Citat:
Ursprungligen postat av dinprepp-pharmacy
ett rättegång ca 1tim för ringa dopingsbrott kostar max 10.000kr. Det kostar inte staten en halv mille.
Hur räknar du nu? Har du räknat med lön till domare, nämndemän, åklagare, advokat, personal runt om rättegången, lokaluppehåll? Även den polisiära utredningen blir ju dyrare om han nekar, det ska räknas med i statens totala utgifter!
Förundersökningen kostar ju en hel del som man inte ser på papparet alltid. Och sedan beror det ju på vad BSF har att säga till sitt försvar! Dom kan ju inte bara fälla honom utan att kolla upp det han säger om det nu ens går! Har han vart utomlands så är fallet inte alls solklart att han blir fälld!
Det måste ju kollas upp, men hur då? Ska dom kolla med samtliga flygbolag som finns 18 månader tillbaka om herr BSF kan ha åkt med dem? Det finns ingen chans att dom har de resurserna och isf kostar det där efter. Gör dom inte det så måste dom ju fria han enligt lagen då brott inte kan styrkas ha begåtts i Sverige!
Men det finns mer som herr BSF kan säga till sin fördel, men jag kan inte sitta här och ge ut sådana detaljerade tips på ett öppet forum då det vore mycket dumt! Men med lite fantasi och logiskt tänkande så.
Men okej jag skrev kanske en halv mille så jag är ju inte säker jag heller, men mycket dyrare än att erkänna blir det för staten så mycket vet jag!