2013-02-11, 08:50
Medlem
Vecnas avatar
Detta har blivit en hel del OT dock. Kommer droppa detta ämne.
Senast redigerad av Vecna 2013-02-11 kl. 09:26.
Citera
2013-02-11, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.S.F
Återigen, tack. Ska ta och ringa upp och kolla!

Fast hade man fått vänta i 1 år så hade man ju kunnat köra vidare och klara körkortet innan lämpet ens hunnits dra, då har man körkort iaf.

Tjärnar ca 14 innan skatt och är ostraffad.

Hoppas inte du godtar böterna!

Begär rättegång, då får iaf staten betala minst 500.000kr för att du ska få 12-14000kr i böter!
Och du kan slippa böter helt, tex om du döms till villkorligt, eller annan pissdom, tror inte det blir straff och böter, bara 500 till BO.

Inte minst kan du ju bli friad med, beror ju helt på hur du sköter tugget!
Citera
2013-02-12, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinprepp-pharmacy
Välkommen till verkligheten.

Kom på en annan sak! Det finns ett maxbelopp på fortkörningsböter, tror det var 3600kr för nått årsedan. Det är nog som ni säger med straffskalan i Sverige! Men den är isf helt åt helvete orimlig!

Det finns allstå ingen gränns på hur mycket böter man kan få för att ha spår av nått ämne som man anv flera månader tillbaka, här är det inkomstbaserat. Trotts att brottet endast kanske var flera månsder gammalt spår och trotts att du inte utsatt någon annan människa för fara finns det ingen gränns på hur höga böter som kan skrivas ut!

I fallet fortkörning kan du ha kört 200km/timmen på en 50 väg mitt bland barn. Du har då satt flera människoliv i fara och ditt eget. Men här är det alltså inte så mycket böter, ert maxbelopp är satt så folk ska ha råd att fortsätta med detta brott!

Fyfan vilken jävla bananrepublik Sverige har blivit! Det är så man vill starta inbördeskrig för att få alla slapprövar att vakna upp ur sin trans de tydligen är inne i!

Det är ju så uppenbart att brott som politiker själva ofta kan råka ut för är just brott som är låga böter/straff på. Samtidigt sitter våra hycklare till politiker och säger alltid att straff måste stå i proportion till brottet! Läser man mitt inlägg ovan så kan vi utesluta att så är fallet i Sverige! Här är det straff i proportion till vilka brott politiker kan tänkas begå!

Neka neka neka och överklaga! Det är mitt motto!!!
Citera
2013-02-13, 01:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TravezHilton
Hoppas inte du godtar böterna!

Begär rättegång, då får iaf staten betala minst 500.000kr för att du ska få 12-14000kr i böter!
Och du kan slippa böter helt, tex om du döms till villkorligt, eller annan pissdom, tror inte det blir straff och böter, bara 500 till BO.

Inte minst kan du ju bli friad med, beror ju helt på hur du sköter tugget!

Tycker du jag ska överklaga domen? Att dra denna lilla grej till rättegång känns ju rätt onödigt. Har inte lust att lägga ut en jäkla massa pengar på rättegångskostnader när jag ändå är positiv.

Har du tips så uppskattas det!

Dom har inte hört av sig på 8 veckor nu... känns jäkligt skumt, känns som att dom håller koll på en.

Mvh
Citera
2013-02-13, 12:11
Medlem
Citat:
Tycker du jag ska överklaga domen? Att dra denna lilla grej till rättegång känns ju rätt onödigt. Har inte lust att lägga ut en jäkla massa pengar på rättegångskostnader när jag ändå är positiv.

Dom har inte hört av sig på 8 veckor nu... känns jäkligt skumt, känns som att dom håller koll på en.

Mvh

Du betalar inte för rättegångskostnader i Sverige, det gör staten!

Så ja, alla gånger att du ska neka, det är gratis och du kan ju bli friad helt, beror som sagt på din story, du kanske har vart utomlands och det ska dom bevisa att du inte har, inte du som ska bevisa din oskyldighet även om dom vill få dig att tro det. Dom ska bevisa din skyldighet annars har dom ju inget. Att du är positiv på ett test betyder ju fan inte att du begått ett brott i Sverige!

Dessutom kostar det staten kanske en halv mille att ge dig några tusenlappar i böter som max!

Lycka till oavsett!
Citera
2013-02-13, 12:40
Medlem
dinprepp-pharmacys avatar
Citat:

Mvh

Du betalar inte rättegångkostnader i ett brottmål där åklagaren för talan men i ett tvistemål betalar den part som förlorar hela motpartens rättegångskostnader.

1. Rättegångskostnad i brottmål

1 § Döms den tilltalade för brottet i ett mål där åklagaren för talan, skall den tilltalade ersätta staten vad som enligt rättens beslut betalats av allmänna medel i ersättning till försvarare. Tips: Anlita inte advokat.

Du kan överklaga domen men Problemet är långa väntetider till rättegång. Det kan ta allt mellan flera månader -3 år.

Som jag påpekade tidigare brottet i ditt fall är ställt utom rimligt tvivel dvs fällande dom rakt igenom. Du har ingen chans mao.
Citera
2013-02-13, 12:51
Medlem
Citat:
Kom på en annan sak! Det finns ett maxbelopp på fortkörningsböter, tror det var 3600kr för nått årsedan. Det är nog som ni säger med straffskalan i Sverige! Men den är isf helt åt helvete orimlig!

Det finns allstå ingen gränns på hur mycket böter man kan få för att ha spår av nått ämne som man anv flera månader tillbaka, här är det inkomstbaserat. Trotts att brottet endast kanske var flera månsder gammalt spår och trotts att du inte utsatt någon annan människa för fara finns det ingen gränns på hur höga böter som kan skrivas ut!

I fallet fortkörning kan du ha kört 200km/timmen på en 50 väg mitt bland barn. Du har då satt flera människoliv i fara och ditt eget. Men här är det alltså inte så mycket böter, ert maxbelopp är satt så folk ska ha råd att fortsätta med detta brott!

Fyfan vilken jävla bananrepublik Sverige har blivit! Det är så man vill starta inbördeskrig för att få alla slapprövar att vakna upp ur sin trans de tydligen är inne i!

Det är ju så uppenbart att brott som politiker själva ofta kan råka ut för är just brott som är låga böter/straff på. Samtidigt sitter våra hycklare till politiker och säger alltid att straff måste stå i proportion till brottet! Läser man mitt inlägg ovan så kan vi utesluta att så är fallet i Sverige! Här är det straff i proportion till vilka brott politiker kan tänkas begå!

Neka neka neka och överklaga! Det är mitt motto!!!

Bra motto! Fast det är helt ok straff för både ringa brott och eget bruk. Man får sällan ett fängelsestraff för eget bruk (i rimliga mängder).

överlåtelse och grovt brott är en annan femma.
Citera
2013-02-13, 12:57
Medlem
Citat:

Så ja, alla gånger att du ska neka, det är gratis och du kan ju bli friad helt, beror som sagt på din story, du kanske har vart utomlands och det ska dom bevisa att du inte har, inte du som ska bevisa din oskyldighet även om dom vill få dig att tro det. Dom ska bevisa din skyldighet annars har dom ju inget. Att du är positiv på ett test betyder ju fan inte att du begått ett brott i Sverige!

Dessutom kostar det staten kanske en halv mille att ge dig några tusenlappar i böter som max!

Lycka till oavsett!

ett rättegång ca 1tim för ringa dopingsbrott kostar max 10.000kr. Det kostar inte staten en halv mille.
Senast redigerad av dinprepp-pharmacy 2013-02-13 kl. 13:00.
Citera
2013-02-13, 13:43
Medlem
shady-basterds avatar
Citat:

Lycka till oavsett!

Citat:
ett rättegång ca 1tim för ringa dopingsbrott kostar max 10.000kr. Det kostar inte staten en halv mille.

Hur räknade du nu?

/shady
Citera
2013-02-13, 13:53
Medlem
Citat:

Hur räknar du nu? Har du räknat med lön till domare, nämndemän, åklagare, advokat, personal runt om rättegången, lokaluppehåll? Även den polisiära utredningen blir ju dyrare om han nekar, det ska räknas med i statens totala utgifter!

Förundersökningen kostar ju en hel del som man inte ser på papparet alltid. Och sedan beror det ju på vad BSF har att säga till sitt försvar! Dom kan ju inte bara fälla honom utan att kolla upp det han säger om det nu ens går! Har han vart utomlands så är fallet inte alls solklart att han blir fälld!

Det måste ju kollas upp, men hur då? Ska dom kolla med samtliga flygbolag som finns 18 månader tillbaka om herr BSF kan ha åkt med dem? Det finns ingen chans att dom har de resurserna och isf kostar det där efter. Gör dom inte det så måste dom ju fria han enligt lagen då brott inte kan styrkas ha begåtts i Sverige!

Men det finns mer som herr BSF kan säga till sin fördel, men jag kan inte sitta här och ge ut sådana detaljerade tips på ett öppet forum då det vore mycket dumt! Men med lite fantasi och logiskt tänkande så.

Men okej jag skrev kanske en halv mille så jag är ju inte säker jag heller, men mycket dyrare än att erkänna blir det för staten så mycket vet jag!
Citera
2013-02-13, 14:18
Medlem
dinprepp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shady-basterd
Hur räknade du nu?

/shady

1st domare timkostnad = 1500kr
3st nämdemän timkostnad? = vi säger 1500ggr 3 = 4500kr
1st åklagare = 1500kr

1st åklagare 2 tim tidsplanering = 3000kr

Totalt= 10.500kr

Förundersökningsledaren ( polisen ) som driver ärendet har ett månadslön.
Citera
2013-02-13, 14:28
Bannlyst
Citat:
Hur räknar du nu? Har du räknat med lön till domare, nämndemän, åklagare, advokat, personal runt om rättegången, lokaluppehåll? Även den polisiära utredningen blir ju dyrare om han nekar, det ska räknas med i statens totala utgifter!

Förundersökningen kostar ju en hel del som man inte ser på papparet alltid. Och sedan beror det ju på vad BSF har att säga till sitt försvar! Dom kan ju inte bara fälla honom utan att kolla upp det han säger om det nu ens går! Har han vart utomlands så är fallet inte alls solklart att han blir fälld!

Det måste ju kollas upp, men hur då? Ska dom kolla med samtliga flygbolag som finns 18 månader tillbaka om herr BSF kan ha åkt med dem? Det finns ingen chans att dom har de resurserna och isf kostar det där efter. Gör dom inte det så måste dom ju fria han enligt lagen då brott inte kan styrkas ha begåtts i Sverige!

Men det finns mer som herr BSF kan säga till sin fördel, men jag kan inte sitta här och ge ut sådana detaljerade tips på ett öppet forum då det vore mycket dumt! Men med lite fantasi och logiskt tänkande så.

Men okej jag skrev kanske en halv mille så jag är ju inte säker jag heller, men mycket dyrare än att erkänna blir det för staten så mycket vet jag!

Jag erkände narkotikan eftersom jag hade det på mig, men jag sa att jag hade det på recept. Skulle komma in med receptet nästa vecka men jag hade ju inget. Tror du jag skulle kunna dra till med nån bra lögn om man har livlig fantasi, som funkar?

Nekade till doping och sa att det är inget jag har rört.

Vilka land är benso och aas lagligt i, kan jag t.ex säga att jag har varit i egypten och köpt prepp och fått bens på recept, för att sedan komma hem och vart positiv? Men då kan dom väll ringa min chef och höra ifall jag har varit borta?

Dom behöver ju inte ringa flygbolag, det räcker ju att ringa firman jag jobbar på.

Tack för tipsen.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in