2012-08-26, 20:16
Medlem
makaveli143s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Galenika
De gr p rsinkomst tyvrr, tar du det till rttegng kan du dr hvda att du numera r arbetsskande och lever p a-kassa. I vrsta fall kan du ta ett ln och betala skiten, fr betalar du inte in gr det vidare till kronofogden.
Mm men det har blivit fan s mkt svrare det dr med Doktorn att hvda att man r arbetsskande. De kollar d om senast knda arbetsgivaren betalar in arbetsgivaravgifter och sociala avgifter fr just dig och vips s behvs inte ens en personlig deklaration lngre.
Citera
2012-08-26, 20:19
Medlem
makaveli143s avatar
Citat:
De gr p rsinkomst tyvrr, tar du det till rttegng kan du dr hvda att du numera r arbetsskande och lever p a-kassa. I vrsta fall kan du ta ett ln och betala skiten, fr betalar du inte in gr det vidare till kronofogden.
Precis, det r vldigt viktigt att veta att vissa skulder omedelbart resulterar i en betalningsanmrkning. CSN-skulder, tv-avgifter, btesbelopp, skatteskulder m.m har man ingen mjlighet att bestrida och p det viset dribbla bort och vinna tid p. Fr du en sn skuld s hosta upp cashen m skit glm bort det och slipp anmrkningen.
Citera
2012-08-26, 20:19
Medlem
WhySoJuiceds avatar
Satt och fundera lite, husis borde vll avgras lite kanske. Ser dom Calle 20 med lite dianabol i sig borde dom kanske inte storma? Eller Lennart 31 med Testo, tren och deca. dvs fler substanser = strre risk fr att f han att betala mer pga mngden dom hittar. n? ,o
Citera
2012-08-26, 20:23
Medlem
MadSkillzzs avatar
Nej dom gjorde ingen husis! Dom va faktiskt ganska schyssta efter att vi pratat en stund dom mrkte vl att jag var en sktsam medborgare fr vrigt s dom ville vl inte gra en strre sak av det. Jag tror jag va p fel plats vid fel stlle fr dom hade span p den hr killens lgenhet och dom bad mig ven om urskt fr att dom kastade in mig i bilen och krde ivg mig p det sttet dom gjorde. Dom sa att dom ville f bort mig frn platsen s snabbt som mjligt s jag antar att det va en strre fisk dom va ute efter. Men tack fr allas svar jag vill bara veta hur det funkar i sdana hr fall men jag rknar med 20.000kr och uppt s det r vl skatten som jag fr tillbaka p deklarationen nsta r som ryker dvs inga semesterpengar nsta r det r s jag fr lgga upp det.
Citera
2012-08-26, 20:31
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makaveli143
Mm men det har blivit fan s mkt svrare det dr med Doktorn att hvda att man r arbetsskande. De kollar d om senast knda arbetsgivaren betalar in arbetsgivaravgifter och sociala avgifter fr just dig och vips s behvs inte ens en personlig deklaration lngre.

Hehe ok
Citera
2012-08-26, 20:34
Medlem
MadSkillzzs avatar
Fr vl brja skrapa lite triss lotter fr min otur borde ju ha ntt sin topp nu knner jag.
Citera
2012-08-26, 20:39
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadSkillzz
Fr vl brja skrapa lite triss lotter fr min otur borde ju ha ntt sin topp nu knner jag.

Efter regn kommer solsken, upp med hakan och skaffa en bttre kran.
En kran som tnker med hjrnan och inte rvhlet.
Citera
2012-08-26, 20:42
Medlem
MadSkillzzs avatar
Citat:
Efter regn kommer solsken, upp med hakan och skaffa en bttre kran.
En kran som tnker med hjrnan och inte rvhlet.

hahaha absolut han mste ju va helt efterbliven den hr killen. ja d jag ska rycka upp mig, fr vl bara vnta tills breven brjar dimpa ner i brevldan s fr vi ta det drifrn.
Citera
2012-08-26, 20:46
Medlem
"Det kunde ha varit vrre".
Citera
2012-08-26, 21:38
Medlem
shady-basterds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadSkillzz
Polisen tog mig i fredags! Dom hade span p en lgenhet och jag kte dit. Skulle precis hoppa in i bilen nr 3 civilpoliser hoppade p mig, tog min mobiltelefon, slngde p mig handbojor, kastade in mig i en bil och raka vgen in till Polishuset.

Dagsbter utgrs av deklarerad inkomst, och dr ingr inte diverse vertidstimmar!

/Shady
Citera
2012-08-26, 22:31
Medlem
Pounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shady-basterd
[/spoiler]

Dagsbter utgrs av deklarerad inkomst, och dr ingr inte diverse vertidstimmar!

/Shady

Inte fr att vara den som r den.. men deklarerar inte du vertiden??
Citera
2012-08-27, 08:44
Medlem
shady-basterds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pound
Inte fr att vara den som r den.. men deklarerar inte du vertiden??
jo Klumpigt formulerat av mig,
Menade att den r baserad p din grundln, dvs den som r angiven i ditt anstllningsavtal!

/shady
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in