2013-02-13, 14:37
Medlem
dinprepp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TravezHilton
Hur rknar du nu? Har du rknat med ln till domare, nmndemn, klagare, advokat, personal runt om rttegngen, lokaluppehll? ven den polisira utredningen blir ju dyrare om han nekar, det ska rknas med i statens totala utgifter!

Frunderskningen kostar ju en hel del som man inte ser p papparet alltid. Och sedan beror det ju p vad BSF har att sga till sitt frsvar! Dom kan ju inte bara flla honom utan att kolla upp det han sger om det nu ens gr! Har han vart utomlands s r fallet inte alls solklart att han blir flld!

Det mste ju kollas upp, men hur d? Ska dom kolla med samtliga flygbolag som finns 18 mnader tillbaka om herr BSF kan ha kt med dem? Det finns ingen chans att dom har de resurserna och isf kostar det dr efter. Gr dom inte det s mste dom ju fria han enligt lagen d brott inte kan styrkas ha begtts i Sverige!

Men det finns mer som herr BSF kan sga till sin frdel, men jag kan inte sitta hr och ge ut sdana detaljerade tips p ett ppet forum d det vore mycket dumt! Men med lite fantasi och logiskt tnkande s.

Men okej jag skrev kanske en halv mille s jag r ju inte sker jag heller, men mycket dyrare n att erknna blir det fr staten s mycket vet jag!

det r bra att man frsvrar utredningen och hela processen men det gller att man kommer med ett bra motbevisning i BSF fall r solklart fllande dom. brottet i hans r stllt utom rimligt tvivel. Postivit test narkotika + doping = Fllande dom + 1 karta valium = Fllande dom. Man ska alltid vgra pissprov och begra ett blodprov istllet. Neka och sg inga kommentarer i frhret vilket dom flesta inte gr.

BSF saknar bevisning att han har varit utomlands = Fllande dom igen. Dom kan flla honom utan att kolla upp det han sger drfr att han saknar bevisning. Han mste sledes styrka pstendet genom sin bevisning.

Inom straffrtten r det alltid klagaren som har den fulla bevisbrdan fr att den tilltalade har handlat p det stt som klagaren pstr samt att agerandet inte varit straffritt vilket r styrkt enligt ovanstende bevisning.
Citera
2013-02-13, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dinprepp1
BSF saknar bevisning att han har varit utomlands = Fllande dom igen. Dom kan flla honom utan att kolla upp det han sger drfr att han saknar bevisning. Han mste sledes styrka pstendet genom sin bevisning.

Bra att du sger det, fr det r ju s fruktansvrt ofta man fr hra hr att det "bara r att skylla p att du brukat i ett annat land" och att det r deras uppgift att motbevisa att du inte vart utomlands.
Citera
2013-02-13, 16:10
Medlem
Citat:
det r bra att man frsvrar utredningen och hela processen men det gller att man kommer med ett bra motbevisning i BSF fall r solklart fllande dom. brottet i hans r stllt utom rimligt tvivel. Postivit test narkotika + doping = Fllande dom + 1 karta valium = Fllande dom. Man ska alltid vgra pissprov och begra ett blodprov istllet. Neka och sg inga kommentarer i frhret vilket dom flesta inte gr.

Inom straffrtten r det alltid klagaren som har den fulla bevisbrdan fr att den tilltalade har handlat p det stt som klagaren pstr samt att agerandet inte varit straffritt vilket r styrkt enligt ovanstende bevisning.

2 saker.

1. du har rtt angende kartan de hittade, blir ju svrt att skylla bruket utomland med en karta!

2. men han mste inte alls kunna styrka att han varit utomlands! I Sverige ska man inte behva bevisa sin osyldighet utan det r dom som talar som ska visa hans skyldighet!

Hur ska han kunna visa ens om han varit i Bullgarien fr 18 mnader sedan att han varit dr? man sparar ju inte 18 mnader gamla biljetter eller gr du det? Man kommer ju fan inte ens ihg vem man flg med!
Pass till Bullgarien fr inga stmplar. Och lt sga att han betalar allt cash? Nono han ska inte dmas fr att han inte kan bevisa sin oskuld, kolla med en advokat BSF! Nog fr att jag tror att en advokat kommer att tycka att du ska ta dina bter fr enkelhetens skull. Men det hr inte hit, kolla nd min teori! Dock som DinP skriver, kartan kan nog messa upp ditt case gissar jag!
Citera
2013-02-13, 16:28
Medlem
Citat:
Du betalar inte fr rttegngskostnader i Sverige, det gr staten!

Dessutom kostar det staten kanske en halv mille att ge dig ngra tusenlappar i bter som max!

Nej det kostar inte staten ngot med rttegngar.

De som betalar r skattebetalare, inga andra. Tnk p det som du arbetar hrt fr och mste betala i skatt gr till ngon som inte kan ta en jvla bter fr han satt en spruta med testo i lret.... Tnk p det! Tnk p att det r pengar som kan g till bttre saker sjukvrd frsvar intrant etc etc.

Det r ju varken fredde Reinfeldt eller ngon annan politiker som fr mindre i ln
Citera
2013-02-13, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinmamma1234
Nej det kostar inte staten ngot med rttegngar.

De som betalar r skattebetalare, inga andra. Tnk p det som du arbetar hrt fr och mste betala i skatt gr till ngon som inte kan ta en jvla bter fr han satt en spruta med testo i lret.... Tnk p det! Tnk p att det r pengar som kan g till bttre saker sjukvrd frsvar intrant etc etc.

Det r ju varken fredde Reinfeldt eller ngon annan politiker som fr mindre i ln

Och var tror du staten fr sina pengar ifrn? Skattebetalarna mjligen?

Du tnker fel! Det r inte pengar som kan g till bttre saker! Dremot r det en helvetes massa pengar som kunde g till bttre saker om polisen slutade att jaga idrottsmn p gymmen och brja lsa riktiga brott istllet. Det r pengar som kan g till bttre saker sjukvrd frsvar intrant etc etc.S ska du tnka, Tnk p det!
Citera
2013-02-13, 16:45
Medlem
dinprepp1s avatar
Citat:
2 saker.

1. du har rtt angende kartan de hittade, blir ju svrt att skylla bruket utomland med en karta!

2. men han mste inte alls kunna styrka att han varit utomlands! I Sverige ska man inte behva bevisa sin osyldighet utan det r dom som talar som ska visa hans skyldighet!

Hur ska han kunna visa ens om han varit i Bullgarien fr 18 mnader sedan att han varit dr? man sparar ju inte 18 mnader gamla biljetter eller gr du det? Man kommer ju fan inte ens ihg vem man flg med!
Pass till Bullgarien fr inga stmplar. Och lt sga att han betalar allt cash? Nono han ska inte dmas fr att han inte kan bevisa sin oskuld, kolla med en advokat BSF! Nog fr att jag tror att en advokat kommer att tycka att du ska ta dina bter fr enkelhetens skull. Men det hr inte hit, kolla nd min teori! Dock som DinP skriver, kartan kan nog messa upp ditt case gissar jag!

Det stmmer att Inom straffrtten r det alltid klagaren som har den fulla bevisbrdan fr att den tilltalade har handlat p det stt som klagaren pstr samt att agerandet inte varit straffritt vilket r styrkt i det hr fallet. klagaren har allts styrkt att omstndigherterna r s som det r.

klagaren behver inte bevisa att du har varit utomlands utan det r du som ska bevisa det. Annars kan vem som helst sga att jag har varit utomlands. Det r inte frstndshandikappade som sitter i landets domstolar. Dessutom hans trovrdighet sjunker om hans berttelse avviker frn vad han sagt i frhret. Den talade kan alltid ndra sin utsaga men trovrdighet lr inte bli den bsta .
Citera
2013-02-13, 16:49
Medlem
Citat:
Och var tror du staten fr sina pengar ifrn? Skattebetalarna mjligen?

Du tnker fel! Det r inte pengar som kan g till bttre saker! Dremot r det en helvetes massa pengar som kunde g till bttre saker om polisen slutade att jaga idrottsmn p gymmen och brja lsa riktiga brott istllet. Det r pengar som kan g till bttre saker sjukvrd frsvar intrant etc etc.S ska du tnka, Tnk p det!
Det jag anmrkte p var att du skrev som staten dvs sverige

Men jo det r klart det r ondiga kostnader att jaga de som r serisa och dopar sig
Citera
2013-02-13, 17:17
Medlem
Citat:
Det stmmer att Inom straffrtten r det alltid klagaren som har den fulla bevisbrdan fr att den tilltalade har handlat p det stt som klagaren pstr samt att agerandet inte varit straffritt vilket r styrkt i det hr fallet. klagaren har allts styrkt att omstndigherterna r s som det r.

klagaren behver inte bevisa att du har varit utomlands utan det r du som ska bevisa det. Annars kan vem som helst sga att jag har varit utomlands. Det r inte frstndshandikappade som sitter i landets domstolar. Dessutom hans trovrdighet sjunker om hans berttelse avviker frn vad han sagt i frhret. Den talade kan alltid ndra sin utsaga men trovrdighet lr inte bli den bsta .

Vette i fan

Sant!
Citera
2013-02-13, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinmamma1234
Det jag anmrkte p var att du skrev som staten dvs sverige

Men jo det r klart det r ondiga kostnader att jaga de som r serisa och dopar sig

Precis! nnu dummare blir det nr snuten sitter i debattprogram och lipar att det saknas pengar fr att utreda mer brott. Men dom har tydligen pengar till att terrorisera idrottsmn som trnar p elitniv och vi vet ju alla vad som krvs fr att trna p elitniv i alla sporter, inte bara byggning!

N dom har gott om pengar om dom kan gra det. Annars r det dags att byta ut hela Sveriges polisledning samt justitieministern. Prioritera btflla idrottare ver vldtktsmn och mrdare. Bah.
Citera
2013-02-13, 17:30
Medlem
Citat:
Precis! nnu dummare blir det nr snuten sitter i debattprogram och lipar att det saknas pengar fr att utreda mer brott. Men dom har tydligen pengar till att terrorisera idrottsmn som trnar p elitniv och vi vet ju alla vad som krvs fr att trna p elitniv i alla sporter, inte bara byggning!

N dom har gott om pengar om dom kan gra det. Annars r det dags att byta ut hela Sveriges polisledning samt justitieministern. Prioritera btflla idrottare ver vldtktsmn och mrdare. Bah.
Jo det r vl lite s att polisen lgger fokus p det man knner r roligast ibland, klart det r roligare att f springa runt hos folk och skmma ut dom p stan fr att de ser"stora" ut n jaga fartdrar....
Citera
2013-04-04, 16:36
Bannlyst
Dmaa, hlsofarlig vara och inte klassad som doping va?

100 letrozole, 1.5 mg, han hvdade 15 enheter,( ) vad kan jag vnta mig?
Senast redigerad av Kingofevil 2013-04-04 kl. 16:39.
Citera
2013-04-04, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingofevil
Dmaa, hlsofarlig vara och inte klassad som doping va?
Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in