore mycket dumt! Men med lite fantasi och logiskt tnkande s.
Men okej jag skrev kanske en halv mille s jag r ju inte sker jag heller, men mycket dyrare n att erknna blir det fr staten s mycket vet jag!
Frunderskningen kostar ju en hel del som man inte ser p papparet alltid. Och sedan beror det ju p vad BSF har att sga till sitt frsvar! Dom kan ju inte bara flla honom utan att kolla upp det han sger om det nu ens gr! Har han vart utomlands s r fallet inte alls solklart att han blir flld!
Det mste ju kollas upp, men hur d? Ska dom kolla med samtliga flygbolag som finns 18 mnader tillbaka om herr BSF kan ha kt med dem? Det finns ingen chans att dom har de resurserna och isf kostar det dr efter. Gr dom inte det s mste dom ju fria han enligt lagen d brott inte kan styrkas ha begtts i Sverige!
Men det finns mer som herr BSF kan sga till sin frdel, men jag kan inte sitta hr och ge ut sdana detaljerade tips p ett ppet forum d det vore mycket dumt! Men med lite fantasi och logiskt tnkande s.
Men okej jag skrev kanske en halv mille s jag r ju inte sker jag heller, men mycket dyrare n att erknna blir det fr staten s mycket vet jag!
det r bra att man frsvrar utredningen och hela processen men det gller att man kommer med ett bra motbevisning i BSF fall r solklart fllande dom. brottet i hans r stllt utom rimligt tvivel. Postivit test narkotika + doping = Fllande dom + 1 karta valium = Fllande dom. Man ska alltid vgra pissprov och begra ett blodprov istllet. Neka och sg inga kommentarer i frhret vilket dom flesta inte gr.
BSF saknar bevisning att han har varit utomlands = Fllande dom igen. Dom kan flla honom utan att kolla upp det han sger drfr att han saknar bevisning. Han mste sledes styrka pstendet genom sin bevisning.
Inom straffrtten r det alltid klagaren som har den fulla bevisbrdan fr att den tilltalade har handlat p det stt som klagaren pstr samt att agerandet inte varit straffritt vilket r styrkt enligt ovanstende bevisning.